KlaasB schreef:dus even resume:
>> ik kan mijn CDs rippen, er MP3 bestanden van maken via Windows Media Player
>> ook heb ik al een hoeveelheid muziek op mn PC in de vorm van MP3 in "Mijn Muziek"
>> ik ken van 'vroeger' Lime-wire en Frost-wire, daar kon je MP3 muziek bestanden downloaden
om al deze bestanden op een iPod te krijgen, moet ik dus iTunes downloaden
ik heb even gegoogled, dat kun je gratis downloaden en gratis gebruiken?? (versie 10.5)
en iTunes moet ik weer zien als een stukje software die het mogelijk maakt om een iPod vol te zetten
had ik vroeger maar niet zo'n afkeer van PCs en gadgets gehad..
MVG K
Je zit inderdaad in de goede richting te denken. Om het nog even wat strakker te zetten:
- als je een (willekeurige) iPod wil gebruiken (of iPhone, iPad) heb je iTunes nodig op je PC of Mac
- iTunes is gratis software die zorgt voor de synchronisatie tussen de muziek op je computer en je iPod
- in iTunes kun je kiezen welke muziek je wel/niet op je iPod wil hebben
- in iTunes kun je direct CD's importeren, hiervoor heb je geen ander programma nodig
- je kunt iTunes gebruiken als bibliotheek voor al je muziek, losse mappen (zoals "mijn muziek") heb je niet langer nodig (deze en andere mappen kun je importeren in iTunes net zoals muziek van externe opslagmedia zoals USB's etc) maar uiteraard kun je ze blijven gebruiken als je dat wil
- in iTunes kun je al je muziek beheren: genres toekennen, beoordeling geven, afspeellijsten maken (bv van favorieten of bepaalde stijlen etc). Deze afspeellijsten kun je weer synchroniseren naar je iPod en bijvoorbeeld in volgorde of random afspelen. Indien je hier wat aandacht aan besteed is bediening van de iPod tijdens het rijden (direct op de iPod of eventueel via een compatible autoradio) nauwelijks nodig. Afspeellijst kiezen, play drukken en gaaaan
--> tip: zet via "voorkeuren" "geavanceerd" een vinkje aan bij "kopieer bestanden naar iTunes media bij toevoegen aan bibliotheek". Hiwerdoor wordt alle muziek die je toevoegt (mappen, cd's, usb's etc) in iTunes gezet waardoor je de oorspronkelijke bron kunt verwijderen. Hiermee voorkom je dubbele opslag, problemen bij verplaatsen/hernoemen/verwijderen van mappen etc.