Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
DonLuciano
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Vandaag auto eens grondig schoongemaakt van binnen.
- Jurjen S
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jurjen
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Volvo S80 2.5T
Grote doos spullen besteld bij taxiteile
Binnenkort olie verversen, automaat olie verversen, stuurbekrachtiging olie verversen. remvloeistof wisselen. Gelijk ook alle filters, ben ik voorlopig weer even klaar
Binnenkort olie verversen, automaat olie verversen, stuurbekrachtiging olie verversen. remvloeistof wisselen. Gelijk ook alle filters, ben ik voorlopig weer even klaar
Met een hamer past alles.
-
RolandKersten
- Gold Boarder

- Roepnaam: Roland
- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Ja de winter staat voor deur dus efkes klussen.
Einddemper vervangen.
Lag al een jaar in de schuur omdat ik toen al dacht dat hij de winter niet zou halen...
Maar nu toch maar vervangen. Gedaan in een doe het zelf garage. Ideaal, kun je er lekker goed bij.
De gasveren vervangen van de achterklep. Zeker voor de winter want met kou werken ze minder.
Hij vliegt nu bijna omhoog! Misschien was 1 vervangen al genoeg geweest, maar ik weet niet of de goeie
dan 1 keer zo hard slijt. Heb hier wel gekozen voor imitatie, gekocht bij steronderdelen voor 20 euro de stuk.
Maar bij den dealer vond ik 54 euro voor 1 toch wel een erg groot prijsverschil.
Maar mochten jullie andere ervaringen hebben, (ja had ik eerder moeten vragen) dan hoor ik dat graag.
Was trouwens goed te doen, genoeg hier over te vinden op het het forum hoe het moet.
Heb nog wel foto's gemaakt van het werken. mocht er imand dit toch willen zien, dan zet ik ze er wel op.
Succes verder met jullie gesleutel.
Roland
Einddemper vervangen.
Lag al een jaar in de schuur omdat ik toen al dacht dat hij de winter niet zou halen...
Maar nu toch maar vervangen. Gedaan in een doe het zelf garage. Ideaal, kun je er lekker goed bij.
De gasveren vervangen van de achterklep. Zeker voor de winter want met kou werken ze minder.
Hij vliegt nu bijna omhoog! Misschien was 1 vervangen al genoeg geweest, maar ik weet niet of de goeie
dan 1 keer zo hard slijt. Heb hier wel gekozen voor imitatie, gekocht bij steronderdelen voor 20 euro de stuk.
Maar bij den dealer vond ik 54 euro voor 1 toch wel een erg groot prijsverschil.
Maar mochten jullie andere ervaringen hebben, (ja had ik eerder moeten vragen) dan hoor ik dat graag.
Was trouwens goed te doen, genoeg hier over te vinden op het het forum hoe het moet.
Heb nog wel foto's gemaakt van het werken. mocht er imand dit toch willen zien, dan zet ik ze er wel op.
Succes verder met jullie gesleutel.
Roland
-
DonLuciano
Ga straks de buitenkant eens wassen hem droogmaken en in de was zetten. Ff 2 roestplekjes bijwerken en dan kan ie er weer tegen deze winter.
-
JoerivM
Gisteren nog lekker gereden. Toen ik na het werk weer naar huis wilde, een grote plas eronder.
Het was koelvloeistof, lekte vanuit de zijkant van de radiateur (tussen het kunststof en het metaal... Aangezien je dit volgens mij niet kan repareren, of in ieder geval niet voor minder dan de prijs van een nieuwe, heb ik er maar ├®├®n besteld. Ik was wel verbaasd dat een nieuwe maar iets meer dan Ôé¼100,- kost
Vanavond de oude even gedemonteerd. Morgen kan ik de nieuwe ophalen. Hopelijk is het de juiste...
Volgens het bedrijf was er geen verschil tussen een radiateur voor de automaat of de handbak, terwijl er bij mij wel degelijk twee olieleidingen van de automaat af kwamen. Morgen avond dus weer even sleutelen...
Het was koelvloeistof, lekte vanuit de zijkant van de radiateur (tussen het kunststof en het metaal... Aangezien je dit volgens mij niet kan repareren, of in ieder geval niet voor minder dan de prijs van een nieuwe, heb ik er maar ├®├®n besteld. Ik was wel verbaasd dat een nieuwe maar iets meer dan Ôé¼100,- kost
Vanavond de oude even gedemonteerd. Morgen kan ik de nieuwe ophalen. Hopelijk is het de juiste...
Volgens het bedrijf was er geen verschil tussen een radiateur voor de automaat of de handbak, terwijl er bij mij wel degelijk twee olieleidingen van de automaat af kwamen. Morgen avond dus weer even sleutelen...
-
MatthieuM
- Senior Boarder

