wat zijn nu de originele wieldoppen?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

wat zijn nu de originele wieldoppen?

Bericht door Schiedam-ster »

Op mijn W124 uit 1986 zitten wieldoppen met een matte ster. Dus dezelfde kleur als de gehele wieldop.
Een nieuwe besteld bij de MB dealer.
krijg ik er een met een chromen ster in het midden en de rest van de dop is mat grijs.
Wat is nu origineel? een matte ster of een chromen ster in het midden.
Heb zeer veel foto's bekeken maar beide kom ik tegen .
Zelf dacht ik dat de doppen met een chromen ster van de W126 komen maar de computer bij de MB dealer oordeelt anders.
Hoor het graag, met Mercedes groet.
Mafkees

Re: wat zijn nu de originele wieldoppen?

Bericht door Mafkees »

Je bedoelt deze ?
Ik denk dat de eerste serie mat was, maar ik vind ze zelf afschuwelijk. :oops:
Bijlagen
IMG_1145%20[1600x1200].JPG
Gebruikersavatar
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 515
Lid geworden op: za jan 23, 2010 3:19 pm
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Achterhoek

Re: wat zijn nu de originele wieldoppen?

Bericht door Merceders200D »

Hey,

Overal waar de ster opzit is origineel, het is een kwestie van smaak.

Ik vind de mijne wel klassiek staan.
smccgn.jpg


Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
CordeJong
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 21, 2010 6:17 pm
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Bergambacht

Re: wat zijn nu de originele wieldoppen?

Bericht door CordeJong »

Wieldoppen? tot de eerste facelift geheel gelakt geen chromen ster,na de facelift sept 89 iets donkerder kleur chromen ster.
Juni 93 chromen buitenrand van de laatste S 126.
Die eerste waren glimmend zilvergrijs dat matte komt met de jaren zullen we maar zeggen aan mij is mn leeftijd ook te zien :)
groeten cordejong
www.Mercedes-klassiekerservice.nl
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: wat zijn nu de originele wieldoppen?

Bericht door Schiedam-ster »

ok. Duidelijk. Het maakt dus niks uit. Ga ik toch geheelover op chromen ster. Vind ik zelf ook mooier.
Bedankt en groet
JW77

Re: wat zijn nu de originele wieldoppen?

Bericht door JW77 »

wat kosten nieuwe wieldoppen dan?
Plaats reactie