Danny_S

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Danny_S

Danny_S

Bericht door Danny_S »

Goedenavond,
Ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik een W124 coupe aan het restaureren ben.

Mijn naam is Danny, en ik ben al sinds 10 jaar een Benz rijder.

Ik was 18 jaar, gelegerd in Duitsland, 600 km van mijn woonplaats in NL.
Mijn eerste auto was een MB 190 2.3 16 V uit 1984.
Wat een beest was dat, super snel , alles elektrish, maar door de vele km die ik reed, elk vrij weekend thuis in NL stond hij in de garage ter reperatie hahahaha.

Door aandringen van mijn vader, besloten wij deze in te ruilen op een 1991 190D 4 bak.
Dus van de snelste 190 naar de traagste 190.
km stand was 330.000, maar door de robuustheid van deze auto( nooit problemen),
heb ik er in 3 jaar tijd, de km stand naar 670.000 km gebracht.
Ik heb hier een bodykit van een 16V opgebouwd, inc type plaatje hahaha.
Zo reed ik voor het oog in een snelle auto, die eigenlijk zo traag was als dikke.....

( De zwarte kentekens waren NAto kentekens omdat ik in Duitsland gelegerd was).

Vervolgens viel mijn oog op een C200 D uit 1994 automaat,
NA een jaar hiermee te hebben gereden, viel hij leterlijk uit elkaar........ gauw weg.
Roest, motor schade, etc vreselijk.

Hierna heb ik een W124 E200 D uit 1994 gekocht
Wat een heerlijke auto, robuust, wat een zitting, maar o zo traag.

Na 2 jaar zuinig te hebben gereden, viel min oog op een W124 van een kennis van mij, die hem wou wegdoen, ik heb de mijne hierop ingeruild.

Dit was een W124 300D uit 1991.
Vol leder, etc, dit was echt mijn troetel auto, en heb hier veel buitenlandse trips meegemaakt naar mijn toenmalige vriendin in engeland, zonder problemen, en eerlijk waar, een 300 heeft net dat beetje meer dan andere, lekker rustig rijden op lage toeren, maar ook flink doorknallen snachts met snelheden over de 200 km/uur, zonder geratel , gewoon 1 bonk pure Duitse oldskool, ik heb hier 180.000 km mee gereden, eindstand 570.00 km.

Ik heb met mijn vader in deze tijd, nog gekeken voor een C220 uit 2003, proef gereden,
echt waar, wat een afgang, wat een gammele autos deze tijd, mijn vertrouwde auto reed zo veel comfortabeler, dat ik wel gek leek een nieuwe aan te schaffen.

Door toedoen, (wegenbelasting etc) heb ik besloten afstand te doen van mijn diesel,
en heb mijn oog laten vallen op een oude liefde van mij, een W124 coupe..........

Deze heb ik een aantal weken geleden aangeschaft, maar ze stond afgeragt bij een garage bedrijf weg te rotten met veel mankementen en schades. liep slecht op 3 cilinders, etc.
Ik heb haar gered van een vroege dood.

Het is een 230CE uit 1989,
Ze is onlangs over gespoten, en voorzien van orginele 18 inch AMG velgen.

Op dit moment de hemel vernieuwd en strak gemaakt, en is het interieur er uitgehaald.
Gisteren heb ik de achterbank netjes gelcleaned en gevoedt, eveneens de vloerbekleding.
Vandaag 2 nieuwe voorstoelen gevonden op de sloop die passen bij het interieur.

Ik heb nog 2 elektrishe voorstoelen CE voor geintreseerden.

Eveneens ben ik begonnen met de demontage van de motor, deze wordt er hopenlijk vrijdag uitgehaald.
Kop is gescheurd, onderblok heeft klappen gehad, etc, dus kosten plaatje liet mij zien, dat motor vervangen beter is.

Gelukkig rijdt de donor ook in de buurt, een oudere man, met een 230 station, die een diesel wil inbouwen, dus ik kan het benzine blok overnemen.

Ruit wordt dinsdag vervangen want was ook gescheurd.

Beetje bij beetje herijst de coupe zich, en zodra ze klaar is om daglicht te zien, is de coupe ook echt TOP (wat ik niet kan zeggen van vele anderen).

Hier vul ik dus op dit moment mijn avonden mee, maar het resultaat zal er komen.

Zo als jullie zien heb ik dus al veel ervaring met de oudere MBs, en ontelbare uren en Kms heb gereden met deze autos, en ik kan vertellen dat er in dit leven nooit een andere auto onder mijn kont zal komen.
Het delen van verhalen of vragen staat vrij bij mij, eveneens kan ik helpen met specifieke diesel onderdelen te vinden.

Oude Duitse degenlijkheid, robuuste autos, zo betrouwbaar, en o zo comfortabel.
Een W124 rijd je niet, een W124 ervaar je...........
Bijlagen
16v-zijkant (Small).JPG
16v-voorkant (Small).JPG
diverse15-01-05 011 (Small).jpg
diverse15-01-05 009 (Small).jpg
diverse 16-05-04 049 (Small).jpg
portzeelande4 026 (Small).jpg
diverse 1-4-2006 005 (Small).jpg
04-11 003 (Small).JPG
Laatst gewijzigd door Danny_S op za aug 06, 2011 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Re: Mercedes W124 coupe en diverse anderen

Bericht door SanderDTCH »

Hoi Danny

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
E300

Bericht door E300 »

Hoi Danny,

Iemand met zoveel liefde en verstand is hier altijd welkom.
En net als Sander al melden, we zijn gek op foto's.

