Sinds een jaar of 6 heb ik een '89-er W124?(200E) maar wordt nu pas lid; leek mij ineens wel leuk.
Ik ben behoorlijk Mercedes-minded; ik heb in het verleden redelijk wat aan Mercedessen gesleuteld en kan de techniek en de diepere gedachtengang die je bij elk (klein) dingetje tegenkomt, goed waarderen.
Tegenwoordig ben ik alweer wat jaren docent motorvoertuigen techniek na eerst 25 jaar in het bedrijfsleven gewerkt te hebben in allerlei (opklimmende) functies. Toen ik een jaar of 12 chef werkplaats was geweest, had ik het gehad en ben overgestapt naar het onderwijs; nog geen minuut spijt van gehad.
Misschien kan ik technisch een beetje een bijdrage leveren, maar zeg gelijk eerlijk dat "jullie" als de echte "fanaten" naar mijn mening veel meer merkspecifieke zaken weten. Zo zou ik je de gehele voertuigdynamica van een beremming op een helling voor kunnen rekenen tot aan de gewenste remkracht op het pedaal, maar kan je de stomste dingen vragen als "hoe gaat het asbakje open?"
Overdreven natuurlijk, maar ik bedoel maar dat ik niet zomaar alles van de W124 uit mijn hoofd weet zoals velen hier wel! Hulde voor die mensen zeg ik.
Afijn, de W124? die heb ik 6 jaar terug gekocht van een jongeman die hem een jaar ervoor van zijn opa had gekregen; opa reed niet meer en had hem nieuw gekocht. Opa woonde in wassenaar en had geld; hij betaalde de rekeningen van het onderhoud; op het moment dat ik hem kocht, was hij 5 maanden ervoor nog bij de dealer geweest voor groot onderhoud. Hij was overigens altijd bij de dealer geweest. Ik kreeg de laatste rekening te zien; 4 x new michelin, voorveren, uitlaat, rondom schijven en blokken en ga zo maar door.
Het was/is niet de mooiste, maar dat maakt mij niet erg veel uit; technisch goed vind ik belangrijker. Geen roest overigens.
De auto zou wegenbelasting vrij worden maar dat werd afgeschaft.......ik zat te denken om hem te verkopen toen, maar hij rijdt ZO LEKKER......toch maar gehouden.
Ik wilde op benzine blijven rijden, maar na drie keer huilend aan de kassa bij de pomp te hebben gestaan, heb ik snel een LPG installatie gekocht en geen tijd verspilt om het in te bouwen!
Nu is het elke drie maanden huilen trouwens; 333 euro wb
Hmm, ik merk dat ik op mijn praatstoel zit of liever gezegd mijn shrijfstoel; neem "iets over jezelf en je auto vertellen" iets te serieus
Ik laat het hierbij voor ik iedereen ga vervelen.
Tot spreeks op het forum!