Gertfrederiks

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Gertfrederiks

Gertfrederiks

Bericht door Gertfrederiks »

Hallo, mijn naam is gert en ben nieuw hier.
Ben van plan een W124 te kopen en ben me al aan het orienteren wat er allemaal te koop is, en wat de eventuele zwakke punten van deze auto zijn. Heb al begrepen dat de diesel uitvoeringen een van de beste motoren zij die er ooit gebouwd zijn.
Mijn vraag is, of de benzine-uitvoeringen van de W124, net zo betrouwbaar en duurzaam zijn als de diesels of dat dat stukken minder is. En kun je bv een 260E met 200.000km zonder te veel problemen op LPG laten lopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Groet gert
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re:Benzine of Diesel

Bericht door Rob300 »

Een W124 kan je best op LPG laten lopen ....maar,hou er rekening mee dat een K-Jettronic motor een lang inlaat parcour heeft waardoor er altijd kans bestaat dat er een backfire optreedt.
Vernieuwen van bougies,bougiekabels,rotor en verdelerkap is zeker een must als er LPG in gaat .....een goede afstelling op zeker en dan nog ben je niet zeker dat je geen backfire kan krijgen.
Er zijn hulpmiddelen zoals een plunjer die je stuwplaat omlaag duwt bij rijden op LPG en een geperforeerde stuwplaat met een rubber flap erover maar deze behoeden je voor grotere schade bij een backfire.
Voor wie niet weet wat een backfire is;
een voortijdige ontsteking van het brandbare gas in het inlaattraject;
Schade's die kunnen voorkomen zijn ;
stuwplaat krom
slangen ontploft
luchtfilter krom en opengesleten.

succes
Rob
Benzfreak_
Expert Boarder
Expert Boarder
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 250 1976

Bericht door Benzfreak_ »

Als je een W124 zou kopen zou ik persoonlijk voor een 200D, 250D of 300D gaan :)
gr
-Mercedes-Benz W124 200D '87
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Rob
Bouwjaar: Ouder
LPG: Ja

Bericht door Rob300 »

Ja ....en ik voor een lekker smeuiige 6 cylinder benzine......of een 8 cylinder benzine.....
Gertfrederiks

Bericht door Gertfrederiks »

Hai rob, dankje voor deze uitgebreide informatie!!Dit wist ik niet en kan daar dus rekening mee gaan houden.
Hans

Bericht door Hans »

Voor zover ik weet zijn de benzine motoren gebouwd op 500.000 km en de diesels op 1.000.000 km. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, beide kanten op.
Plaats reactie