Bekend kwaaltje, zit vast met 3 plastic lippen die na x jaar afbreken. Zou gewoon een nieuwe kopen, 2de hands heb je kans op hetzelfde vanwege het ook al oude plastic.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Bij mij ging de unit eruit nadat ik een ander (origineel) voorscherm erop had gezet.
En inderdaad. Ik kocht toen imitatie. Vol goede moed gelijk gemonteerd bij de winkel en vervolgens kon ik eenmaal thuisgekomen terug om hem uit de berm te vissen langs de snelweg.
Jammer, een origineel nieuw ! MB (Bosch) rechter knipperlicht heb ik liggen (oranje)
Als iemand anders interesse heeft mag hij mij altijd een pb sturen. Zag net dat ze bij MB al ruim 100 Ôé¼ voor zo een pinker verlangen...
Groetjes Dirk
Heb hetzelfde gehad, na x-aantal jaren is het plastic 'moe' en dan floept ie er ineens uit. Rechtsvoor zat los, provisorisch vastgemaakt met ducttape. Maar onderweg toch verloren, hoorde een forse knal en zag 'm in de achteruitkijkspiegel op de autosnelweg stuiteren...
Doorgereden naar de sloop en daar een witte gekocht. Geen gezicht (1 oranje en 1 witte) maar je moet toch wat!
Daarna twee nieuwe oranje besteld, bij TE-Taxiteile voor Ôé¼7,99 per stuk incl. BTW. Goedkoop = duurkoop want na 4 dagen zaten ze alweer los.
Uiteindelijk 2 nieuwe originele Hella gekocht, 100 euro incl. BTW per stuk. Sindsdien geen problemen meer
Groeten,
Nan.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
Immitatie kost een tientje, dan lijkt het me dat dit nooit van goede kwaliteit kan zijn.
RNRS001 schreef:Bij mij ging de unit eruit nadat ik een ander (origineel) voorscherm erop had gezet.
En inderdaad. Ik kocht toen imitatie. Vol goede moed gelijk gemonteerd bij de winkel en vervolgens kon ik eenmaal thuisgekomen terug om hem uit de berm te vissen langs de snelweg.
Nu heb ik netjes de knipperlichtunit ontvangen. Met installeren merk ik op dat ik ook de fitting kwijt ben.
Zie foto, iemand enig idee waar deze verkrijgbaar is? Ik kan het lampje er nu niet in draaien.
Bijlagen
13B32DB1-A174-469C-9778-FB5BB5A3232F.jpeg (1.85 MiB) 2163 keer bekeken
Weet jij een plek waar ze deze onderdelen verkopen? Online? Mn plaatselijke automaterialenzaak heeft het niet. En online, zoekend met onderdeelnummer ook zonder resultaat.
Bram Jansen schreef:Fitting is gewoon bij de dealer te koop voor rond de 12 euro van Hella, een Bosch fitting is 18 euro
Het nummer van de Hella is A 124 826 01 82
Het nummer van de Bosch is A 001 826 03 82