Het is voorbij!
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Het is voorbij!
Ik heb net gekeken, voor ons zou het 328 euro per 3 maand aan mrb worden... (250TD, kenteken gewicht 1340 kg, Friesland)
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
mijn 300D is 1410 kilo, iets meer, maar geen reden om um weg te doen
-
Stann
1241kg volgens de RDW. 1224euro (noordholland). Bijna een eurotje per kilo per jaar
-
PCC124
Ik weet niet of het allemaal zo'n vaart gaat lopen, eerst maar eens zien.
Het 'advies' van schorsen in de wintermaanden zal ook niet lang stand houden: wat denk je als men veel gecalculeerde inkomsten misloopt, het RDW het enorm druk krijgt(met bijbehorende kosten) (''dat komt natuurlijk door al die mensen die de schorsingsmogelijkheid misbruiken''
)...?
juist: inperking van het aantal schorsingsmomenten per tijdseenheid, of, wat meer voor de hand ligt: een forse schorsingskosten verhoging om te onmoedigen)
(Dus,een ieder die niet een ECHTE oldtimer heeft of hem niet slechts van stal haalt bij 25 graden+: ga niet uw auto schorsen om zo niet een bestaande regeling om zeep te helpen!?
)
Het 'advies' van schorsen in de wintermaanden zal ook niet lang stand houden: wat denk je als men veel gecalculeerde inkomsten misloopt, het RDW het enorm druk krijgt(met bijbehorende kosten) (''dat komt natuurlijk door al die mensen die de schorsingsmogelijkheid misbruiken''
juist: inperking van het aantal schorsingsmomenten per tijdseenheid, of, wat meer voor de hand ligt: een forse schorsingskosten verhoging om te onmoedigen)
(Dus,een ieder die niet een ECHTE oldtimer heeft of hem niet slechts van stal haalt bij 25 graden+: ga niet uw auto schorsen om zo niet een bestaande regeling om zeep te helpen!?
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Het lijkt wel een W124-dieselforum... Ik betaal voor een wagen die goedkoop in aanschaf was en waar niks aan opgeknapt hoefde te worden nog steeds Ôé¼58,- per maand voor 1490kg. Voor mij is helemaal niets voorbij, het feest gaat gewoon door. Maar ja, wie wil er nou een 280E.. 
-
Mercedes250
hoi ik vind het prima om gewoon weer 400 euro in 3 maande tebetalen.
lekker werken voor mense die niet wille werke
- Benzzo
- Senior Boarder

- Type wagen: 300TD
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: 400E 1993
Ducati - Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Maar aangezien de RDW 75% minder werk krijgt, kunnen ze dat toch mooi opvangen.pcc124 schreef:Ik weet niet of het allemaal zo'n vaart gaat lopen, eerst maar eens zien.
Het 'advies' van schorsen in de wintermaanden zal ook niet lang stand houden: wat denk je als men veel gecalculeerde inkomsten misloopt, het RDW het enorm druk krijgt(met bijbehorende kosten) (''dat komt natuurlijk door al die mensen die de schorsingsmogelijkheid misbruiken'')...?
(Dus,een ieder die niet een ECHTE oldtimer heeft of hem niet slechts van stal haalt bij 25 graden+: ga niet uw auto schorsen om zo niet een bestaande regeling om zeep te helpen!?)
-
Killerbean
maak je nou een grapje ? Er zijn meer dan voldoende mensen die dat niet telkens klaar hebben liggen hoor.Mercedes250 schreef:hoi ik vind het prima om gewoon weer 400 euro in 3 maande tebetalen.
-
Gullwing
Ik ben een paar dagen verstoken geweest van het Nederlandse nieuws.
Net gelezen wat de plannen met de ziektekostenverzekering zijn.
Er is nog meer ellende op komst die ieder gezin in Nederland honderden euro's per maand gaat kosten.
Als dat allemaal op waarheid berust is de kans groot dat het kabinet valt voor de wijziging van de MRB wet is geworden.

Net gelezen wat de plannen met de ziektekostenverzekering zijn.
Er is nog meer ellende op komst die ieder gezin in Nederland honderden euro's per maand gaat kosten.
Als dat allemaal op waarheid berust is de kans groot dat het kabinet valt voor de wijziging van de MRB wet is geworden.
