Welke hout inleg in interieur?
- Youpy
- Platinum Boarder

- Berichten: 1126
- Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Noord-Brabant (073)
Welke hout inleg in interieur?
Hey,
Ik heb een W124 met licht-beige interieur en standaard hout inleg(zebrano?)
op de middenconsole.
In de toekomst wil ik deze hout inleg misschien uit gaan breiden naar
dashboard en voor- en achterdeuren.
Het liefst zou ik natuurlijk origineel spul gebruiken ├│f immitatie wat bijna niet te onderscheiden is van origineel. Het moet er in ieder geval origineel-MB uit zien uiteindelijk.
Kan dat op de standaard deurbekleding en hoe te bevestigen?
Waar kan ik dat het beste nieuw of tweedehands gaan kopen?
Tips???
gr,
Youpy
Ik heb een W124 met licht-beige interieur en standaard hout inleg(zebrano?)
op de middenconsole.
In de toekomst wil ik deze hout inleg misschien uit gaan breiden naar
dashboard en voor- en achterdeuren.
Het liefst zou ik natuurlijk origineel spul gebruiken ├│f immitatie wat bijna niet te onderscheiden is van origineel. Het moet er in ieder geval origineel-MB uit zien uiteindelijk.
Kan dat op de standaard deurbekleding en hoe te bevestigen?
Waar kan ik dat het beste nieuw of tweedehands gaan kopen?
Tips???
gr,
Youpy
- Bijlagen
-
- dashboard_z_rand.JPG (29.14 KiB) 4142 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Gombal op za dec 11, 2010 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
Reden: Titel verduidelijkt
-
saw124
- Gold Boarder

- Berichten: 349
- Lid geworden op: vr okt 15, 2010 1:29 pm
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D 1984 aut.
W212 E300 BT Hybrid, W140 S600L 1996,
Nissan 300ZX Z31 1986
Triump Daytona 955I. - Locatie: Rotterdam
Re: Welke hout inleg in interieur?
Volgens mij is dat geen zebrano. Zebrani is naar mijn mening de wat lelijkere houtinleg en heeft een lichtere kleur. Die panelen zijn volgens mij nog steeds bij de dealer verkrijgbaar, maar wel prijzig.
Groeten, Sava-
Groeten, Sava-
Ben geen expert, maar rijdt wel lekker zo'n Mercedes?
- Gombal
- Erelid

- Berichten: 5424
- Lid geworden op: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
- Locatie: Zeeland
Re: Welke hout inleg in interieur?
Je hebt inderdaad zebrano, is soms wat donker, soms lichter, ligt er ook aan of hij veel in de zon heeft gestaan.
Naast zebrano had je ook wortelnotenhout en ook nog V├Âgelaugenahorn, het laatste was lichter en meer een grijstint als ik het goed heb.
Op Ebay heb je wel plak setjes staan en anders wordt het een interieur uit een nieuwere welke wel de houtinleg had.
Naast zebrano had je ook wortelnotenhout en ook nog V├Âgelaugenahorn, het laatste was lichter en meer een grijstint als ik het goed heb.
Op Ebay heb je wel plak setjes staan en anders wordt het een interieur uit een nieuwere welke wel de houtinleg had.
-
Rob300
- Platinum Boarder

- Berichten: 744
- Lid geworden op: zo mei 03, 2009 6:51 am
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Locatie: Rotterdam
Re: Welke hout inleg in interieur?
Hoi Yoepi,
ik heb nog een origineel MB plaksetje liggen voor de portieren...
is zeldzaam en onbeschadigd.
mail maar als je intresse hebt
Groetjes
Rob
ik heb nog een origineel MB plaksetje liggen voor de portieren...
is zeldzaam en onbeschadigd.
mail maar als je intresse hebt
Groetjes
Rob
- Youpy
- Platinum Boarder

- Berichten: 1126
- Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Noord-Brabant (073)
Re: Welke hout inleg in interieur?
Hoi Rob,
Is het echt origineel-MB (OEM) ?
Ik dacht dat die een andere vorm hadden, gewoon recht
zonder hoekje er in?
Is het nieuw of gebruikt?
Wat moet het setje dan kosten?
gr,
Youpy
Is het echt origineel-MB (OEM) ?
Ik dacht dat die een andere vorm hadden, gewoon recht
zonder hoekje er in?
Is het nieuw of gebruikt?
Wat moet het setje dan kosten?
gr,
Youpy
- Pena
- Platinum Boarder

