rotjeknoer schreef:
en waaruit blijkt dat de TS schrijft, dat de auto in de originele kleur is overgespoten?
Gewoon een kwestie van goed lezen wat de TS in haar eerste postje schreef.
Door goed te lezen voorkom je postjes met allerlei onzin.
rotjeknoer schreef:
en waaruit blijkt dat de TS schrijft, dat de auto in de originele kleur is overgespoten?
Zonder enige beschuldiging te willen uiten kan ik zomaar wat bedenken:www124 schreef: WAAROM hij de auto DESTIJDS al heeft omgebouwd weet ik ook niet, maar het lijkt mij niet erg handig om een auto illegaal om te katten naar een duurder wegenbelastingtarief (van benzine naar diesel). In 2006 was de auto 20 jaar oud dus hij moest toen nog 5 jaar duurdere wegenbelasting betalen dan daarvoor.
Als hij dan toch zo nodig iets illegaals had willen doen, had hij "stiekem" op diesel moeten gaan rijden ofzo, maar hij heeft de omgebouwde auto juist aangeboden ter herkeuring aan de RDW. Op het kenteken is in 2006 dus ook komen te staan:
Dus misschien zie ik in mijn domheid of onervarenheid iets over het hoofd, maar volgens mij heeft hij er financieel weinig belang bij gehad om in 2006 een auto illegaal om te katten.
www124

Het lijkt wel of de eerste eigenaar een maatje van je is, dat je kostte wat kost moet verdedigen. Voordat je stekelige reacties geeft moet je eerst even goed leren lezen.Gullwing schreef:Opnieuw een vers blik met absurde totaal ongefundeerde verdachtmakingen.
Jammer dat je geen Saab meer rijdt dan was ons deze onzin bespaard gebleven.

Paul die weddenschap wilde ik met jou aangaan maar ik begrijp dat je het niet aandruft.Gullwing schreef:Inmiddels worden er al weddenschappen afgesloten over de toestand van de auto.
Er is zelfs al iemand die aan de hand van foto's zeggen kan dat er sprake is van omkatten.
Dat r├Ântgenonderzoek kan dus achterwege blijven.![]()

dat ben ik helemaal met je eens, maar waarschijnlijk om andere redenen.Gullwing schreef:@ Roger,Toch jammer dat je geen Saab meer hebt.
ExSaab schreef:
En mijn gedachten zijn gebaseerd op jarenlange ervaring met mensen en in de commercie en handel. Je moet, helaas, van het negatieve uitgaan totdat het tegendeel bewezen is.

@Paul als je niet precies weet hoe omkatten en het onderzoek daarnaar in zijn werk gaat kun je er beter niks over zeggen. Geen enkel onderzoek naar omkatten begint met etsen. Hoe het wel gebeurd laat ik me verder niet over uit om omkatters niet wijzer te maken dan ze al zijn.Gullwing schreef: Ieder onderzoek van een chassisnummer begint met etsen.
Hoe wil je overigens van te voren vaststellen dat er een nieuw nummer ingeslagen is over het oude nummer?
Dat is overigens wel de meest stompzinnige manier van omkatten .