Vragen over een iPod

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Plaats reactie
KlaasB

Vragen over een iPod

Bericht door KlaasB »

Hallo,

In de loop der tijd heb ik gemerkt dat hier niet alleen oudere type's rondlezen/schrijven maar ook 20ers...
Als "achtergebleven" 40er op muziekgebied heb ik enkele vragen over een iPod, misschien kan de jongere
generatie me helpen..... ;)
Ik kan nog begrijpen dat het een moderne muziekdrager is, zoals de vroegere walkman met cassette...

Is de muziek die je op een iPod zet, zo te downloaden van het internet?
Ik heb gehoord dat je alleen (muziek)bestanden van/bij Apple kunt downloaden (tegen betaling) voor een iPod.

Welk type is geschikt voor een (Becker) Remote Kit?
Even gegoogled en ik zie door de bomen het bos niet meer: iPod 'touch', 'classic', 'nano' enz.

Kan er op alle iPod's een aansluitstekker zoals op de foto? (slechte foto maar ik kreeg deze niet beter)
Deze stekker zit aan een Remote Kit.

Alvast bedankt voor de hulp!!

MVG K
Bijlagen
P2270054.JPG
P2270054.JPG (21.51 KiB) 2522 keer bekeken
Vinnievw
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 220D 1977
S124 E280 1995

Re: Vragen over een iPod

Bericht door Vinnievw »

Alle Ipods met een schermpje (dus niet de Ipod Shuffle) hebben een aansluiting als op de foto. Daardoor laadt het apparaat op en kan het apparaat afspelen mits de radio dat ondersteunt. Voor wat betreft de muziek: die kun je downloaden via internet of kopen via Itunes.
Ivo300E
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Ivo
Type wagen: 300E
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Kever Cabriolet 1960

Bericht door Ivo300E »

Nog een tip van een veertiger (nog net): je kunt alle muziek van je cd's met het windows programma CDEX converteren naar MP3 formaat (rippen heet dat). Alle MP3 nummers op je PC kun je vervolgens via het gratis itunes programma weer op je Ipod zetten.
Vinnievw
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 250D
Opmerkingen / andere wagens.: W123 220D 1977
S124 E280 1995

Bericht door Vinnievw »

Tip nummero twee: voor het rippen naar MP3 kun je ook Windows Media Speler gebruiken (zit standaard in Windows).
KlaasB

Bericht door KlaasB »

Het rippen heb ik idd ook op mn Windows Media Player... wist ik niet eens :oops:

Als ik het goed begrijp, kan ik alle MP3 bestanden, vanaf mn PC, op een iPod zetten?

MVG K
Sefa073
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Sefa
Type wagen: E200 Cabriolet
Bouwjaar: 1994
Opmerkingen / andere wagens.: C126 500SEC koenig specials,
Audi A3 8V 1.6tdi

Bericht door Sefa073 »

Je radio zal niet alle ipods ondersteunen hiervoor meot je even googlen
Meeste (wat oudere) radio┬┤s ondersteunen ipod touch niet..

Gr, Sefa
KlaasB

Bericht door KlaasB »

Das ook een goede tip:
de gebruiksaanwijzing gelezen en het bleek dat inderdaad alleen de 3e, 4e, mini en photo worden ondersteund....
Dan kan ik wat gerichter gaan zoeken naar een juiste iPod.

MVG K
Ivo300E
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Ivo
Type wagen: 300E
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Kever Cabriolet 1960

Bericht door Ivo300E »

Als ik het goed begrijp, kan ik alle MP3 bestanden, vanaf mn PC, op een iPod zetten?

ja dat kan, maar alleen via itunes!
KlaasB

Bericht door KlaasB »

dus even resume:

>> ik kan mijn CDs rippen, er MP3 bestanden van maken via Windows Media Player
>> ook heb ik al een hoeveelheid muziek op mn PC in de vorm van MP3 in "Mijn Muziek"
>> ik ken van 'vroeger' Lime-wire en Frost-wire, daar kon je MP3 muziek bestanden downloaden

om al deze bestanden op een iPod te krijgen, moet ik dus iTunes downloaden
ik heb even gegoogled, dat kun je gratis downloaden en gratis gebruiken?? (versie 10.5)
en iTunes moet ik weer zien als een stukje software die het mogelijk maakt om een iPod vol te zetten

had ik vroeger maar niet zo'n afkeer van PCs en gadgets gehad.. :mrgreen:

MVG K
GuidW124

Bericht door GuidW124 »

Hoi,

Ik zoek ook een soortgelijke kabel voor mijn Becker indianapolis 7950.
@ topicstarter; kun je met die die de ipod bedienen vanaf de radio en laadt hij ook op?

