Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Ik heb me deze week geregistreerd als nieuw lid Ben op zoek naar een derde auto voor ongeveer 5.000-10.000km per jaar. Mijn andere auto's zijn een Phaeton en een Up. Heb mijn oog nu o.a laten vallen op een W124, moet wel een benzine zijn, en eigenlijk ook belastingvrij (betaal al genoeg wegenbelasting...).
Automaat of handbak maakt niet veel uit. Of is een van de twee te prefereren vanuit bijv. technisch oogpunt?
Nu heb ik deze gezien, wat vinden jullie ervan? Is de auto wellicht bekend? Wat vind je van de prijs?
Een W124 moet je in het echt bekijken. Op foto's kunnen ze zo mooi zijn terwijl ze in realiteit wrakken zijn.
Met name roest is gevoellig bij de W124. Daarbij is een sluitende onderhouds history ook van belang mbt alle werkzaamheden die vaak wordt vergeten zoals rubbers en al dat soort ouderdoms verschijnselen.
Een benzine heeft wat meer onderhouds kosten dan een diesel. Met name ontsteking is een belangrijk punt bij de benzine modellen.
Deze W124 staat een dorp verder dan bij mij! Heb hem al eerder voorbij zien komen. Voorscherm ziet er opnieuw gespoten uit. Hoeft niet erg te zijn mits er niet roest achter/ onder zit.
Ik wil best mee kijken naar de auto. De bekende roestplekken ken ik uit mijn hoofd en motorisch kan ik ook wel deels uit opmaken of hij de aankoop waard is.
houdt wel rekening dat dit een kaal model is met weinig opties. Gezien de leeftijd zal je toch altijd wel een aantal honderd euro aan onderhoud kunnen krijgen. Als je dat incalculeert sta je niet voor verassingen.
Dat is een mooi aanbod van Sebastiaan. Ik zou daar meteen op ingaan, Phaeton. Heb je een kenner mee en zal een verkopende partij je echt niks kunnen wijsmaken.
De auto komt mij ook vrij kaal over, ik denk dat je met wat zoekwerk (en rondvragen alhier) ook vollere modellen moet kunnen vinden. Ben zelf geen fan van het mopf0 interieur, maar als je weinig gaat rijden, is het geen probleem. Auto ziet er wel mooi origineel uit. Bij sluitende onderhoudshistorie is de km-stand echt wel een pr├®. Uiterlijk lijkt 'ie precies op mijn 300D
Kaal ???? Ja hij heeft geen schuifdak
Maar ik zie op de foto's: Tempomat, elektrische ramen staan omschreven, zo op het eerste gezicht lijkt er een buiten temperatuurmeter in te zitten, hoofdsteunen acherin, automaat.
Ik vindt 'm redelijk "rijk" uitgerust! Heeft nog niet zo heel veel gelopen. Zou toch ff gaan kijken.
Deze staat al een tijd op mp (half jaartje volgens mij). In de eerdere adv. Stond dat hij hem had verkregen met inruil. Ik zou zeker ingaan op het aanbod van sebas
Dank voor het mooie aanbod Sebastiaan! Ik ben de komende 2 weken niet in de gelegenheid te gaan kijken, wellicht pas op 15 maart... Woon 150 km verder.... Maar ik ga morgen kijken naar een andere 260E die wat dichter in de buurt staat
mocht je deze kant op willen laat maar weten hoor, Evt zou ik ook zelf even kunnen kijken als je dat wilt of hij de moeite waard is om 150km voor te gaan rijden
Dit is een voorsteltopic, alleen bedoeld om jezelf en je wagen voor te stellen.
Voor vragen staat er een heel forum tot jullie beschikking.
Gebruik dat dan ook.
Dank voor het welkom. Vandaag in een 260E met 200K km gereden. Niet in nieuwstaat maar de prijs (2500) is daarop afgestemd. Reed erg fijn, stabiel op de snelweg, goed gevoel in de aandrijflijn, en de huidige eigenaar heeft er zeer goed op gepast. Twijfel nog. Kan deze auto kopen, of een nieuwstaat W124?(voor 8000-9000 euro of zo), of een Honda Logo met weinig km's voor 2.500 euro... De 260E van vandaag had een beetje roest op de naden in de deuren, en onderin de rechtervoordeur in de hoek. Lijkt niet heel schokkend, maar een volledig glimmende W124 in nieuwstaat geeft toch een wat andere indruk. Of gaat die ook snel roesten als je de auto dagelijks gebruikt en de auto buiten staat?
Prima als alles "uiteindelijk" gaat roesten. Maar het maakt een verschil of dat na 2 jaar gebeurt of na 12 jaar. Wat kan ik verwachten bij een W124 in nieuwstaat die momenteel nergens roest heeft?
Na vijftien tot twintig jaar met de originele lak, komt meestal de roest bij de W124 modellen van voor 1993. Als hij weinig heeft gereden en altijd binnen heeft gestaan in een geïsoleerde garage en goed is onderhouden, kan het zelfs nog wel een hele tijd lager duren voor de roest doorbreekt. Als een W124 is gerestaureerd of opnieuw is gespoten, hangt dit volledig af van de kwaliteit van het werk.
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
En dit is een voorstel topic en voor andere zaken hebben we andere topics over roes. en ect.
------ TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.