- Berichten: 872
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Re: Welke hout inleg in interieur?
hOi Youp,
Je kan dit het beste via een PM doen
.
Staat onderaan de bijdrage.
Je kan dit het beste via een PM doen
Staat onderaan de bijdrage.
Herman
250D
300D
250D
300D
- Youpy
- Platinum Boarder

- Berichten: 1126
- Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Noord-Brabant (073)
Re: Welke hout inleg in interieur?
Ik zie toch wat beschadigingen op de foto en er zit geen hout voor het dashboard bij. :|
20 euro wil ik er nog wel aan wagen....
Voor 199 euro heb ik een complete en nieuwe set
20 euro wil ik er nog wel aan wagen....
Voor 199 euro heb ik een complete en nieuwe set
-
Rob300
- Platinum Boarder

- Berichten: 744
- Lid geworden op: zo mei 03, 2009 6:51 am
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Locatie: Rotterdam
Re: Welke hout inleg in interieur?
20 euro........ dat is geen bod ....maar een belediging! Sorry hoor ....maar met zulke bedragen in je hoofd zul je nog vaak ne neus stoten .... Mercedes-Benz onderdelen en accessoires zijn niet de goedkoopste...Youpy schreef:Ik zie toch wat beschadigingen op de foto en er zit geen hout voor het dashboard bij. :|
20 euro wil ik er nog wel aan wagen....
Voor 199 euro heb ik een complete en nieuwe set
Rob
- Pena
- Platinum Boarder

- Berichten: 872
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Re: Welke hout inleg in interieur?
Heren,Rob300 schreef: ........ dat is geen bod ....maar een belediging!
Daarom een PM
Herman
250D
300D
250D
300D
- Youpy
- Platinum Boarder

- Berichten: 1126
- Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Noord-Brabant (073)
Re: Welke hout inleg in interieur?
Ik heb nu een splinter-nieuwe 7-delige
zebrano-set voor 164 euro incl. verz. kosten!

zebrano-set voor 164 euro incl. verz. kosten!
- Herr Doctor Benz
- Expert Boarder

- Berichten: 131
- Lid geworden op: za dec 04, 2010 3:26 pm
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 500SEC BRABUS
- Locatie: Prov. Overijssel
Re: Welke hout inleg in interieur?
is dat plasica-italia of Deutsches Holz?Youpy schreef:Ik heb nu een splinter-nieuwe 7-delige
zebrano-set voor 164 euro incl. verz. kosten!![]()
____________________________________________________________________________
M E R C E D E S - B E N Z 300TE
____________________________________________________________________________
M E R C E D E S - B E N Z 300TE
____________________________________________________________________________
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Berichten: 1399
- Lid geworden op: za aug 28, 2010 6:48 pm
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: Welke hout inleg in interieur?
hallo youpy
ik heb hetzelfde interieur als jij
en zit zelf ook te denken om er wat meer hout bij te plakken
kun je als het klaar is mischien een foto plaatsen met het eindresultaat?
bij voorbaat dank
martin
ik heb hetzelfde interieur als jij
en zit zelf ook te denken om er wat meer hout bij te plakken
kun je als het klaar is mischien een foto plaatsen met het eindresultaat?
bij voorbaat dank
martin
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
- Youpy
- Platinum Boarder

- Berichten: 1126
- Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Noord-Brabant (073)
Re: Welke hout inleg in interieur?
Dat gaat nog wel ff duren,
de lijm plakt beter als het niet zo koud is.
Ik zit te denken om Bison Montagetape-kit te gebruiken.
http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=1 ... 78ee402218
Zo gauw ik het klaar heb zet ik op het forum wel wat foto's!
de lijm plakt beter als het niet zo koud is.
Ik zit te denken om Bison Montagetape-kit te gebruiken.
http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=1 ... 78ee402218
Zo gauw ik het klaar heb zet ik op het forum wel wat foto's!
- Schiedam-ster
- Junior Boarder

- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Welke hout inleg in interieur?
Ben ook heel benieuwd hoe dat wordt.
Laat het aub weten.
Waar heb je het setje vandaan?
groet
Laat het aub weten.
Waar heb je het setje vandaan?
groet


