"We" zijn weer in het nieuws!!!

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Harm Eikelkamp
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Harm
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E aut.
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40

Re: "We" zijn weer in het nieuws!!!

Bericht door Harm Eikelkamp »

kijk eindelijk een paar mensen die ook zoiets hebben van blijf eraf en gelukkig dat er meer arbeiders zijn op dit forum!!!

maar het was bedoeld om te zeggen dat de meesten zoiets hebben van NOU EN dan betalen we het toch gewoon.
wat ze ook bedenken in den haag we betalen gewoon...

dat gaat er bij mij niet in.

en ja spelregels...... daar sla je de spijker op zijn kop.

dat is hier inderdaad zo het zijn net stam hoofden als ze wat verliezen en of als het wat minder opleverd dan passen ze het aan of ze laten het verdwijnen.

maar aan monumentenzorg en aan landen die failliet gaan geven ze 100derden miljarden uit over onze rug. :evil:

laten ze maar eens in strassbourg eens in het dikke boek van de eu kijken ,en die regels hanteren, want die moeten ze uit eindelijk gewoon hanteren ten aanzien van de oltimer.en dat is kort gezegd, de overgangsregeling die nu bestaat en daarna moet alles belastingvrij zijn ook diesel en LPG.
dat is wat er in het dikke boek staat, in het kort dan wel

maar goed ik laat het hier maar bij en wens ons allen veel rij plezier in onze oldie's
(en laat die lijkenpikkers in den haag van onze hobby afblijven)
als ze extra geld willen laten ze dan net als in Duitsland en oostenrijk zwitserland tjechie hongarije etc etc gewoon maut vangen(voor vrachtwagens).Nee ik heb geen hekel aan vrachtwagens ik ben zelf 12,5 jaar eigen rijder geweest en weet precies wat ik in deze landen heb achtergelaten om daar te MOGEN rijden.

het heeft afgelopen jaar alleen in Duitsland al 84 miljard opgeleverd.(gegevens BAG)
als we in andere landen met onze auto willen rijden dan moeten we toch ook betalen.

dus daar laten ze mensen met een buitenlands kenteken ook mee betalen (goed plan dit alles ook hier invoeren ,kijk eens hoeveel buitenlandse auto's/vrachtwagens nederland transiteren(doorrijden).

en net zo als in de andere landen geen maut en of tol betaald gewoon een dikke boete. B)

gr harm ;)
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Vind het wel knap dat ook er ineens 130 gereden mag worden en de brandstof mede diesel fors omhoog gaat naar Ôé¼155 dan wordt de kist weer snel gevuld.Maar vind dat ze dat niet kunnen maken om oldtimers ineens weer te laten betalen omdat we vervuilers zijn kijk naar de botlek dat zijn vervuilers erg terleurstellend allemaal!!

Gr Sander
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992

Bericht door Jadystana »

Hulzie schreef:Dat per km kan niet gaan werken lijkt mij, domweg opdat ze dat veel te veel geld kost.
Realistisch voorbeeld is gewoon mijn vrouw, we hebben twee auto's, maar ze rijdt hooguit 1000 kilometer per jaar, en zo zijn er veel meer auto's, meer dan oldtimers denk ik, dus dan laten ze geld vallen.

Ze gebruikt dat ding alleen als het regent, en dan gaat ze ermee naar haar werk, dat is 7 kilometer, maar haar grote passie is fietsen, dus meestal fietst ze want meestal is het droog, en anders wel in haar ogen, droog genoeg.

En Arbeider, zo verdien ik de kost ook hoor, in de grootmetaal als lasser om precies te zijn, ik denk dat de meeste van hier gewoon werk doen voor de kost.
Tegenover jouw vrouw zijn er genoeg die echt veel meer rijden en die betalen dan ook meer. Men zegt dat de regeling kostenneutraal zou zijn, dan geldt dan mijns inziens in 2 richtingen.

Op zich ben ik best voor de kilometervergoeding, ik denk alleen dat de kosten van een dergelijk systeem eerst 3x over de kop gaan voordat het werkt. Voor de leden hier is het ook een redelijke regeling, je maakt immers wel gebruik van het wegennet.

De huidige regeling is bedoeld voor het vakantie/zondag rijden van een leuke oldtimer, niet om in een 190D 40.000 km/jaar te maken (ik zou het in jullie geval ook doen hoor, je kunt/moet de regels gebruiken zoals ze er zijn). Je kunt echter nauwelijks verwachten dat dit nog lang zo blijft, voor niks (en dat betale je nu, niks) gaat namelijk alleen de zon op...
Lecson

Bericht door Lecson »

Mis gunners
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Die 130 snelheid is er ook puur uit geldopbrengst.
Owee als zer je daar flitsen met 133 op hun klok!
Dan ben je duurder uit dan in een 120 zone, weet ik zeker.

