ik heet zoals mijn inlognaam zegt Leo Zwaal en als Mercedesrijder, en als forumgebruiker, ben ik een groentje. ff voorstellen: ik ben bijna 50 (eind van het jaar ergens) en rij al vanaf mijn 18e auto (oa Saab, Opel, Renault, Nissan, Citroën, Lancia. en nu dus een Mercedes 200D) en motor (oa Benelli, Suzuki, BMW, Honda, Moto Guzzi, diverse klassiekers). hoewel het m'n vak niet is en ik er geen opleiding voor gehad heb probeer ik het meeste onderhoud en raparaties (vaak met wat hulp, advies van een zeer deskundige vriend) zelf te doen.
met een beetje kijken en logisch nadenken kom je vaak ook een eind...
ik woon op de Utrechtse Heuvelrug, lekker centraal in NL. lekker makkelijk als je her en der in het land wat onderdelen op wilt halen.
ik vind het leuk om wat onderdelen te kopen/ verkopen op marktplaats alleen wil ik uiteraard niet meer uitgeven dan nodig is. daarnaast, als ik's wat vd hand doe, hoef ik ook de hoofdprijs niet. als we maar blijven rijden (het is al prijzig genoeg met die leuke belastingen), iedereen blij...
ik rij nu dus een '87-er 200D met volgens de verkoper (particulier) weinig km's op de teller. zo'n 130.000 origineel.. ik ging af op het klassieke oplichtverhaal: auto van 1e Duitse eigenaar gekocht die er nooit in reed, altijd binnengestaan, toen ik'm invoerde in NL ging de km-teller kapot ("standaard Mercedes kwaal meneer"), maar gezien de staat van de Benz (nooit aan gelast, onderkant nog deels in de verf, auto niet opgepoetst voor de verkoop) zou het kunnen kloppen, dus uiteindelijk voor niet teveel euro's rij ik nou naar tevredenheid Benz. je gaat erin rijden als een ouwe l.. , maar ach, dat heeft z'n charme
leozwaal
- Merceders200D
- Gold Boarder

- Roepnaam: Carel
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: even voorstellen Leo
Hoi en Welkom Leo,
Veel plezier met de aanwinst, en rijden als een oude L.... is relaxed!!
Plaats je ff paa foto's? Zijn we hier gek op!
Gr Carel
Veel plezier met de aanwinst, en rijden als een oude L.... is relaxed!!
Plaats je ff paa foto's? Zijn we hier gek op!
Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Hoi Leo, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hallo Leo
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
-
Hanegem
Welkom Leo. Leuk en heel herkenbaar. Ik rijd met elke auto als een bezetene. In mijn Kangoo is 140, 150 heel normal. Nu rijd ik sinds kort ook een W124 uit 86 en betrap mezelf er op dat ik honder, jas honderd op de snelweg rijd. En het is heerlijk. Je wilt gewoon niet haasten in zo'n auto.