Welke hout inleg in interieur?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
Gesloten
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Hey,

Ik heb een W124 met licht-beige interieur en standaard hout inleg(zebrano?)
op de middenconsole.



In de toekomst wil ik deze hout inleg misschien uit gaan breiden naar
dashboard en voor- en achterdeuren.

Het liefst zou ik natuurlijk origineel spul gebruiken ├│f immitatie wat bijna niet te onderscheiden is van origineel. Het moet er in ieder geval origineel-MB uit zien uiteindelijk.
Kan dat op de standaard deurbekleding en hoe te bevestigen?
Waar kan ik dat het beste nieuw of tweedehands gaan kopen?

Tips???

gr,
Youpy
Bijlagen
dashboard_z_rand.JPG
dashboard_z_rand.JPG (29.14 KiB) 4142 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Gombal op za dec 11, 2010 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
saw124
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 349
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 1:29 pm
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D 1984 aut.
W212 E300 BT Hybrid, W140 S600L 1996,
Nissan 300ZX Z31 1986
Triump Daytona 955I.
Locatie: Rotterdam

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door saw124 »

Volgens mij is dat geen zebrano. Zebrani is naar mijn mening de wat lelijkere houtinleg en heeft een lichtere kleur. Die panelen zijn volgens mij nog steeds bij de dealer verkrijgbaar, maar wel prijzig.

Groeten, Sava-
Ben geen expert, maar rijdt wel lekker zo'n Mercedes?
Gebruikersavatar
Gombal
Erelid
Erelid
Berichten: 5424
Lid geworden op: vr dec 11, 2009 9:26 pm
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Locatie: Zeeland

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Gombal »

Je hebt inderdaad zebrano, is soms wat donker, soms lichter, ligt er ook aan of hij veel in de zon heeft gestaan.
Naast zebrano had je ook wortelnotenhout en ook nog V├Âgelaugenahorn, het laatste was lichter en meer een grijstint als ik het goed heb.
Op Ebay heb je wel plak setjes staan en anders wordt het een interieur uit een nieuwere welke wel de houtinleg had.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 6:51 am
Roepnaam: Rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Ja
Locatie: Rotterdam

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Rob300 »

Hoi Yoepi,
ik heb nog een origineel MB plaksetje liggen voor de portieren...
is zeldzaam en onbeschadigd.
mail maar als je intresse hebt

Groetjes
Rob
Bijlagen
P5300005.JPG
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Hoi Rob,

Is het echt origineel-MB (OEM) ?
Ik dacht dat die een andere vorm hadden, gewoon recht
zonder hoekje er in?
Is het nieuw of gebruikt?

Wat moet het setje dan kosten?


gr,
Youpy
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 872
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986
Locatie: Delft

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Pena »

hOi Youp,

Je kan dit het beste via een PM doen 8-) .
Staat onderaan de bijdrage.
Herman
250D
300D
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Ik zie toch wat beschadigingen op de foto en er zit geen hout voor het dashboard bij. :|

20 euro wil ik er nog wel aan wagen....

Voor 199 euro heb ik een complete en nieuwe set ;)
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 6:51 am
Roepnaam: Rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Ja
Locatie: Rotterdam

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Rob300 »

Youpy schreef:Ik zie toch wat beschadigingen op de foto en er zit geen hout voor het dashboard bij. :|

20 euro wil ik er nog wel aan wagen....

Voor 199 euro heb ik een complete en nieuwe set ;)
20 euro........ dat is geen bod ....maar een belediging! Sorry hoor ....maar met zulke bedragen in je hoofd zul je nog vaak ne neus stoten .... Mercedes-Benz onderdelen en accessoires zijn niet de goedkoopste...

Rob
Gebruikersavatar
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 872
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986
Locatie: Delft

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Pena »

Rob300 schreef: ........ dat is geen bod ....maar een belediging!
Heren,

Daarom een PM :roll: .
Herman
250D
300D
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Ik heb nu een splinter-nieuwe 7-delige
zebrano-set voor 164 euro incl. verz. kosten! :P 8-)
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Herr Doctor Benz
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 131
Lid geworden op: za dec 04, 2010 3:26 pm
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SEC BRABUS
Locatie: Prov. Overijssel

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Herr Doctor Benz »

Youpy schreef:Ik heb nu een splinter-nieuwe 7-delige
zebrano-set voor 164 euro incl. verz. kosten! :P 8-)
is dat plasica-italia of Deutsches Holz?
____________________________________________________________________________
M E R C E D E S - B E N Z 300TE
____________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Deutsches Holz :)
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verstappen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1399
Lid geworden op: za aug 28, 2010 6:48 pm
Type wagen: 300E
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Verstappen »

hallo youpy
ik heb hetzelfde interieur als jij
en zit zelf ook te denken om er wat meer hout bij te plakken
kun je als het klaar is mischien een foto plaatsen met het eindresultaat?
bij voorbaat dank
martin
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Dat gaat nog wel ff duren,
de lijm plakt beter als het niet zo koud is. :(

Ik zit te denken om Bison Montagetape-kit te gebruiken.
http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=1 ... 78ee402218

Zo gauw ik het klaar heb zet ik op het forum wel wat foto's! B)
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Schiedam-ster »

Ben ook heel benieuwd hoe dat wordt.
Laat het aub weten.
Waar heb je het setje vandaan?

groet
Gebruikersavatar
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr sep 03, 2010 8:35 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Noord-Brabant (073)

Re: Welke hout inleg in interieur?

Bericht door Youpy »

Ebay :whistle:
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gesloten