133 wel te verstaan na correctie
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Harolds
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Harold
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok

Bericht door Harolds »

En toch slaat Jadystana de spijker op zijn kop;

De bedoeling van de huidige regeling, 100% korting op de houderschapsbelasting voor auto's die nauwlijks de weg opkomen, wordt door een steeds groter wordende groep zelf om zeep geholpen.
Het zijn mazen in de wet, maar die zullen op den duur vanzelf dichtgetimmerd worden door de overheid wanneer deze inkomsten gaat mislopen.
Hetzelfde is destijds gebeurt met het hele grijskentekengebeuren, waarbij zelf eigenaren van een Porche 911 de auto op grijs kenteken konden kopen, met alle fiscale voordelen. Naarmate steeds meer Nederlanders hier ge- of misbruik van gingen maken, en de overheid hierdoor inkomsten mis liep, werd men in Den Haag vanzelf wakker en werd ook hiervoor een nieuw regeltje verzonnen om de inkomsten weer een beetje op peil te brengen.

Bouw de Benz om tot camper, scheelt weer 9 maand belasting.
Althans, tot meer Nederlanders dit gaan verzinnen en ook hiervoor weer een stokje gestoken gaat worden...
En daar we hier in Nederland nog ├®├®n van de weinige landen zijn die houderschapsbelasting op deze manier kennen, wordt het tijd om het af te schaffen en de belasting onder te brengen in de brandstofprijzen.
Op deze manier wordt het op de meest eerlijke manier opgebracht, zij die veel rijden betalen veel en zij die weinig rijden betalen weinig.
En dat heeft niks met misgunnen te maken, maar gewoon met eerlijheid.....
Benzzo
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: 300TD
Opmerkingen / andere wagens.: 400E 1993
Ducati
Contacteer:

Bericht door Benzzo »

Dat het Oldtimer verhaal ooit komt te vervallen is ( helaas ) wel duidelijk.
Alleen om even op de brandstof prijzen terug te komen, volgend mij heeft ene Meneer KOK er al eens voor gezorgd
dat we (wegen)belasting betalen op de brandstof.

Alleen mocht het hele oldtimer verhaal worden afgeschaft dan zullen er toch ook weer een hoop bedrijven omvallen die nu van de oude (roest)bakken kunnen leven. ( daar gaat weer een stukje (wegen)belasting )

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar uiteindelijk zullen we dit jaar nog wel zien waar we aan toe zijn.
Mafkees

Bericht door Mafkees »

Gewoon een keer een meeting houden midden op de a2 of a12 of a1.
Wij Hollanders praten wel maar we doen niks, in Frankrijk zetten de trucks gewoon de weg dicht :lol: :lol:
Harm Eikelkamp
Silver Boarder
Silver Boarder
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40

kijk sander jij hebt het ook begrepen...

wij nederlanders zijn niet zo zaamhorig als die zuiderlingen.

ik heb merdere malen een Franse staking mee mogen maken en ik moet zeggen ze wijken niet eerder dan dat het zo is zoals het moet.

en over de wegenbelasting in de brandstof?????

in Duitsland hebben ze dat al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang en wat schetst mijn verbazing dat daar de benzine goedkoper is als hier.

in Duitsland betalen ze 1 euro per 10cc motorinhoud dus voor een 260E is dat dan 260 euro op jaarbasis
diesel benzine LPG maakt niet uit.

dus ik zeg kom maar op met die Duitse regeling

maar ja ik heb jullie nog niet gehoord over mijn andere voorstellen om de buitenlands gekentekende auto's ook te laten betalen . net zoals wij dat ook bij hun moeten ,moet je eens kijken wat dat opleverd.

als je even om je heen kijkt wat hier aan buitenlandse kentekens rijd

in Duitsland kost de maut voor trucks ongeveer 0,25 cent per kilometer

die betalen in nederland maar 8 euro per dag dus 8 gedeeld door 0,25 cent is jawel 32 kilometer geloof ik toch.....

maar gemiddeld rijd een truck hier in nederland 500 kilometer per dag, dus 500x0,25=125 euro

dus 125-8=117 euro wat de staat per dag misloopt op buitenlands gekentekende auto's.

zo heb ik even in 10 minuten ongeveer 50 miljard los gepeuterd voor de staat

dit heb ik uiteraard gebaseerd op de km die de niwo vestrekt buitenlands (gekentekende km uiteraard)

en dan nog even het volgende... worden ze staande gehouden voor het niet kopen van een eurovignet dan trekken ze de schouders op en zeggen dat ze geen geld hebben en dat houden ze vol tot onze dienders ze laten gaan want doen ze dat niet dan zitten ze uren lang met een tolk een verbaal te tikken.

