Klonic
-
klonic
Klonic
Hallo,
Ik ben Kirie, ik ben 21 jaar oud en heb nu een Peugeot 106 LPG uit 1999. Vanwege de kosten en de irritatie tijdens het rijden wil ik een grotere auto die meer gemaakt is voor lange afstanden en die me wellicht wat geld kan schelen. Ik wil om deze redenen graag een W124 met airco en tempomat kopen op LPG (kan ok achteraf ingebouwd worden). Nu vind ik een 280 geweldig rijden maar uit wat lezen blijkt die motor met zijn 1 op 6 te duur in verbruik. Een 500 schijnt 1 op 5 te doen dus dan kan ik net zo goed die nemen. De 230 (of kleiner) schijnt wel significant zuiniger te zijn vandaar dat ik die graag wil kopen.
Ik hoop op dit forum wat vragen beantwoord te krijgen waardoor ik uiteindelijk een goede koop kan doen. Zo is een 230 bijna niet te vinden. is het reëel en zo ja wat kost het om in een 280 een 230 (of 200) motor te laten zetten? Geeft dit problemen met de versnellingsbak? Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wat is een redelijke prijs? hoe goed werkt een achteraf geïnstalleerde tempomat/cruisecontrol?
Wellicht is er een liefhebber die mij eens wat wil laten zien over de W124 en dat leuk vind.
Ik ben Kirie, ik ben 21 jaar oud en heb nu een Peugeot 106 LPG uit 1999. Vanwege de kosten en de irritatie tijdens het rijden wil ik een grotere auto die meer gemaakt is voor lange afstanden en die me wellicht wat geld kan schelen. Ik wil om deze redenen graag een W124 met airco en tempomat kopen op LPG (kan ok achteraf ingebouwd worden). Nu vind ik een 280 geweldig rijden maar uit wat lezen blijkt die motor met zijn 1 op 6 te duur in verbruik. Een 500 schijnt 1 op 5 te doen dus dan kan ik net zo goed die nemen. De 230 (of kleiner) schijnt wel significant zuiniger te zijn vandaar dat ik die graag wil kopen.
Ik hoop op dit forum wat vragen beantwoord te krijgen waardoor ik uiteindelijk een goede koop kan doen. Zo is een 230 bijna niet te vinden. is het reëel en zo ja wat kost het om in een 280 een 230 (of 200) motor te laten zetten? Geeft dit problemen met de versnellingsbak? Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wat is een redelijke prijs? hoe goed werkt een achteraf geïnstalleerde tempomat/cruisecontrol?
Wellicht is er een liefhebber die mij eens wat wil laten zien over de W124 en dat leuk vind.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Re: Klonic
Welkom op het forum.
Hier een voorbeeld van een 230 op LPG + schuifdak + automaat, dan heb je meteen een indruk wat zoiets mag kosten met een km stand van nog geen 150.000.
Een nette van 1986 zal een stuk moeilijker te vinden zijn. Voor zo'n type met originele airco betaal je ca. Ôé¼ 1000,- meer.
Een cruise-control kun je zelf aanbrengen (heb ik ook gedaan: Waeco Magic Speed MS-50 - deze werkt uistekend - makkelijk in te bouwen met duidelijke handleiding erbij)
Succes met je aankoop en veel rijplezier.
Groet, Marius
http://www.autoweek.nl/occasion.php?id= ... 0&cache=no
Hier een voorbeeld van een 230 op LPG + schuifdak + automaat, dan heb je meteen een indruk wat zoiets mag kosten met een km stand van nog geen 150.000.
Een nette van 1986 zal een stuk moeilijker te vinden zijn. Voor zo'n type met originele airco betaal je ca. Ôé¼ 1000,- meer.
Een cruise-control kun je zelf aanbrengen (heb ik ook gedaan: Waeco Magic Speed MS-50 - deze werkt uistekend - makkelijk in te bouwen met duidelijke handleiding erbij)
Succes met je aankoop en veel rijplezier.
Groet, Marius
http://www.autoweek.nl/occasion.php?id= ... 0&cache=no
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
- Ivo300E
- Senior Boarder

- Roepnaam: Ivo
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Kever Cabriolet 1960
Kijk anders maar eens bij http://www.stuurmanclassiccars.nl die heeft altijd een mooie voorraad MB staan.
Groeten uit Utrecht,
Ivo.
Groeten uit Utrecht,
Ivo.
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Hoi Kirie, welkom hier en veel plezier op het forum en succes met je zoektocht!
- HLaan
- Expert Boarder

- Type wagen: E300 Turbodiesel
- Bouwjaar: 1993
Hi,
Als je realistisch bent begrijp jezelf ook wel dat je wanneer je een W124 gaat rijden geen kosten besparing zal hebben tegen over het rijden van een 106
Wanneer je meer comfort zoekt ben je aan het juiste adres
Succes met de zoektocht,
Als je realistisch bent begrijp jezelf ook wel dat je wanneer je een W124 gaat rijden geen kosten besparing zal hebben tegen over het rijden van een 106
Wanneer je meer comfort zoekt ben je aan het juiste adres
Succes met de zoektocht,
-
E300
Een E280 loopt bij normaal gebruik 1 op 10 en op de lange afstanden met ca 110km zelfs 1 op 14
Op gas zal dat meer zijn maar deze motoren kunnen op G3 dus 1 op 9 zou je moeten kunnen halen, maar goedkoper als een winkelwagen
op gas zal die nooit zijn, misschien op onderhoud.
Groet, John
Op gas zal dat meer zijn maar deze motoren kunnen op G3 dus 1 op 9 zou je moeten kunnen halen, maar goedkoper als een winkelwagen
op gas zal die nooit zijn, misschien op onderhoud.Groet, John
-
klonic
Ik heb gister een 190E/W201 aangeschaft. Dit mede door de toch flink hogere onderhoudskosten waar garagehouders mij op wezen. De 201 heeft flink minder ruimte en is minder afgeveerd, mist ook wat zaken t.o.v. de oude E (en S) klasse maar goed, financieel (en met parkeren) is dit de betere keuze.
Dit is hem geworden:
Bedankt.
Dit is hem geworden:
Bedankt.
Laatst gewijzigd door klonic op ma jun 27, 2011 5:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ivo300E
- Senior Boarder

- Roepnaam: Ivo
- Type wagen: 300E
- Opmerkingen / andere wagens.: Kever Cabriolet 1960
Gefeliciteerd, het kenteken is alvast top ! 
-
klonic
Ja dat kenteken is inderdaad geweldig. Heb hem wel even weggehaald. (voor de geinteresseerde: de middelste tekens waren 'PPP').
- Youpy
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300D
Jammer dat het geen W124 is geworden....
Toch veel rijplezier ermee!
Toch veel rijplezier ermee!