250TD FR

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
250 TD FR

250TD FR

Bericht door 250 TD FR »

Ja Hallo allemaal,

Mijn naam is Jos, ik woon in la Douce France, en heb 3 250TD's.
E├®n (1988) voor mezelf om lekker mee over de Franse wegen te schuiven,
├®├®n (1990) voor mijn in Nederland wonende vriendin, die zo lekker op een Frans kenteken en dus belastingvrij op en neer kan rijden, en ├®├®n (1990) als donor die vorig jaar door een blinde Belse muts in elkaar is geduwd.
Die voor mijn vriendin heb ik 2 weken geleden hier gekocht voor slechts 1100 euro, de vorige eigenaar was de Prefecture de Police te Parijs, dus die heeft al zijn beurtjes netjes bij MB te Parijs gehad. Hij heeft 400.000 op de teller staan, en bij de laatste Controle technique, kreeg ik een complimentje van de keurmeester, en waren er geen op of aanmerkingen.
Een geweldige auto, waar we nog heel lang plezier van gaan hebben.
Hier in Frankrijk zijn er nog genoeg te vinden, maar ja die wegenbelasting van de Nederlandse roverheid maakt dat dan niet weer interessant.
Die van 1988 waar ik zelf meerijdt, kwam voor 1800, 200.000 km boodschapjes gedaan, en wederom een prima auto.
Ik wil gewoon niets anders meer, goede techniek, fijn om aan te werken, dus ik ga zo weer lekker naar de bakker, met de break, zoals een stationwagen in Franrijk wordt genoemd.

salut, Jos.
E300

Re: 250TD en France.

Bericht door E300 »

Hoi Jos,

Welkom hier, en blij te horen dat je de W124 zo aanbid.

Alleen jouw vriendin rijd in Nederland met een Frans kenteken auto, ik weet niet of jouw vriendin Nederlands of Frans is maar als zij een Nederlandse staatsburger is mag zij niet met een France auto rijden. ik heb bij een garage gewerkt waar wel een buitenlander met een probleem kwam, wij mochten dan geen proefrit maken met deze auto, wij gingen dan bij de buurman ( ook een garage ) groene platen lenen om de proefrit alsnog te kunnen maken.

Nog een voorbeeld:
En Nederlander woont 10 km van de Duitse grens en werkt sinds enkele weken bij een nieuwe werkgever in Duitsland, hij wordt door zijn Duitse collega thuis opgehaald met de Duitse bedrijfs wagen om naar een bedrijfsfeest te gaan, op het moment dat ze weer naar huis gaan merkt de Nederlander dat de Duitser stom dronken is en zegt tegen hem ik stap niet bij jou in de auto, ik rij wel en breng jou thuis en rij dan door naar mijn huis en breng morgen de auto wel bij jou terug.
Zo gebeurd het, maar als de man net over de grens rijd wordt de man aangehouden.
Zo gaat het balletje rollen, hij wordt aangeslagen wegens het ontduiken van de BPM, wegenbelasting en de BTW van de bedrijfs auto, plus de boete ( ik dacht 100% ), al met al een boeten van duizenden Guldens.
De man kon dit niet betalen, raakte daardoor aan de drank, werd uit zijn huis gezet, raakte door alle stres zijn baan kwijt en uiteindelijk ook zijn Vrouw/vriendin.
Uit eindelijk is hij bij Pieter Storms ( tv programma Breekijzer ) geweest en die is na de toenmalige verantwoordelijke minister gegaan en na uitleg van hem hoe de situatie was gegaan, en dat het niets te maken had met bewust ontduiken van de BPM, wegenbelasting en de BTW, uiteindelijk na ca. 2 jaar werd alles alsnog kwijt gescholden.

Dit zijn verhalen ( echt gebeurd ) uit de oude doos, dus ik weet niet hoe het nu zit, en ik weet dat er meer mensen zijn die denken zo slim te zijn, maar volgens mij loop je hiermee wel een heel groot risico.

Groet, John
250 TD FR

Re: 250TD en France.

Bericht door 250 TD FR »

Hoi John,

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik ben er van op de hoogte, ze rijdt er in NL eigenlijk niet mee, alleen op en neer naar la France. Ze woont vlak bij de grens, dus er is weinig risico.
De eerste keer krijg je meestal een waarschuwing.
daarnaast, als je in Nederland een bedrijf hebt, met een vestiging in het buitenland, in haar geval in Frankrijk, is er niets aan de hand, wist je dat?
En verder ben ik zo blij uit Vernederland weg te zijn, met al die bekrompen regels en wetten, het lijkt onderhand wel ├®├®n psychiatrische gevangenis te zijn geworden.
In Frankrijk bestond voorheen het vignet, waarmee je per jaar wegenbelasting betaalde.
Echter, op een dag besloot de Franse overheid dit af te schaffen omdat ze genoeg inkomsten van de accijns op de brandstof hadden en de opbrengsten van de peage.
Enne, hoezo open grenzen? Het dient slechts tot uitbreiding van de EUSSR, de politiestaat Europa.
Mijn vriendin mag gewoon mijn 250TD blijven lenen, zoals ze dat voorheen al 2 jaar deed.
If you play the game right.....

Salut, Jos.France.
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: 250TD FR

Bericht door Gombal »

Hoi Jos, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benzen!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
verweer

Bericht door verweer »

Gelukkig een zeldzame slimme Nederlander met en fetish (W124? :P

Welkom en spreek van uw Franse wijsheden en gebeurtenissen

MvG Kr=
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986

Bericht door Gerbrandicus »

Welkom!
Ik voel precies hetzelfde als jij t.o.v. onze 'roverheid', mooie term, nog niet eerder gehoord :)
Wat doe je in Frankrijk als ik vragen mag?
Wil zelf ook eens de grens over.
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Hoi Jos

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

Heb je ook een afbeelding van je wagen? zijn we gek op
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Weet niet of de TS dit wel leest, voor het laatst hier geweest op 15 juni.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Plaats reactie