Ramon2
-
Ramon2
Ramon2
Ik wilde mezelf even voorstellen.
Ik ben Ramon en woon in Noord Limburg.
Ik heb een W124 gekocht welke volgend jaar belastingvrij wordt.
Hij heeft nog geen nederlands kenteken maar dat komt volgend jaar wel.
De auto is een 250TD uit 1986 is wit en is van Italiaanse afkomst.
Ze staat bij mij in de garage en er moeten nog een paar klusjes worden uitgevoerd voordat er mee naar de keuring gegaan kan worden.
Er is 1 achterschokbreker (niveau geregeld) lek en er lekt olie bij het stuurhuis.
De schokbreker wil ik vervangen en het stuurhuis proberen weer lekvrij te maken.
O, ja de ventilator doet het niet hier moet ik ook nog voor op onderzoek uit. Natuurlijk zullen er nog meer 'kleine'zaken' zijn maar volgens mij (en ik hoop) valt het verder wel mee.
Ik hoop veel info via dit forum te vinden, en natuurlijk mijn ervaringen te kunnen delen.
Groeten Ramon
Ik ben Ramon en woon in Noord Limburg.
Ik heb een W124 gekocht welke volgend jaar belastingvrij wordt.
Hij heeft nog geen nederlands kenteken maar dat komt volgend jaar wel.
De auto is een 250TD uit 1986 is wit en is van Italiaanse afkomst.
Ze staat bij mij in de garage en er moeten nog een paar klusjes worden uitgevoerd voordat er mee naar de keuring gegaan kan worden.
Er is 1 achterschokbreker (niveau geregeld) lek en er lekt olie bij het stuurhuis.
De schokbreker wil ik vervangen en het stuurhuis proberen weer lekvrij te maken.
O, ja de ventilator doet het niet hier moet ik ook nog voor op onderzoek uit. Natuurlijk zullen er nog meer 'kleine'zaken' zijn maar volgens mij (en ik hoop) valt het verder wel mee.
Ik hoop veel info via dit forum te vinden, en natuurlijk mijn ervaringen te kunnen delen.
Groeten Ramon
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: even een nieuwe W124 rijder voorstellen
Welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
- Heftrucker
- Beheerder

- Roepnaam: Frans
- Type wagen: E300T Turbodiesel
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL
Re: even een nieuwe W124 rijder voorstellen
Welkom en veel plezier op ons forum.
Groeten van Frans.
Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!
Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!
Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
-
Ramon2
Re: Ramon2
Zo van het weekeind tijd gehad om wat aan de auto te doen.
Ik heb een achterschokbreker vervangen door een (hopelijk) goede gebruikte. Moet nog wel de boel vullen met olie en ontluchten. Weet nog niet hoe dit moet maar ga wel even zoeken of ik hier info over kan vinden.
Ook heb ik de ventilator van de kachel weer aan het draaien. De accu bak heb ik maar even gedemonteerd en ontroest en ff in de grontverv gezet. Eigenlijk wel opvallend dat de accubakken of montageplaat in dit geval altijd rotten bij iedere auto eigenlijk.
Ik moet nu nog wat kleine dingen doen (hoop ik) voor hij naar de keuring kan.
Of toch nog 1 iets groter ding het stuur huis vervangen of oliedicht maken. Dit is wel weer een uitdaging denk ik.
Weet iemand waar de ontvanger voor de centrale deurvergrendeling zit? Ik heb wel een afstandbediening (orginele) maar hij reageert niet en nu wilde ik de ontvanger eens opzoeken zit deze onder de bank of zit hier alleen het pompje?
Groeten Ramon
Ik heb een achterschokbreker vervangen door een (hopelijk) goede gebruikte. Moet nog wel de boel vullen met olie en ontluchten. Weet nog niet hoe dit moet maar ga wel even zoeken of ik hier info over kan vinden.
Ook heb ik de ventilator van de kachel weer aan het draaien. De accu bak heb ik maar even gedemonteerd en ontroest en ff in de grontverv gezet. Eigenlijk wel opvallend dat de accubakken of montageplaat in dit geval altijd rotten bij iedere auto eigenlijk.
Of toch nog 1 iets groter ding het stuur huis vervangen of oliedicht maken. Dit is wel weer een uitdaging denk ik.
Weet iemand waar de ontvanger voor de centrale deurvergrendeling zit? Ik heb wel een afstandbediening (orginele) maar hij reageert niet en nu wilde ik de ontvanger eens opzoeken zit deze onder de bank of zit hier alleen het pompje?
Groeten Ramon
-
Zoert
Vullen voor.
Ontluchtingsnippel zit op de niveauregelaar achter.
Motor stationair laten draaien en ontluchtingsnippel lossen.
Ben alleen even vergeten of je het heveltje nou in een bepaalde stand moest zetten met ontluchten...
Ontluchtingsnippel zit op de niveauregelaar achter.
Motor stationair laten draaien en ontluchtingsnippel lossen.
Ben alleen even vergeten of je het heveltje nou in een bepaalde stand moest zetten met ontluchten...
-
Ramon2
OK bedankt alvast, ik vraag het anders wel bij de garage ik moet ook nog olie halen moet er nog speciale olie in het veersysteem?
Ramon
Ramon
-
Zoert
Ramon2 schreef:OK bedankt alvast, ik vraag het anders wel bij de garage ik moet ook nog olie halen moet er nog speciale olie in het veersysteem?
Ramon
Misschien heb je hier iets aan:
http://dl.dropbox.com/u/13453818/Niveauregeling.xps
-
Sterretje1968
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Ramon2 schreef:Zo van het weekeind tijd gehad om wat aan de auto te doen.
[...]
Groeten Ramon
Ik zou zeggen, maak een mooi logboek aan. (titel: gebruikersnaam: type, bouwjaar)
Daar kan je perfect bijhouden wat je aan je wagen doet en wanneer je het gedaan hebt. (incl. kosten e.d.)
Dit topic is alleen om je voor te stellen.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.