-
Hanegem
Dit kabinet valt absoluut niet snel. Niemand is daar bij gebaat. Zeker de VVD niet, want die verliest nu zetels als een dolle. Het zijn veel proefballonnen. Op alles gaat nu water bij de wijn worden gedaan, zeker bij de grote maatregelen. VVD wordt tegemoet gekomen bij de nivellerende werking van de inkomensafhankelijke zorgpremie. PvdA krijgt dingen terug bij het ontslagrecht. Maar de eerste stappen zijn gfezet. Kleine maatregelen zoals de heffing van houderschapsbelasting op de oldtimers zullen helaas wel doorgaan.
Aleen harde acties kunnen daar een ommekeer brengen. Ik blijf er bij dat wanneer je net zoals in Frankrijk acties op snelwegen voert, er echt wel gdraaid gaat worden. Gewoon beginnen met eens per week een snelweg blokkeren door daar 60 km te gaan rijden. Wanneer dat niet helpt uitbreiden naar twee keer of drie keer per week. En vervolgens naar meer snelwegen tegelijkertijd. Houdt je qua snelheid aan de regels, maar zorg er wel voor dat de boel stagneert.
Aleen harde acties kunnen daar een ommekeer brengen. Ik blijf er bij dat wanneer je net zoals in Frankrijk acties op snelwegen voert, er echt wel gdraaid gaat worden. Gewoon beginnen met eens per week een snelweg blokkeren door daar 60 km te gaan rijden. Wanneer dat niet helpt uitbreiden naar twee keer of drie keer per week. En vervolgens naar meer snelwegen tegelijkertijd. Houdt je qua snelheid aan de regels, maar zorg er wel voor dat de boel stagneert.
-
Quinten
Hanegem schreef:VVD wordt tegemoet gekomen bij de nivellerende werking van de inkomensafhankelijke zorgpremie. PvdA krijgt dingen terug bij het ontslagrecht.
nivellerende werking van de inkomensafhankelijke zorgpremie is de grootste aderlating van de VVD,. de hele achterban van de vvd staat op z'n achterste poten om die regeling.
-
Gordi044
Ik waardeer diegene die door de belastingmaatregelen zijn W124?[W123? nog behouden heeft [geschorst of bereden] en zich een echte liefhebber heeft getoond en het predicaat "kruidenier" achter zich laat, Hulde aan U.
Dit in het trieste aanzien van trailers met vrachtwagens Benzen die een nieuwe toekomst in waarschijnlijk een ander continent ten goede komt langs de weg richting Rotterdam.
Een triest aanzien vind ik dat, een aantal trailers gezien op de A27 Ri Rotterdam deze week.
Meer wilde ik niet kwijt !!
Groet Erwin.
Dit in het trieste aanzien van trailers met vrachtwagens Benzen die een nieuwe toekomst in waarschijnlijk een ander continent ten goede komt langs de weg richting Rotterdam.
Een triest aanzien vind ik dat, een aantal trailers gezien op de A27 Ri Rotterdam deze week.
Meer wilde ik niet kwijt !!
Groet Erwin.
-
PeterX300
Hi Erwin,
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik zie het ook gebeuren want de Twingo's Alto's etc die ik in de verkoop heb gaan als warme broodjes. En de verschillende voormalig belastingvrije Mercedessen worden ingeruild. Exportprijs is acceptabel dus verschiet ik ze ook daar naar toe. Nu moet ik wel toegeven dat het hoofdzakelijk ''rotzooi'' is wat word ingeruild. Ieder z'n voorkeur natuurlijk maar mooi en behoud van klasse is anders.
Gr Peter
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik zie het ook gebeuren want de Twingo's Alto's etc die ik in de verkoop heb gaan als warme broodjes. En de verschillende voormalig belastingvrije Mercedessen worden ingeruild. Exportprijs is acceptabel dus verschiet ik ze ook daar naar toe. Nu moet ik wel toegeven dat het hoofdzakelijk ''rotzooi'' is wat word ingeruild. Ieder z'n voorkeur natuurlijk maar mooi en behoud van klasse is anders.
Gr Peter
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
Heerlijk vooruitzicht, alleen maar nette W124 en W201 op de weg
Daar kan ik van genieten die stinkboten zijn alleen maar ergenis
Daar kan ik van genieten die stinkboten zijn alleen maar ergenis
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
DonLuciano
Ja de mijne is niet belastingvrij en word dat ook nooit maar dit is wel een schande weer. Ik mag t eigenlijk niet roepen maar blijft er ├╝berhaupt nog iets anders mogelijk dan op Wilders stemmen????