en dat geld krijgen ze toch niet want maak je je druk voor die 8 euro

doe dat maar eens in Duitsland dan loopt het per gereden km behoorlijk op.(HEB ZELF AL EENS 1750 BETAALD OMDAT DE OBU KAST UIT ZICHZELF CQ VIA EEN UPDATE 1 AS TE WEINIG BEREKENDE. LET WEL HET GING HIER OM EEN LEGE TRAILER-TREKKER 4 ASSEN AAN DE GROND EN 1 OPGETROKKEN EN 37 KM!!!!!!!!!
Ik denk dat we het gewoon via de europees manier moeten doen en dat is ook wat europa ons oplegt.

maar goed ik heb me ingelezen over de europese regels wat betreft oltimers
en ik kan het allen maar toe juichen
worden wij allemaal beter van

gr harm
Dweezman
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Derek
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic

Mercedes w169 A160

Mercedes W124 300D

Bericht door Dweezman »

hoe dan ook, ik maak me flink zorgen..
great minds tank alike
KlaasB

Bericht door KlaasB »

en de verzekeringsmaatschappijen komen ook nog met maatregelen
"ze" zijn erachter gekomen dat de meesten met een oldtimerverzekering + km-beperking
zich hieraan niet houden, dus a.h.w. met een "losse km-kabel" of iets dergelijks rijden....

MVG K
Turbo300
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Roy
Opmerkingen / andere wagens.: W211 E280 CDI Sport pakket

Bericht door Turbo300 »

Harm Eikelkamp schreef:kijk sander jij hebt het ook begrepen...

in Duitsland betalen ze 1 euro per 10cc motorinhoud dus voor een 260E is dat dan 260 euro op jaarbasis
diesel benzine LPG maakt niet uit.

gr harm
dat is niet helemaal zo,
ik woon in Duitsland en rij dus ook op duitskenteken :D

met mijn 300D? moet ik volgens jou 300euro in het jaar betalen?
en voor mijn 250D 250euro in het jaar?

dan heb je wel mis :whistle: ;) ,
ÔÇÄ'Destijds ├®├®n van de snelste in serie geproduceerde diesels ter wereld, De 300D Turbo'
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 300TE-24

Bericht door Jadystana »

Het heeft niets met misgunnen te maken maar gewoon met gezond verstand. Moet 40.000 km/jaar in een 190D nu echt goedkoper zijn dan 40.000 km/jaar in een milieu-vriendelijke auto? Ik gun het eenieder van harte die dit nu doet, sterker nog, als ik 40.000 km/jaar zou moeten rijden om wat voor reden dan ook zou ik dit nu ook doen (190D 2.0 of 190E 1.9/2.0 op gas), maar zeg nu eerlijk... is dit op lange termijn realistisch?

De regeling is bedoeld voor hobbyisten die, in principe buiten een andere auto, een leuke oude/youngtimer auto willen rijden. De regeling is nooit in het leven geroepen om goedkoop en (relatief) vervuilend veel km's te maken...
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Hmm -vooropgesteld dat ik ook gek ben op de vrijstelling-

Maar al zou ik 150 euro per maand moeten betalen voor de 300D, dat is geen reden om hem weg te doen.
Ik kan aan deze auto zelf alles aan onderhoudt doen i.c.m. met ons sleutelclubje, wat ook weer hobby is.

Drie auto's geleden, 5 jaar is dat, had ik een Volvo 960 3.0 op LPG die me bijna 300 euro per 3 maand in de tax kostte, ut kreng liep 1 op 4, en om de haverklap was die boardcomputer van slag af, en had ik er onkosten aan, dat alles heeft de Benz gewoon niet, die heeft geen OBD computer, en ook geen rotgein wat we zelf niet aan kunnen.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Knap verhaal allemaal
Franklee

Bericht door Franklee »

