Nu de eersten belastingvrij zijn geworden kwam mijn droom dan eindelijk een beetje dichterbij, want 115 euro wegenbelasting per maand ophoesten voor die 600km die ik per maand rijd vond ik net iets teveel van het goede.
Op vakantie in Tsjechi├½ kwam ik deze 300D automaat tegen. Ik wilde pers├® een 300D automaat. Die zijn in NL en D intussen al niet meer te vinden.
Heb hem zonder lang twijfelen gekocht, voor een mooie prijs. Voorlopig nog op Tsjechisch kenteken, op naam van mijn schoonmoeder (mijn vriendin is Tsjechisch) en als hij 25 kaarsjes mag uitblazen haal ik hem hierheen. Dat duurt helaas nog een vol jaar, want hij is van augustus 1986
Mooie uitvoering met licht stoffen interieur, beter had ik het niet kunnen treffen. Daarnaast een mooi optiepakket dat erg zeldzaam is op zo'n vroege W124:
412 electric sliding roof with tilting device
420 4-speed automatic transmission with tempomat
440 tempomat (cruise control)
470 anti-lock braking system (ABS)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (right electrically adjustable), L.H.D.
518 Becker Avus Cassette Kurier MU (Cassette=Stereo)
531 automatic antenna
551 anti-theft warning system
584 electric window lifters (front and rear doors)
600 headlamp wiper/washer
873 seat heater
- Orgi MB 15" lichtmetalen wielen
- Afneembare trekhaak (achteraf gemonteerd)
De staat van de lak en de carrosserie is netjes, hij is hard en heeft zeer weinig roest. Ik denk dat hij een keer is overgespoten, aangezien ook de koplampwissertjes wit zijn.
Interieur is super netjes.
366.000 km gelopen en de 6 in lijn loopt heerlijk.
Er zijn ook minpunten:
- Raam l-a werkt niet
- ABS lampje blijft branden
- Er brandt soms een lampje die aangeeft dat er een lampje stuk is
- En het enige waar ik me echt zorgen om maak: De bak schakelt niet soepel (vooral bij gas terugnemen dan schakelt hij soms ineens over met een klap), slipt veel. Hopelijk zal nieuwe ATF verschil maken.
- Ramen zijn met blindeerfolie beplakt, dat wil ik eraf halen.
- Mogelijk verlaagd of doorgezakt.
- Verder wil ik orgi oranje knippers vooraan en originele achterlichten.
Ik wil misschien ook nog een later model airbagstuur monteren, want dat vind ik het mooiste stuur ooit.
Hier dan de foto's van mijn auto: