Ik ben bezig aan de W124 en blijkbaar zal 21/12 me dan toch bijblijven als een echte rotdag. In de motorruimte was niets te zien van roest, maar toen ik het binnenscherm loshaalde was het pure horror: Het hele gedeelte op de lasnaad van de wielkast is van boven tot onder weggeroest. In bijlage zien jullie een foto van de situatie bij een W201, maar de lasnaad van het stuk aan de wielkas zelf aan het stuk van de schokbreker is volledig weg. Het rode is waar er roest zit.
Zijn deze stukken in zijn geheel te verkrijgen? Laat ik het herstellen of is dit een reden om te auto te slopen?
Dank!
Oorspronkelijk:
Hallo,
Slopen of herstellen?
-
Jakob
- Senior Boarder

- Roepnaam: Jakob
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200TE 1989
W123 230E 1983
MB100D La Strada 1992
Re: Slopen of herstellen?
Het rode is waar de roest is:
- Bijlagen
-
- roest.jpg (361.2 KiB) 1089 keer bekeken
-
J_A
Herstellen, zo te zien geen dragend gedeelte van de carrosserie. Blijft moeilijk te beoordelen, geen idee of er plaatwerk te krijgen is.
Succes
Succes
-
Houtstoker
Als het op een naad vrij recht is doorgeroest hoef je niet pers├® een vervangingsstuk te nemen. IJzer van dezelfde dikte volstaat. Welke omgeving zit je?
- Semrick
- Silver Boarder

- Roepnaam: Rick
- Type wagen: N.n.b.
- Automaat: Nee
Herstellen.
Gewoon netjes (laten) lassen en een nieuwe kitnaad er op. In kleur spuiten en je ziet er niks meer van. Kan hij weer jaren mee. Zolang de bevestiging van de veerpoot nog roestvrij is valt het nog wel mee.
Vaak zie je dit soort roestschade bij auto's die een keer schade hebben gehad en waar ze een keer een nieuwe voorkant op gezet hebben. Is de andere kant nog wel roestvrij?
Gewoon netjes (laten) lassen en een nieuwe kitnaad er op. In kleur spuiten en je ziet er niks meer van. Kan hij weer jaren mee. Zolang de bevestiging van de veerpoot nog roestvrij is valt het nog wel mee.
Vaak zie je dit soort roestschade bij auto's die een keer schade hebben gehad en waar ze een keer een nieuwe voorkant op gezet hebben. Is de andere kant nog wel roestvrij?
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Inderdaad gewoon herstellen, kun je zo een plaatje in lassen.
-
Jakob
- Senior Boarder

- Roepnaam: Jakob
- Type wagen: 250D
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 200TE 1989
W123 230E 1983
MB100D La Strada 1992
Oplossing gevonden: heb een W124 gevonden die wordt afgebroken. De hele wielkas en schokbrekerbevestiging (dus in principe het hele linker voorfront zal worden uitgeslepen om in de mijne te lassen. 
Ik woon in de omgeving van Gent (België).
Andere kant is inderdaad roestvrij. Heeft twee ongevallen gehad: eentje met een kleine impact rechtsvoor en dan een vrij zwaar linksvoor. Rechtsvooraan was het spatbord beschadigd en is beginnen roesten, dat is intussen vervangen:
Je ziet de schade aan de bevestiging van de bumper ook.
Links heeft hij een veel zwaardere tik gehad waardoor de lasnaden gescheurd zijn met de gevolgen van dien.
Ik woon in de omgeving van Gent (België).
Andere kant is inderdaad roestvrij. Heeft twee ongevallen gehad: eentje met een kleine impact rechtsvoor en dan een vrij zwaar linksvoor. Rechtsvooraan was het spatbord beschadigd en is beginnen roesten, dat is intussen vervangen:
Je ziet de schade aan de bevestiging van de bumper ook.
Links heeft hij een veel zwaardere tik gehad waardoor de lasnaden gescheurd zijn met de gevolgen van dien.