- Roepnaam: Matthieu
- Type wagen: 300E 4-MATIC
- Bouwjaar: 1991
- Opmerkingen / andere wagens.: L508 - "D├╝sseldorfer"
Volvo V70 T5 - Locatie: Warder
Na een maand in mijn bezit (gekocht bij 172k) afgelopen week de witte 300E 4-Matic voor een beurt naar Jaap Havik gebracht. Reguliere beurt (om. automaat olie & filter wisselen). Meteen maar even alle vloeistoffen en fliters laten vervangen. Gelukkig geen gekke dingen tegengekomen....Alleen zaten er verkeerde pitten in! Ook meteen maar even gewisseld; voor Ôé¼ 25,-- laat je dat niet liggen. Wordt zo blij van de Mercedes onderdelen prijzen...
Oh ja! Twee weken geleden ook even twee deurvangers vervangen. Staat zo slordig als je ergens je deur open doet en hij niet meer dicht wil....Meteen maar even de deurfolie hersteld en het raammechaniek gesmeerd.
Binnenkort toch maar even eeb projectje starten met alles wat ik nog op stapel heb staan.
Matthieu
Oh ja! Twee weken geleden ook even twee deurvangers vervangen. Staat zo slordig als je ergens je deur open doet en hij niet meer dicht wil....Meteen maar even de deurfolie hersteld en het raammechaniek gesmeerd.
Binnenkort toch maar even eeb projectje starten met alles wat ik nog op stapel heb staan.
Matthieu
-
JoerivM
Nieuwe radiateur gemonteerd, meteen nieuwe slangen en klemmen. Viel me mee dat alles precies paste, ook de aalsuitingen voor de automaat e.d. waren de goede maat. En dat voor maar Ôé¼108,- 
-
DonLuciano
Voor 3/4 t nieuwe leer er ingebouwd klein scheurtje in de stoel moet ik nog ff naaien.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
Plaats er even wat foto's van @Don, alleen die droge tekst schieten we niks mee opDonLuciano schreef:Voor 3/4 t nieuwe leer er ingebouwd klein scheurtje in de stoel moet ik nog ff naaien.
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
- John.M
- Diamant Boarder

- Roepnaam: John
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015 - Locatie: Prov. Utrecht
Afgelopen weekend de naaldjes van de tellerbak opgeknapt 
Tellerbak uit de auto Alles netjes afgedekt en ingepakt En het eindresultaat Ik heb hiervoor bij een modelbouw zaak een spuitbusje fluorescerende verf gekocht a Ôé¼ 11,00
Merk = Tamiya Color PS-24
Tellerbak uit de auto Alles netjes afgedekt en ingepakt En het eindresultaat Ik heb hiervoor bij een modelbouw zaak een spuitbusje fluorescerende verf gekocht a Ôé¼ 11,00
Merk = Tamiya Color PS-24
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
wauw, nu de tellerplaat nog. 
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Een mooie anti vries weger gekocht, nou kan het zelf meten, wel net zo handig!
-
DonLuciano
Tellerbak gerestyled en leer in mn auto gezet.
- Bijlagen
-
- img20131124_133835.jpg (70.13 KiB) 2748 keer bekeken
-
- img20131124_133804.jpg (74.3 KiB) 2748 keer bekeken
-
- 20131124_132836_resize_20131124_133638.jpg (829.64 KiB) 2748 keer bekeken
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

Luchtfilter dit weekend vernieuwd.
Nu een K&N inleg filter gemonteerd.
Op naar de volgende 100.000 km.
Nu een K&N inleg filter gemonteerd.
Op naar de volgende 100.000 km.
-
DonLuciano
Merk je nou verschil tussen een k&n en een gewone.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
In de diesel was niet echt een verschil te voelen. 
Er zit nu een gewone in, al gedaan na de verkoop. We hebben de K&N echter wel bewaard, ze kunnen eeuwig mee. Als die van papier weer versleten is, komt die K&N er weer in bij de 2.5D.
Er zit nu een gewone in, al gedaan na de verkoop. We hebben de K&N echter wel bewaard, ze kunnen eeuwig mee. Als die van papier weer versleten is, komt die K&N er weer in bij de 2.5D.
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

Ik merk verschil omdat het luchtfilter echt aan vervanging toe was.DonLuciano schreef:Merk je nou verschil tussen een k&n en een gewone.
Maar ik verwacht dat ik met een "gewoon luchtfilter" ook verbetering had gemerkt.
Reden voor mij is inderdaad het niet meer hoeven te vervangen door de lange levensduur.
iedere 80.000-100.000 een keer schoon maken en opnieuw behandelen.
Als je je eigen registreert bij K&N (doe ik niet) krijg je 1.000.000 miles garantie.
Edit: als je jongere auto's hebt met een MAF ( Mass Air Flow) sensor zou ik deze filters niet aanraden.
De olie van 't filter kan je sensor beschadigen.
-
DonLuciano
Ok en is zon filter een beetje voordelig te krijgen?