Zo ja, dan zou ik graag willen weten watvoor een kabel dat is exact :)
MB_300D

Bericht door MB_300D »

KlaasB schreef:dus even resume:

>> ik kan mijn CDs rippen, er MP3 bestanden van maken via Windows Media Player
>> ook heb ik al een hoeveelheid muziek op mn PC in de vorm van MP3 in "Mijn Muziek"
>> ik ken van 'vroeger' Lime-wire en Frost-wire, daar kon je MP3 muziek bestanden downloaden

om al deze bestanden op een iPod te krijgen, moet ik dus iTunes downloaden
ik heb even gegoogled, dat kun je gratis downloaden en gratis gebruiken?? (versie 10.5)
en iTunes moet ik weer zien als een stukje software die het mogelijk maakt om een iPod vol te zetten

had ik vroeger maar niet zo'n afkeer van PCs en gadgets gehad.. :mrgreen:

MVG K
Je zit inderdaad in de goede richting te denken. Om het nog even wat strakker te zetten:
- als je een (willekeurige) iPod wil gebruiken (of iPhone, iPad) heb je iTunes nodig op je PC of Mac
- iTunes is gratis software die zorgt voor de synchronisatie tussen de muziek op je computer en je iPod
- in iTunes kun je kiezen welke muziek je wel/niet op je iPod wil hebben
- in iTunes kun je direct CD's importeren, hiervoor heb je geen ander programma nodig
- je kunt iTunes gebruiken als bibliotheek voor al je muziek, losse mappen (zoals "mijn muziek") heb je niet langer nodig (deze en andere mappen kun je importeren in iTunes net zoals muziek van externe opslagmedia zoals USB's etc) maar uiteraard kun je ze blijven gebruiken als je dat wil
- in iTunes kun je al je muziek beheren: genres toekennen, beoordeling geven, afspeellijsten maken (bv van favorieten of bepaalde stijlen etc). Deze afspeellijsten kun je weer synchroniseren naar je iPod en bijvoorbeeld in volgorde of random afspelen. Indien je hier wat aandacht aan besteed is bediening van de iPod tijdens het rijden (direct op de iPod of eventueel via een compatible autoradio) nauwelijks nodig. Afspeellijst kiezen, play drukken en gaaaan

--> tip: zet via "voorkeuren" "geavanceerd" een vinkje aan bij "kopieer bestanden naar iTunes media bij toevoegen aan bibliotheek". Hiwerdoor wordt alle muziek die je toevoegt (mappen, cd's, usb's etc) in iTunes gezet waardoor je de oorspronkelijke bron kunt verwijderen. Hiermee voorkom je dubbele opslag, problemen bij verplaatsen/hernoemen/verwijderen van mappen etc.
MB_300D

Bericht door MB_300D »

Oh ja, mbt downloaden van muziek: dit kan direct in iTunes via de iTunes store (wel creditcard nodig). Gekochte muziek staat dan direct in iTunes. Er zijn legio andere sites waar mp3's kunnen worden gekocht en gedownload, deze vervolgens in iTunes zetten en klaar.

Niet betaalde download-mogelijkheden zijn er genoeg, google maar eens op bv "muziek downloaden via torrents".

Een los nummer in iTunes kost 0,99 of soms 1,29 euro. Albums zijn vaak rond de 9 euro, soms meer soms minder.
KlaasB

Bericht door KlaasB »

ik heb me er in verdiept maar het was me allemaal te omslachig:
de aanschaf van een iPod/iPhone en het laden van muziek enz.... :sick:
nog wel een kabeltje voor het aansluiten van een MP3 speler aangeschaft, dat was al een hele opgave
(bijna) nergens meer te krijgen want dat schijnt ook al weer achterhaald te zijn... :?

ik houd het mooi bij m'n mini-disk wisselaar op een Becker Grand Prix CD/MP3 speler
met m'n mini-disk-recorder een zaterdagavond/nacht even een paar disk's opnemen en ik heb
weer voor een hele tijd muziek.. :lol:

MVG K
Plaats reactie