Ik denk dat we met zn allen Den Haag maar eens moeten laten schrikken en massaal op deze man stemmen.
Ik denk dat we met zn allen Den Haag maar eens moeten laten schrikken en massaal op deze man stemmen.
-
PeterX300
Een hobby mag best geld kosten. En ik vind het ook oprecht jammer dat echte liefhebbers moeten lijden onder de wannabe liefhebbers. Ik heb zelf een Jaguar van 1997 sinds vele jaren en deze kost mij belasting in vorm van E 80 per maand ruim een knaak per dag.
En ik denk dat het stemmen op Wilders geen oplossing biedt. Denk beter dat het hele belastingstelsel over de kop moet voor de automobilisten. Want haal alle belastingen eraf en verdien dit terug aan de brandstof. Dus wie veel rijdt zal veel moeten betalen en diegene die minder gebruik maakt van zijn vierwieler zal ook minder betalen. Hiermee betalen de gebruikers, stimuleer je het openbaar vervoer en carpoolen. Maar ook de leaserijders zullen hierdoor anders met hun auto omgaan.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het behalen van een rijbewijs anders moet. Nu is het nog dat bij het behalen van je rijbewijs je plaats mag nemen bij wijze van een Bugattie Veyron, of in een uit de Titanic opgedoken Triumph. Mijn visie is dat je stapsgewijs op basis van vermogen (lees pk/kw) moet opbouwen. En een constructie hierop zal de staat wel weer extra geld op kunnen gaan leveren.
Gr Peter
En ik denk dat het stemmen op Wilders geen oplossing biedt. Denk beter dat het hele belastingstelsel over de kop moet voor de automobilisten. Want haal alle belastingen eraf en verdien dit terug aan de brandstof. Dus wie veel rijdt zal veel moeten betalen en diegene die minder gebruik maakt van zijn vierwieler zal ook minder betalen. Hiermee betalen de gebruikers, stimuleer je het openbaar vervoer en carpoolen. Maar ook de leaserijders zullen hierdoor anders met hun auto omgaan.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het behalen van een rijbewijs anders moet. Nu is het nog dat bij het behalen van je rijbewijs je plaats mag nemen bij wijze van een Bugattie Veyron, of in een uit de Titanic opgedoken Triumph. Mijn visie is dat je stapsgewijs op basis van vermogen (lees pk/kw) moet opbouwen. En een constructie hierop zal de staat wel weer extra geld op kunnen gaan leveren.
Gr Peter
-
DonLuciano
Ik ben het zeker met je eens peter, maar om nu de belasting op benzine en gas en zo te verhogen zet ook geen zoden aan de dijk. Hoe duur maken ze de benzine prijs dan? 3 euro 4 euro? Nederland is t duurste land om een hobby te hebben want t zijn super melk koetjes. De regeringen voor deze regering heeft de automobilist ook gemolken en de toekomstige regeringen zullen dit blijven doen. Dus linksom of rechtsom het blijft betalen betalen.
-
PCC124
Don, mijn politieke kennis is ook maar beperkt maar hierbij mijn visie:
Stel dat Wilders groot genoeg wordt om te regeren moet het concessies (om een coalitie met andere partijen te vormen) doen, iets wat men nu niet hoeft (roepen vanaf de zijlijn kun je heel hard doen). Deze man wil geen concessies doen dus een coalitie zit er niet in. Tenzij de PVV zo groot wordt dat men alleen kan gaan regeren, maar dat heet dan een dictatuur. Een dictatuur doet namelijk ook geen concessies.
Stel dat Wilders groot genoeg wordt om te regeren moet het concessies (om een coalitie met andere partijen te vormen) doen, iets wat men nu niet hoeft (roepen vanaf de zijlijn kun je heel hard doen). Deze man wil geen concessies doen dus een coalitie zit er niet in. Tenzij de PVV zo groot wordt dat men alleen kan gaan regeren, maar dat heet dan een dictatuur. Een dictatuur doet namelijk ook geen concessies.
-
DonLuciano
Dat klopt natuurlijk maar nog weer een coalitie paars of roze? Geloof me je kunt beter op de christelijke partijen stemmen of op wilders maar pvda cda d66 en vvd hebben voor mij afgedaan die hebben de laatste 20 jaar alles kapot gemaakt. Tijd voor vernieuwing.