uit een slechte auto (230E 1987) is een super motor en super automaatbak in z'n geheel eruit gehaald en overgezet in een andere auto, goede auto. beide auto's motorisch en bak identiek en technisch uitstekend. a.u.b. niet vragen waarom ik dit heb laten doen want dat is een ander, lang, verhaal.
nu is de boel overgebouwd, nieuwe olie in gezet en schakelt NIET zoals het hoort. schakelt pas op bij hoge toeren en als hij schakelt, dan schakelt hij wel boterzacht (zoals voorheen). hoe kan dat nou? het gedrag is hetzelfde bij een koude als warme motor. de monteur heeft, volgens hem, de bowden kabel flink los gezet maar hielp niet.
na een half uur door de stad ermee gereden te hebben was ik het zat en heb de bowdenkabel zo strak mogelijk gezet. rijdt bijzonder interessant moet ik je zeggen
toen heb ik de bowden kabel weer helemaal los gezet en daarna schakelt hij weer als het moet. En ik ben natuurlijk super blij!!!!!! Maar snap er nog steeds niets van want in de oude auto werkte het allemaal goed zoals het stond. Waarom bij het eerder losser zetten geen effect maar waarom heb ik hem uberhaupt losser moeten zetten?
het enige wat hij niet goed doet is dat hij redelijk heftig in z'n achteruit gaat. krijg een mini whiplash. als je niet beter weet valt het niet op alleen hoor het zo dus niet. je ziet de auto ook (te) heftig) bewegen als je er van buiten naar kijkt wanneer hij in z'n achteruit gezet wordt.
het enige andere wat ik kan ontdekken is dat de schakelpook niet meer makkelijk in z'n P gezet kan worden. Lijkt net of de pook net 1 mm te kort komt. Maar dat kan er toch niets mee te maken hebben? (en waar zou dit aan kunnen liggen?)