Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Hanegem

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door Hanegem »

Frank de Alfaman schreef:
Hanegem schreef:>....Ik blijf er bij dat als we elke week een rijksweg blokkeren door met zijn allen 80 km per uur te rijden en dat bij geen gehoor van de politiek steeds maar uitbreiden tot meer snelwegen, de politiek wel door de knieën gaat.
Dat denk ik ook, alleen krijg je niemand zo ver.

Los daarvan heb je media aandacht nodig: Ik was er destijds bij toen nav het afschaffen grijs kenteken voor particulieren er een protestrit naar den haag werd gereden, 2500 man met jeeps busjes en aanverwante voertuigen. Podium op het Malieveld waar door diverse mensen (ook uit de politiek) gesproken werd. Camerateams aanwezig van diverse nieuwszenders.
Ernaast op t malieveld was een protestactie voor een Turkse man, weet t fijne er niet meer van. Mag jij raden welke van de 2 acties er savonds op de tv te zien was?? Hint: t was niet die actie van die 2500 idioten met hun opeens te dure bus.. Zelfs geen vermelding zonder beeldondersteuning....
Je kunt zulke dingen dus wel proberen maar als je door de media (verplicht!) doodgezwegen wordt sta je nergens... :pinch:

Grtz,fRank
En daar gaat het nu om. Een vertoning op het Malieveld slaat niet aan. Wel wanneer je de snelwegen blokkeert en een maand land files op de snelwegen veroorzaakt. Dan krijg je media-aandacht. Niet met brieven schrijven op een keertje een manifestatie regelt. Kogelharde actie tegen kogelharde maatregelen. En een petitie zoals door de Volvoclub wordt voorgesteld helpt helemaal niets.
Frank de Alfaman

Bericht door Frank de Alfaman »

Marcellus schreef:
Frank de Alfaman schreef:2500 man met jeeps busjes en aanverwante voertuigen.
Ik kan me vooral uit die periode nog heel goed herinneren dat er massaal Golfjes II GTI's, Peugeot 205 GTI's en andere snelle hot-hatchbacks werden omgebouwd naar grijs kenteken.. Geoorloofd ja, want de bestaande regeling liet dat toe. Maar goed beschouwd werd er oneigenlijk gebruik gemaakt van die regeling dus. Het zit de zuinige Hollander nu eenmaal in de genen om alle mazen van de wet te gebruiken om maar iets niet te hoeven betalen. De echte grijs kenteken-rijders werden daarvan de dupe. Iets vergelijkbaars is nu aan de hand helaas.
Wat is oneigenlijk gebruik, hoezo mazen in de wet? Als een auto op grond van zijn inrichting wordt beoordeeld en daardoor voldoet aan de wet (ik doel dan op auto's als een transporter doka, jeep cherokee of W124 station) dan is de kous daarmee af.
Gaat niet over kvk inschrijving, btw nummer of jaarrekening, maar puur om de inrichting van de auto. Dat deze regelgeving trouwens een complete bedrijfstak in het zadel hielp was mooi meegenomen... :whistle:

Heb destijds zelf een 124 station omgebouwd van grijs naar 'blijvend grijs' zoals dat toen heette. Moest zo'n doodskist op t dak lijmen en een schot van 30cm hoog achter de voorstoelen. En er moest een euro pallet in kunnen staan op zn kant qua afmetingen>let op, het moest NIET door de deur kunnen, als ie er qua binnenruimte theoretisch maar in zou kunnen... :shock:
Anyway dat allemaal omgebouwd, en gemeld bij de belastingdienst. Kwam er keurig een keurmeneer op de stoep om de ombouw te checken. Als dat allemaal zo enorm op t randje van de wet was geweest danwel als oneigenlijk gebruik
aangemerkt had kunnen worden had die keurmeneer dat vast wel gemeld... ;)

Grtz,fRank
mercedesw124centrum

Bericht door mercedesw124centrum »

Als er een iemand is die nu nog iets kan bewerkstelligen is het Wouter wel. Hij heeft eerder met een soortgelijk bijltje gehakt.
Verstappen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 300E
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Bericht door Verstappen »

Je hebt helemaal gelijk Frank, maar sommige mensen zijn hier nog roomser dan de Paus, die vinden het waarschijnlijk ook misbruik als je voor een tweede keer opschept in een all in restaurant :lol:
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
mercedesw124centrum

Bericht door mercedesw124centrum »

Killerbean schreef:Vind het dan weer vreemd dat zij er 25 euro voor vragen.......krijg een beetje het gevoel alsof iemand je een poot uit probeert de draaien
waarom zouden ze je een poot willen uitdraaien? Wees blij dat er nu nog iemand ( na de blamage van de knac en fehac) probeert om wat aan dit toch grote probleem te doen.