In de autoweek van deze week staat een leuk overzicht over welke partijen de MRB regeling ongemoeid laten:
VVD,SP en de Partij vd Vrijheid
Ik blijf het dubieus vinden dat oude diesels neergezet worden als stinkhokken. Mijn 200D rookt niet/ nauwelijks, heeft een olieverbruik van 1 op 8000-10000km en verbruikt tussen de 1:18 en 1:20. Ik rijd zo'n 45000km per jaar, vaarvan 90% snelweg. Mijn BMW 530d rijdt 1:15 gemiddeld (ik ben een rustige rijder) en vraag me af of 1:20 in de 200D zoveel schadelijker is dan 1:15 met mijn 11jaar oude BMW.
Ik blijf me verbazen over het fenomeen rekening rijden, dat doen we al lang, de accijns is torenhoog, geen lastige en complexe IT infrastructuur nodig waardoor iedereen ook nog eens tot op de meter gevolgd kan worden.
Alle Benz rijders die het alleen maar uit economische motieven doen en niet uit liefhebberij sterven vanzelf uit als er toch behoorlijk meer werk aan nodig is dan men had verwacht. Er wordt nu gedaan alsof de oude diesels het probleem van nederland zijn. Overmatig rokende hokken komen zowiezo de jaarlijkse roetmeting niet door, dus laat de politiek eens doen wat ze moeten doen: het lef hebben om de echte problemen aan te pakken ipv de aandacht te richten op iets wat geen probleem is maar het goed doet bij diegene die nog steeds denken dat het rijden in een oudje net zo probleemloos is als in een splinternieuwe wagen die eigenlijk alleen maar voor de status gereden wordt. Of omdat de bestuurder geen zin heeft om zelf iets aan de auto te doen en om de 3 jaar weer een nieuw exemplaar koopt. M.i. Blijft het veel vervuilender om onnodig nieuwe auto's te produceren dan om de oudjes goed bij tehouden en nog jaren mee doir te rijden ipv ze voortijdig te laten slopen. Wat een kapitaalvernietiging en milieubelasting.
Voorstel: iedereen die binnen 3 jaar een nieuwe auto koopt, exra belasting laten betalen :-)
Harm Eikelkamp
Silver Boarder
Silver Boarder
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40

geachte turbo 300

vertel mij eens even hoe veel honderd ik er dan precies naast zit met de belasting in Duitsland.

een 260E kost 12x62euro hier in nederland.

@chucky
leuk dat stukje van autoweek !!!!

het lezen de moeite waard kun je direct zien wie er in de stad woont en een parkeer vergunning nodig heeft.hahaha
let wel ik stal alles op eigen bodem dus vrijgesteld van alles en als ze onze mooie oldies hier niet meer willen hebben ga ik 8km verderop naar het mooie alstatte of lunten daar bakken ze ook brood en is huisvesting ook een stuk goedkoper....
bij de buren is het gras altijd groener

greetz harm
Chucky

Bericht door Chucky »

He harm,

Ik woon niet in de stad hoor ;)
Maar ik vind het dat het stukje precies verteld wat er nu aan de hand is.
Ik zie mezelf als liefhebber, ik heb er nog gewoon een normaal modern wagentje naast voor de normale dagelijkse dingen. En nu ben ik dadelijk misschien wel de sjaak omdat er slimme rekenaars zijn die de regels misbruiken...
Als het allemaal doorgaat kan ik er wel mee stoppen.. en alles is geen ene reet meer waard....erg jammer allemaal.
Maar goed we zullen het wel zien.

Groet Marcel.
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 200E

Bericht door MajikSimon »

De politiek is hier alleen maar blij mee. Verdeel en heers. Speel iedereen maar lekker tegen elkaar uit.
"De mensen die echt liefhebber zijn, zijn de dupe van de misbruikers"
Natuuurlijk zijn er misbruikers, dat heb je overal, maar het gros van de normale
mensen is superzuinig op hun oude karretje

Dus laten we elkaar nou toch niet zo afvallen. We zijn allemaal de dupe van de overheid.
Iedereen weet dat de enige ware motivatie voor de politiek is
nog meer geld binnenhalen. Het hele milieu verhaal is een sausje om het te verkopen.
We importeren nog altijd italiaans afval om hier te verbranden. We mogen op de helft van de snelwegen nu 130 gaan rijden. Verbruiken we nog meer, nog meer accijnzen die binnenkomen. Hoezo meer uitstoot?
Waar het echt om gaat is geld. Bedenk wel mensen dat van de zuurverdiende centjes die in je portemonnee komen, er al 30 a 50 % is afgesnoept. Alles wat je dan koopt of gebruikt, daar betaal je ook weer belasting over.
Benzine en diesel 50 a 70% accijnzen en belastingen,btw en heffingen. BTW gaat naar 21%. Kwartje van kok.
En nog is het niet genoeg, en wordt het alleen maar meer. En dan zitten wij als we niet opppassen elkaar af te katten...
het moet niet sneuer worden.

Mensen bedenk hoe het zat en zit. Het amendement van de CU. De PVV heeft dit weer deels ongedaan kunnen maken.
De eindeloze probeersels van Atsma van het CDA om iedere keer weer de oldtimers te weren, extra te belasten of te verbieden. De partijen die het ongemoeid laten zijn vooralsnog inderdaad VVD,PVV en SP, de rest wil alleen maar nog meer belasten. Nou mag iedereen gaan stemmen waarop ie wil, tuurlijk maar ga dan niet achteraf lopen zeiken,
en wees dan ook achteraf zo nobel om een nieuwe 'schone' auto te kopen om zo staat, fabrikanten, BOVAG etc te spekken. Want onderhoud zelf doen....kun je wel vergeten.
Plaats reactie