Hel veel veilige kilometers met je nieuwe Benz.

Groet, John
Highlander

Bericht door Highlander »

hoi danny welkom hier
ik rijd in dezelfde wagen als jou alleen ook superstaat en orgineel
veel plezier hier
Danny_S

Bericht door Danny_S »

Dank voor de welkom,

ik zal gaan spitten in mijn archief voor alle foto's van mijn MBs, en hier op de site zetten.
Eveneens zal ik morgen foto's maken van de voortgang van mijn W124 coupe....

Als inkopper, heb ik hier een foto van mijn oude 300D,
samen met een trailer van de Vodafone Mclaren Mercedes trailer, waarin de formule 1 autos vervoerd werden vanuit engeland, met de veerboot naar frankrijk, ze gingen testen in spanje..

Bij de docks heb ik gevraagd aan de chauffeur even te wachten voor de foto,....
Er stond een rij van 17 autos achter te wachten( dit is vlak voor de doanne ingang),
rennen rennen, maar ik heb toch mijn foto kunnen maken hahahaha.

ZO zie je maar weer , een formule 1 mclaren Mercedes heeft zijn betrouwbaarheid en snelheid te danken aan de legendarische W124,
Ik zit dan ook nog steeds te wachten op een bedankje van Lewis Hamilton hahahahaha.
Chauffeur kon er smakelijk om lachen, en met alle respect voor mijn oude Benz, zette hij de trailer ( met zo een 17 miljoen aan spullen ) even aan de kant, vlak voor we de boot op gingen.

: edit, ik kan geen foto's bijvoegen, te groot...........
Bijlagen
04-11 003 (Small).JPG
Laatst gewijzigd door Danny_S op za aug 06, 2011 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob benz 200d

Bericht door Rob benz 200d »

Wat een super verhaal zeg heb m al 2 keer gelezen mooi man ;) heb zelf nu een week een 200D uit 86 tot nu bevalt hij me echt super wat lekker rijden ga zaterdag olie en filters vervangen en een nieuwe eind demper plaatsen die is door .. Maar succes met je project ik hou het hier in de gaten hoor en ben benieuwd naar de foto's Gr. Rob :D
Vlinder333
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Rene
Type wagen: 220CE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E
Hymer 1999

Bericht door Vlinder333 »

Hoi Danny,

Mooi verhaal en jammer van je foto's.
Duidelijk een man met een echt Mercedes hart.
En de juiste auto een W124 coupe.

Veel leesplezier hier gr. Rene
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: Danny_S

Bericht door Gombal »

Hoi Danny, welkom hier en veel plezier op het forum en straks van je Benz!

(Foto's verkleinen kan hier , foto's op het forum mogen max 5 MB groot zijn. Qua pixel grootte is ergens tussen de 1500 en 2000 mooi, forum verkleint ze vanzelf en maakt ze weer groter als je er op klikt ;) )
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Danny_S

Bericht door Danny_S »

Hallo allemaal,

@ admin, de site die is aangegeven om foto's te verkeinen werkt niet goed, foto's blijven te groot om op de site te zetten.

Ander interieur haal ik maandag op, even goed schoon maken, leder scheuren repareren, ( bijna ELKE auto heeft instapschade links.... en opnieuw het leder voeden , dan is de binnenkant zo goed als nieuw.

Tevens zit er een orgineel AMG stuur in, komt uit een 560 SEC AMG , model hiervoor, ( jaja, opgezocht op google hahahah).

Heb ook gekeken op marktplaats etc, naar een E500 stuur, half leer, half hout, met airbag, maar die zijn waanzinig duur, vanaf 350 euro....2ehands....

Graag hulp met de foto's plaatsen aub..........
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Hoi Danny, weet niet wat voor Windows versie je draait (als je tenminste Windows draait, kan ook een Mac zijn natuurlijk)
Voor Windows XP is het simpel, er is een powertoy die je met een rechtermuisklik je foto's laat verkleinen ( XP image resizer )

Gebruik je Vista of 7 dan is er een Image resizer powertoy clone, lijkt erg op die van Microsoft en net zo makkelijk, simpel weg een kloon omdat Microsoft er gen voor Vista of 7 gemaakt heeft. Op de volgende pagina staan een 32 en 64 bit versie.
(Image resizer for Windows )

Ik gebruik zelf de laatste, draai 7 en er is niets makkelijker als een foto of meerdere te selecteren, rechts te klikken, grootte te kiezen en voila, kind kan de was doen!

Voor een Mac zijn er ook, alleen die kan ik niet testen, mijn Mac notebook is helaas overleden.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Danny_S

Bericht door Danny_S »

foto's bijgevoegd bij eerste verhaal.

Foto 1 is mijn W124 300D uit 1991

Vervolgens mijn C200 D uit 1994

Vervolgens mijn 190D ( met 16 v body kit binnen en buiten hahaha).

Vervolgens mijn 190 ECHTE 2.3 16 V ( eerste auto jaja).

Helaas kan ik van mijn E200 uit 94 geen foto's meer vinden,

Ik zal ook van mijn coupe die ik NU heb, foto's gaan bijhouden ivm restauratie.
RoyMB

Bericht door RoyMB »

er gaat niets boven een W124.
Martin.cc

Bericht door Martin.cc »

Welkom,

ben blij dat er ook mensen zijn die de 4 cilinders kunnen waarderen!
Ga bijhouden hoe je het blok gaat omwisselen en hoe die loopt, althans als je het op het forum wil zetten!

Succes ermee. :woohoo:

Groeten,

Martin
Plaats reactie