Je kunt op hun site lezen waar het geld voor gebruikt gaat worden.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee

Bericht door DJS »

Zo te horen ben jij een insider van die site...
Prometheus

Bericht door Prometheus »

bla bla bla, en maar klagen. Teken die petitie en hou eens op met dat fatalistische gejammer :mad:
Er staat duidelijk vrijwillige bijdragr !!
Robke

Bericht door Robke »

Prometheus schreef:bla bla bla, en maar klagen. Teken die petitie en hou eens op met dat fatalistische gejammer :mad:
Er staat duidelijk vrijwillige bijdragr !!
Done!
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Graag even terug lezen op dit draadjes, dan hoef je niet in herhaling te vallen.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
Bachusrooy

Bericht door Bachusrooy »

Gewoon getekend en 25 euro betaald,

Ik ga ervan uit dat de kans om hier wat te winnen net iets groter is dan in de staatsloterij. Graag zou ik gewoon blijven dieselen al rijd ik economisch gezien te weinig. Ik vind het geluid van mijn 2,5 d zo mooi, dat zou ik niet graag missen. Maar als ik dadelijk 124 euro ( een S ervoor en het is mijn type :cheer: ) per maand moet gaan betalen, moet ik de vrouw en kinderen uitleggen dat we niet meer op vakantie kunnen :naughty: .
Hoop wel dat er genoeg mensen aan mee gaan doen :dance:

Groetjes,

Bachus :evil:
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Verstappen schreef:Je hebt helemaal gelijk Frank, maar sommige mensen zijn hier nog roomser dan de Paus, die vinden het waarschijnlijk ook misbruik als je voor een tweede keer opschept in een all in restaurant :lol:

Moet ik me dan schamen wanneer ik voor de vierde keer mijn bord vol schep? :naughty:

Het wordt pas erg wanneer je aan boord van een ferry boot oostblokkers tassen ziet vol laden met eten.
Gewone passagiers kijken daarna tegen lege schappen aan.
Dat soort gedrag is om je rot te schamen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

Petitie geregeld.

Gullwing, aan de Europese zuidkust een stel Russen in je restaurant krijgen, is ook een ervaring...
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D

Bericht door Youpy »

Getekend en hier nog wat 'nieuws' (25-4-13):

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/stan ... tingen-mrb
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D

Bericht door Youpy »

Hanegem schreef:Ik blijf er bij dat als we elke week een rijksweg blokkeren door met zijn allen 80 km per uur te rijden en dat bij geen gehoor van de politiek steeds maar uitbreiden tot meer snelwegen, de politiek wel door de knieën gaat.

Met 75 op de rechterstrook geeft ook al een aardig effect, denk maar aan al dat vrachtverkeer dat telkens in gaat halen. :mrgreen:

Let wel:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rkeer.html
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Hanegem

Bericht door Hanegem »

maar 80 is volgens mij de minimumsnelheid op de snelweg. dus kumnnen ze je nooit verplichten om harder te rijden. En dan steeds een ander met 81 km inhalen. En een sticker achterop W124 Schnecke. :D
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Hahaha die is goed
230E
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Ewald
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1991

Bericht door 230E »

Hanegem schreef:maar 80 is volgens mij de minimumsnelheid op de snelweg. dus kumnnen ze je nooit verplichten om harder te rijden. En dan steeds een ander met 81 km inhalen. En een sticker achterop W124 Schnecke. :D
Mininum snelheid wás 70 en is al geruime tijd verlaagd tot 60
Bij 'Blik op de Weg & co' heb je trouwens kunnen zien dat ze erg langzaam rijdenden (t.o.v. het overige verkeer) subiet aan de kant zetten om:
a) te kijken of die bestuurder verkeersinzicht mist, of
b) om te kijken of de bestuurder onder invloed is.

Beide uitkomsten leiden in ieder geval tot een belerende preek van Oom Agent ;-)

Is 90 in de hoogste versnelling dan geen optie? ook zuunig en een ietsje minder gevaarlijk.
Hanegem

Bericht door Hanegem »

Nou, dan toch lekker 60 km per uur. Ze hebben echt wel door waar het om gaat wanneer je met een stuk of vijftig alleen klassiekers of youngtimners dat doet. Het gaat om het idee. Werkt volgens mij beter dan papieren tijgers.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

De minimum snelheid op de snelweg was vroegah 60km/uur. Tegenwoordig heerst er geen minimum snelheid meer. Immers dan zou je in een file niet stil mogen staan.

Het voertuig moet een snelheid van minstens 75km/uur kunnen rijden. Dat is de laatste jaren de regel geloof ik.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

JantjeV8 schreef:
Gullwing, aan de Europese zuidkust een stel Russen in je restaurant krijgen, is ook een ervaring...

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Als je het niet erg vindt sla ik dat schouwspel zelf over.

Er is geen minimum snelheid meer voor autowegen.
Maarrrrr oom agent heeft altijd nog een kapstok artikel achter de hand om mensen die 40 km/uur snel genoeg
vinden aan te pakken. Artikel 5 WvW is een breed artikel waarmee heel veel aangepakt kan worden.

" Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. "
Plaats reactie