BertOBL

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
BertOBL

BertOBL

Bericht door BertOBL »

En dan komt er een dag dat je een lang gekoesterde droom waar maakt :D .
Kennis heeft een Mercedes cabrio uit 1962 waar we regelmatig toertochten mee maken of zo maar even op een mooie dag gaan toeren.
Tijdens die ritten gaat het gesprek uiteraard over, hoe kan 't ook anders; klassiekers.
Viel de keuze in eerste instantie op een 190D 2.5ltr, vind ik nog steeds een fantastisch model, switch werd al gauw gemaakt naar een station ivm de ruimte want er moet af en toe een hond mee en ik klus ook nog wel eens.

Dit forum uitgeplozen en dan vervolgens wat klassieker dealers bezoeken.
Was al een beetje gewaarschuwd; foto's zien er mooi uit maar de werkelijkheid is helaas soms wat anders; veel geld durven voor slopers :cry: .

Men zegt wat je ver haalt is lekker maar dat gaat voor mij dit keer niet op; ik ben n.l. fantastisch geslaagd bij Stone Cars in Oud Beijerland, een plaatsgenoot :D .
Deze week wordt er door HPO een staande ringtank ingebouwd, ja het is inderdaad een 230TE geworden en geen diesel. Soms moet je het wensenlijstje wat aanpassen ;) .
Vervolgens weer terug naar Sergio voor de grote beurt en nog wat kleine dingetjes.
Krijg er een setje honingraat velgen met zomerbanden bij, gaan de velgen met winterbanden lekker in opslag.
Auto heeft ook nog; getint glas, automaat, doppelrollo, niveauregeling, electrische ramen voor en jawel airco dus al met al weer een aantal opties meer dan op mijn lijstje :lol: .

Zal nog even geduld moet hebben voordat ik kan gaan toeren, auto wordt begin augustus belastingvrij en ik ben absoluut niet van plan de zakken van vadertje staat nog verder te vullen.

Ik hoop op dit forum wat technische kennis op te doen zodat ik eenvoudige klussen zelf kan uitvoeren. Wat zijn goede (garage)handboeken en waar bestel ik die?
Uiteraard verwacht ik op meetings deze kennis nog verder aan te kunnen vullen!

met vriendelijke groeten,

Bert
Bijlagen
Mercedes 230TE.jpg
Mercedes 230TE.jpg (41.11 KiB) 761 keer bekeken
Mercedes 230TE (18).JPG
Mercedes 230TE (18).JPG (113.46 KiB) 761 keer bekeken
Mercedes 230TE (2).JPG
Mercedes 230TE (2).JPG (40.19 KiB) 761 keer bekeken
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: BertOBL

Bericht door Gombal »

Hoi Bert, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Nette gevulde T!
Qua werkplaatshandboeken:
Haynes, engels uiteraard,
Vraagbaak, nederlands uiteraard,
So wird's gemacht, duits uiteraard,
En natuurlijk de werkplaats cd van Mercedes zelf, in het duits.
Heb zelf de Haynes en de vraagbaak en de cd maar gebruik eigenlijk altijd alleen maar de cd, daarin staat precies beschreven hoe je je auto helemaal uit elkaar haalt en weer in elkaar zet, er staat zelfs beschreven waar je de ty-raps moet doen om de bekabeling (deutsche grundlichkeit!), ben zelf eigenlijk nog niets beters tegen gekomen. Voor mij is die cd, zoals ik al meer geschreven heb, goud waard!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
EmileW124
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Emile
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: CL500 AMG 2003
VW Passat variant 2011

Re: BertOBL