Beste allemaal,
van de moderator op min kop gekregen dat ik me nog had voorgesteld op dit Forum. Terecht. Terwijl ik al 2.5 jaar lid ben.
Ben Mercedes gaan rijden, omdat we een oude auto wilden met het fiscale voordeel van 15 jaar en ouder (wat per 31 dec. jl is gestopt...). Terwijl we toch gemiddeld 20-30.000 per jaar met de auto wilden rijden. Dan wordt een Volvo (op LPG) of een Mercedes?(op diesel)
Mijn vrouw is Française en, terwijl ik allerlei vooroordelen over Mercedes had, wilde zij er een. Affijn, het werd dus een Ster. Destijds een S124 diesel 6 cylinder 24-klepper. Met standkachel. Reed heel comfortabel, vol beladen naar Parijs en nog voller terug. Ik was tevreden tot ie werd gestolen. ik denk nog steeds door de oude eigenaar overigens.
Daarna de 300TDT 4-matic station gekocht en daar ben ik compleet voor gevallen. Mijn vrouw ook overigens.... Wat een super auto! Heb er zelf of met een vriend samen, een paar dingen aan gedaan en toen ie stabiel was, werd het een soort vriend van het huis. Met water op de weg, met sneeuw, met de vele bagage, die er in kan, in de warme zon, hij was goud waard.
Nu met de nieuwe oldtimerregeling wordt ie te duur om hem op de zaak te houden. Vandaar dat ie in verkoop is gegaan. Ik heb zodoende een S123 van voor 1986 gevonden, ook een 300TDT 5-cylinder, mooi en goed, maar geen vergelijk met de 124. Zit nog immer te dubben of we niet een W124 moeten nemen als inruil bv. Maar onze S124 is, behalve bij ons, niet meer zo gewild blijkbaar. Zonde.
Heb in ieder geval mijn broer om die nu ook een 124 gaat kiezen na zijn jarenlange Volvo oldtimers. Dat dan weer wel.
Groet, Franco
Francotalon
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Re: Francotalon
Hoi Franco
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je ook een afbeelding van je wagen zijn we gek op
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je ook een afbeelding van je wagen zijn we gek op
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: Francotalon
Hoi Franco, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!