Ik ben Karel, 30 jaar oud en na eigenlijk van alles wat te hebben gereden, als laatste een vectra dti combi, eindelijk uitgekomen op de auto die ik als kind al wilde hebben, namelijk een Benz.
Mijn vriendin wilde eigenlijk helemaal niet aan een Mercedes? zij wilde de vectra niet kwijt, zo'n leuke auto, vol met opties, jammer voor de auto, maar gelukkig voor mij, waren steeds meer opties aan het storen, de climate control werd niet koud, de centrale vergrendeling werkte niet meer, nog wat andere kleine dingetjes, voor mij reden genoeg om het ding weg te doen.
Toen gingen we een proefritje maken in een 190E 1.8 op LPG, de verkoper liet ons langs komen, bleek het ding niet goed op gas te lopen, stationair wel te verstaan, had ie de neiging om af te slaan, het was maar een afstelling, iets van een paar tientjes wist Ali me te vertellen, mijn idee dan meteen is, waarom laat je dat dan niet even doen, zo verkoop je je auto veel beter.
Proefritje dus gemaakt op benzine, dit ding met de handgeschakelde vierbak reed al erg lekker, maar ik had ook al de 230E gezien, niet op gas, maar leek me wel een erg mooie auto.
Uiteindelijk de 230E bekeken, klein proefritje gemaakt op het terrein (auto was afgemeld bij het verkehrsamt) maar alles leek in orde, automaatje schakelt soepel over... alles super.
Ene dag bekeken, andere dag opgehaald.
Tot nu toe bevalt de Benz echt super, wat een luxe gevoel als je met die auto rijdt, terwijl er eigenlijk niet echt veel opties op zitten, electrische ramen voor, automaat en een armsteun, dan houdt het ver op, maar wat een rust om met die auto op pad te zijn, de stilte, hoe lekker het de oneffenheden van de weg oplost... een supergevoel gewoon.
Natuurlijk heeft de auto ook wat dingetjes die opgelost moeten worden, zoals bv de alom bekende instapschade, maar daar heb ik een oplossing voor, tot ik weet wat ik precies wil qua interieur, voorlopig worden voorin de wangen van beide stoelen bekleed met nepleer (opa en oma van mijn vriendin verkopen dat spul, wij krijgen het natuurlijk gratis), zodat het in ieder geval voorlopig even netjes uitziet, in de toekomst misschien een lederen interieur, wie weet...
hier alvast een foto van onze nieuwe aanwinst: