En daar gaat het nu om. Een vertoning op het Malieveld slaat niet aan. Wel wanneer je de snelwegen blokkeert en een maand land files op de snelwegen veroorzaakt. Dan krijg je media-aandacht. Niet met brieven schrijven op een keertje een manifestatie regelt. Kogelharde actie tegen kogelharde maatregelen. En een petitie zoals door de Volvoclub wordt voorgesteld helpt helemaal niets.Frank de Alfaman schreef:Dat denk ik ook, alleen krijg je niemand zo ver.Hanegem schreef:>....Ik blijf er bij dat als we elke week een rijksweg blokkeren door met zijn allen 80 km per uur te rijden en dat bij geen gehoor van de politiek steeds maar uitbreiden tot meer snelwegen, de politiek wel door de knieën gaat.
Los daarvan heb je media aandacht nodig: Ik was er destijds bij toen nav het afschaffen grijs kenteken voor particulieren er een protestrit naar den haag werd gereden, 2500 man met jeeps busjes en aanverwante voertuigen. Podium op het Malieveld waar door diverse mensen (ook uit de politiek) gesproken werd. Camerateams aanwezig van diverse nieuwszenders.
Ernaast op t malieveld was een protestactie voor een Turkse man, weet t fijne er niet meer van. Mag jij raden welke van de 2 acties er savonds op de tv te zien was?? Hint: t was niet die actie van die 2500 idioten met hun opeens te dure bus.. Zelfs geen vermelding zonder beeldondersteuning....
Je kunt zulke dingen dus wel proberen maar als je door de media (verplicht!) doodgezwegen wordt sta je nergens...![]()
Grtz,fRank
Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
Hanegem
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
Frank de Alfaman
Wat is oneigenlijk gebruik, hoezo mazen in de wet? Als een auto op grond van zijn inrichting wordt beoordeeld en daardoor voldoet aan de wet (ik doel dan op auto's als een transporter doka, jeep cherokee of W124 station) dan is de kous daarmee af.Marcellus schreef:Ik kan me vooral uit die periode nog heel goed herinneren dat er massaal Golfjes II GTI's, Peugeot 205 GTI's en andere snelle hot-hatchbacks werden omgebouwd naar grijs kenteken.. Geoorloofd ja, want de bestaande regeling liet dat toe. Maar goed beschouwd werd er oneigenlijk gebruik gemaakt van die regeling dus. Het zit de zuinige Hollander nu eenmaal in de genen om alle mazen van de wet te gebruiken om maar iets niet te hoeven betalen. De echte grijs kenteken-rijders werden daarvan de dupe. Iets vergelijkbaars is nu aan de hand helaas.Frank de Alfaman schreef:2500 man met jeeps busjes en aanverwante voertuigen.
Gaat niet over kvk inschrijving, btw nummer of jaarrekening, maar puur om de inrichting van de auto. Dat deze regelgeving trouwens een complete bedrijfstak in het zadel hielp was mooi meegenomen...
Heb destijds zelf een 124 station omgebouwd van grijs naar 'blijvend grijs' zoals dat toen heette. Moest zo'n doodskist op t dak lijmen en een schot van 30cm hoog achter de voorstoelen. En er moest een euro pallet in kunnen staan op zn kant qua afmetingen>let op, het moest NIET door de deur kunnen, als ie er qua binnenruimte theoretisch maar in zou kunnen...
Anyway dat allemaal omgebouwd, en gemeld bij de belastingdienst. Kwam er keurig een keurmeneer op de stoep om de ombouw te checken. Als dat allemaal zo enorm op t randje van de wet was geweest danwel als oneigenlijk gebruik
aangemerkt had kunnen worden had die keurmeneer dat vast wel gemeld...
Grtz,fRank
-
mercedesw124centrum
Als er een iemand is die nu nog iets kan bewerkstelligen is het Wouter wel. Hij heeft eerder met een soortgelijk bijltje gehakt.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Je hebt helemaal gelijk Frank, maar sommige mensen zijn hier nog roomser dan de Paus, die vinden het waarschijnlijk ook misbruik als je voor een tweede keer opschept in een all in restaurant 
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
mercedesw124centrum
waarom zouden ze je een poot willen uitdraaien? Wees blij dat er nu nog iemand ( na de blamage van de knac en fehac) probeert om wat aan dit toch grote probleem te doen.Killerbean schreef:Vind het dan weer vreemd dat zij er 25 euro voor vragen.......krijg een beetje het gevoel alsof iemand je een poot uit probeert de draaien
Je kunt op hun site lezen waar het geld voor gebruikt gaat worden.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Zo te horen ben jij een insider van die site...
-
Prometheus
bla bla bla, en maar klagen. Teken die petitie en hou eens op met dat fatalistische gejammer 
Er staat duidelijk vrijwillige bijdragr !!
-
Robke
Done!Prometheus schreef:bla bla bla, en maar klagen. Teken die petitie en hou eens op met dat fatalistische gejammer
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Graag even terug lezen op dit draadjes, dan hoef je niet in herhaling te vallen.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
Bachusrooy
Gewoon getekend en 25 euro betaald,
Ik ga ervan uit dat de kans om hier wat te winnen net iets groter is dan in de staatsloterij. Graag zou ik gewoon blijven dieselen al rijd ik economisch gezien te weinig. Ik vind het geluid van mijn 2,5 d zo mooi, dat zou ik niet graag missen. Maar als ik dadelijk 124 euro ( een S ervoor en het is mijn type
) per maand moet gaan betalen, moet ik de vrouw en kinderen uitleggen dat we niet meer op vakantie kunnen
.
Hoop wel dat er genoeg mensen aan mee gaan doen
Groetjes,
Bachus
Ik ga ervan uit dat de kans om hier wat te winnen net iets groter is dan in de staatsloterij. Graag zou ik gewoon blijven dieselen al rijd ik economisch gezien te weinig. Ik vind het geluid van mijn 2,5 d zo mooi, dat zou ik niet graag missen. Maar als ik dadelijk 124 euro ( een S ervoor en het is mijn type
Hoop wel dat er genoeg mensen aan mee gaan doen
Groetjes,
Bachus
-
Gullwing
Verstappen schreef:Je hebt helemaal gelijk Frank, maar sommige mensen zijn hier nog roomser dan de Paus, die vinden het waarschijnlijk ook misbruik als je voor een tweede keer opschept in een all in restaurant
Moet ik me dan schamen wanneer ik voor de vierde keer mijn bord vol schep?
Het wordt pas erg wanneer je aan boord van een ferry boot oostblokkers tassen ziet vol laden met eten.
Gewone passagiers kijken daarna tegen lege schappen aan.
Dat soort gedrag is om je rot te schamen.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder

- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: Ouder
- Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981 - Locatie: Haarsteeg
Petitie geregeld.
Gullwing, aan de Europese zuidkust een stel Russen in je restaurant krijgen, is ook een ervaring...
Gullwing, aan de Europese zuidkust een stel Russen in je restaurant krijgen, is ook een ervaring...
- Youpy
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300D
Hanegem schreef:Ik blijf er bij dat als we elke week een rijksweg blokkeren door met zijn allen 80 km per uur te rijden en dat bij geen gehoor van de politiek steeds maar uitbreiden tot meer snelwegen, de politiek wel door de knieën gaat.
Met 75 op de rechterstrook geeft ook al een aardig effect, denk maar aan al dat vrachtverkeer dat telkens in gaat halen.
Let wel:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rkeer.html
-
Hanegem
maar 80 is volgens mij de minimumsnelheid op de snelweg. dus kumnnen ze je nooit verplichten om harder te rijden. En dan steeds een ander met 81 km inhalen. En een sticker achterop W124 Schnecke. 
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hahaha die is goed
- 230E
- Silver Boarder

- Roepnaam: Ewald
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1991
Mininum snelheid wás 70 en is al geruime tijd verlaagd tot 60Hanegem schreef:maar 80 is volgens mij de minimumsnelheid op de snelweg. dus kumnnen ze je nooit verplichten om harder te rijden. En dan steeds een ander met 81 km inhalen. En een sticker achterop W124 Schnecke.
Bij 'Blik op de Weg & co' heb je trouwens kunnen zien dat ze erg langzaam rijdenden (t.o.v. het overige verkeer) subiet aan de kant zetten om:
a) te kijken of die bestuurder verkeersinzicht mist, of
b) om te kijken of de bestuurder onder invloed is.
Beide uitkomsten leiden in ieder geval tot een belerende preek van Oom Agent
Is 90 in de hoogste versnelling dan geen optie? ook zuunig en een ietsje minder gevaarlijk.
-
Hanegem
Nou, dan toch lekker 60 km per uur. Ze hebben echt wel door waar het om gaat wanneer je met een stuk of vijftig alleen klassiekers of youngtimners dat doet. Het gaat om het idee. Werkt volgens mij beter dan papieren tijgers.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder

- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: Ouder
- Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981 - Locatie: Haarsteeg
De minimum snelheid op de snelweg was vroegah 60km/uur. Tegenwoordig heerst er geen minimum snelheid meer. Immers dan zou je in een file niet stil mogen staan.
Het voertuig moet een snelheid van minstens 75km/uur kunnen rijden. Dat is de laatste jaren de regel geloof ik.
Het voertuig moet een snelheid van minstens 75km/uur kunnen rijden. Dat is de laatste jaren de regel geloof ik.
-
Gullwing
JantjeV8 schreef:
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Als je het niet erg vindt sla ik dat schouwspel zelf over.
Er is geen minimum snelheid meer voor autowegen.
Maarrrrr oom agent heeft altijd nog een kapstok artikel achter de hand om mensen die 40 km/uur snel genoeg
vinden aan te pakken. Artikel 5 WvW is een breed artikel waarmee heel veel aangepakt kan worden.
" Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. "