Interceptor

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Interceptor

Interceptor

Bericht door Interceptor »

Beste mensen,

Sinds een jaar of 6 heb ik een '89-er W124?(200E) maar wordt nu pas lid; leek mij ineens wel leuk.
Ik ben behoorlijk Mercedes-minded; ik heb in het verleden redelijk wat aan Mercedessen gesleuteld en kan de techniek en de diepere gedachtengang die je bij elk (klein) dingetje tegenkomt, goed waarderen.

Tegenwoordig ben ik alweer wat jaren docent motorvoertuigen techniek na eerst 25 jaar in het bedrijfsleven gewerkt te hebben in allerlei (opklimmende) functies. Toen ik een jaar of 12 chef werkplaats was geweest, had ik het gehad en ben overgestapt naar het onderwijs; nog geen minuut spijt van gehad.

Misschien kan ik technisch een beetje een bijdrage leveren, maar zeg gelijk eerlijk dat "jullie" als de echte "fanaten" naar mijn mening veel meer merkspecifieke zaken weten. Zo zou ik je de gehele voertuigdynamica van een beremming op een helling voor kunnen rekenen tot aan de gewenste remkracht op het pedaal, maar kan je de stomste dingen vragen als "hoe gaat het asbakje open?" ;)
Overdreven natuurlijk, maar ik bedoel maar dat ik niet zomaar alles van de W124 uit mijn hoofd weet zoals velen hier wel! Hulde voor die mensen zeg ik.

Afijn, de W124? die heb ik 6 jaar terug gekocht van een jongeman die hem een jaar ervoor van zijn opa had gekregen; opa reed niet meer en had hem nieuw gekocht. Opa woonde in wassenaar en had geld; hij betaalde de rekeningen van het onderhoud; op het moment dat ik hem kocht, was hij 5 maanden ervoor nog bij de dealer geweest voor groot onderhoud. Hij was overigens altijd bij de dealer geweest. Ik kreeg de laatste rekening te zien; 4 x new michelin, voorveren, uitlaat, rondom schijven en blokken en ga zo maar door.
Het was/is niet de mooiste, maar dat maakt mij niet erg veel uit; technisch goed vind ik belangrijker. Geen roest overigens.

De auto zou wegenbelasting vrij worden maar dat werd afgeschaft.......ik zat te denken om hem te verkopen toen, maar hij rijdt ZO LEKKER......toch maar gehouden.
Ik wilde op benzine blijven rijden, maar na drie keer huilend aan de kassa bij de pomp te hebben gestaan, heb ik snel een LPG installatie gekocht en geen tijd verspilt om het in te bouwen!
Nu is het elke drie maanden huilen trouwens; 333 euro wb :(

Hmm, ik merk dat ik op mijn praatstoel zit of liever gezegd mijn shrijfstoel; neem "iets over jezelf en je auto vertellen" iets te serieus ;)
Ik laat het hierbij voor ik iedereen ga vervelen.

Tot spreeks op het forum!
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Re: Interceptor

Bericht door SanderDTCH »

Hallo Interceptor

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Interceptor

Hallo Sander,

Dankjewel!

Een foto is wel een goed idee, ik heb even gezocht en eentje gevonden, even zien of ik hem kan uploaden :)
Bijlagen
IMG_0897.JPG
IMG_0897.JPG (1.03 MiB) 1329 keer bekeken
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door Sebastiaancocoon »

welkom hier op het forum!

dat is een van de laatste W124 van de mopf0 serie zo te zien
auto heeft verder nergens roest?
Interceptor

Hallo Sebastiaan,

Dankjewel!

De "mobf0" zegt mij even niets maar ik neem aan dat je het model met de grille OP de kap bedoelt daarmee?

Geen echte roest nee, klein beetje steenslag, krikpunten beginnen, ergens ooit een pitje in gemaakt door iemand en onderzijde heel oppervlakkige roest; binnenkort met een staalborstel en een tectylspuit aan de slag en niets aan de hand :)

Ow, wacht; WEL! De linksachter portier begint INEENS erg vlot van binnenuit in de raamlijsten en fors ook! Zag het net een paar weken terug; gelijk al grote plakken.......raar, deze leeftijd en dan plots......
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder

ja in de W124 heb je 3 series gehad, de mopf0 is van 85 tot 89 de mopf1 89 tot 93 en de mopf 2 93 tot 95
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder

ow ja en het verschil van de 2e serie is dat die onderplaten hebben ipv die zwarte stips en een aantal dingen in het interieur, de laatste serie is de E serie en die heeft de andere motorkap, achterklep, bumpeers ect
Interceptor

Kijk, ben net een half uur op het forum en nu al wat geleerd!
Dat gaat goed, beloofd wat voor de toekomst ;)

Dankjewel!
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder

kijk speciaal een link voor u ahah
http://w124club.nl/viewtopic.php?f=9&t=1811" onclick="window.open(this.href);return false;
Interceptor

Kijk eens aan!
Netjes, dankjewel!
Mo250D1986
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D

Bericht door Mo250D1986 »

Welkom Interceptor,

Veel lees/leer en schrijfplezier hier op het forum

Mvg,
Mo
Interceptor

Hallo Mo,

Dankjewel!
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Interceptor

Dankjewel Arjen, dat gaat in beide gevallen best wel lukken! :)
EricH
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Eric
Type wagen: E320 Cabriolet
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: C123 300CD 1983
S203 C180 T 2004
S211 E280 T 2007

Bericht door EricH »

Hallo 'Interceptor',

Welkom op het forum.
Ik heb een heel nieuwsgierige vraag: als ik je naam voor hier op het forum zie, Interceptor, denk ik meteen aan die mooie Jensen auto's uit de jaren '60/'70, wat ik een prachtige coupe vind.
Ben je toevallig ook Jensen fan?

Groet, Eric
Interceptor

Hallo Eric,

Dankjewel!

Haha, ja, daar komt de naam wel vandaan. Ik zou mezelf geen echte fan noemen, maar wel een sterke liefde voor het merk.
Plaats reactie