automaat ombouwen naar 5bak
-
Groen200D
automaat ombouwen naar 5bak
Heb al beetje zitten zoeken maar leek me leuk ook topic over op te starten.
Wat komt er allemaal bij kijken als je een automaat wil ombouwen naar een handgeschakelde ?
Wat komt er allemaal bij kijken als je een automaat wil ombouwen naar een handgeschakelde ?
-
Gullwing
Re: automaat ombouwen naar 5bak
Dat is goed te doen, je moet wel zorgen dat je alle onderdelen compleet hebt bij voorkeur een complete auto als donor.
Deze onderdelen heb je in ieder geval nodig:\
Handbak, vliegwiel met koppeling, hulpkoppelingscylinder, tussenas, differentieel, kilometerteller, koppelingspedaal met cylinder.
Deze onderdelen heb je in ieder geval nodig:\
Handbak, vliegwiel met koppeling, hulpkoppelingscylinder, tussenas, differentieel, kilometerteller, koppelingspedaal met cylinder.
-
GekkeHenkie
En natuurlijk schakelstangen en schakeltoren/mechanisme
-
Groen200D
Ja donor wagen lijkt me inderdaad beste dan want anders is het een landurige zoektocht om alles bij elkaar te krijgen (frustrerend niet door te kunnen)
-
Siloco
Beste kees zou je dat wel doen,zoja wat zijn je redenen om van een automaat naar een schakel te wisselen.
Ik weet dat beide voor en nadelen hebben,ik heb alles liggen om mijn 300D om te bouwen naar een automaat omdat echt heerlijk rijd.
Maar vanwege de nieuwe mrb situatie heb ik er echt geen zin meer in.
Schakel heeft ook best veel ziektes waar je tegenaan gaat lopen zoals bonanza effect,waardoor je lang moet gaan zoeken waar het aan ligt zoals hier in forum veel over staat.
Ik heb een vermoeden dat je wil omgaan naar schakel omdat je de 200 traag vind en vooral als die koud zijn.
Dat je doormiddel van een schakelbak meer vaart in probeerd te winnen.
Ik weet dat beide voor en nadelen hebben,ik heb alles liggen om mijn 300D om te bouwen naar een automaat omdat echt heerlijk rijd.
Maar vanwege de nieuwe mrb situatie heb ik er echt geen zin meer in.
Schakel heeft ook best veel ziektes waar je tegenaan gaat lopen zoals bonanza effect,waardoor je lang moet gaan zoeken waar het aan ligt zoals hier in forum veel over staat.
Ik heb een vermoeden dat je wil omgaan naar schakel omdat je de 200 traag vind en vooral als die koud zijn.
Dat je doormiddel van een schakelbak meer vaart in probeerd te winnen.
-
Groen200D
vaart s alles.
Maar ook zuiniger rijden en grotere betrouwbaarheid van schakelbak is het me om te doen.
Automaat is beetje voor homos en bejaarden niet om minderheden te discrimineren ofzo hoor maar dat is mijn mening
Maar ook zuiniger rijden en grotere betrouwbaarheid van schakelbak is het me om te doen.
Automaat is beetje voor homos en bejaarden niet om minderheden te discrimineren ofzo hoor maar dat is mijn mening
-
Tonnie
Als vaart alles is moet je beslist geen 200D gaan rijden.Ik heb in 1988 een nieuwe gekocht en om dat hij mij te traag was na een half jaar weer ingeruild.
Ik nodig je een keer uit om in mijn 300CE automaat te rijden,ik denk niet dat je dan nog denkt dat een automaat voor homo,s en oude mensen is.
Gr.Ton
Ik nodig je een keer uit om in mijn 300CE automaat te rijden,ik denk niet dat je dan nog denkt dat een automaat voor homo,s en oude mensen is.
Gr.Ton
-
WillieW124
Ik dacht altijd dat homos juist graag de pook bedienenGroen200D schreef:
groet Willem
- HLaan
- Expert Boarder

- Type wagen: E300 Turbodiesel
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
WillieW124 schreef:Ik dacht altijd dat homos juist graag de pook bedienenGroen200D schreef:
Automaat is beetje voor homos en bejaarden niet om minderheden te discrimineren ofzo hoor maar dat is mijn mening![]()
![]()
groet Willem
Ja dat klopt en bij grote voorkeur gaat dat automatisch
- Jadystana
- Gold Boarder

- Type wagen: 300TE-24
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Dat een automaat voor bejaarden is heb ik wel vaker gehoord maar dat "voor de homo's" hoor ik in deze context toch voor het eerst hoor 
-
WillieW124
Ohw, juist ja, dat soort details wist ik dan weer niet, als buitenstaanderHLaan schreef:WillieW124 schreef:Ik dacht altijd dat homos juist graag de pook bedienenGroen200D schreef:
Automaat is beetje voor homos en bejaarden niet om minderheden te discrimineren ofzo hoor maar dat is mijn mening![]()
![]()
groet Willem
Ja dat klopt en bij grote voorkeur gaat dat automatisch
groet Willem
-
Petie300TD
over homo gesproken
alle turbo diesels zijn alleen automaten op de 290 na
en ik heb een donor staan voor je 250 diesel met handbak
moeten we wel even samen alles uithalen van wat je nodig hebt
gr
peter
alle turbo diesels zijn alleen automaten op de 290 na
en ik heb een donor staan voor je 250 diesel met handbak
moeten we wel even samen alles uithalen van wat je nodig hebt
gr
peter
-
Groen200D
Klinkt gezellig !
momenteel even geen gelegenhijd/ tijd voor ivm andere dingen maar ik zou graag nog eens een 603 turbo met handbak maken dus wie weet wat de toekomst ons gaat brengen 
-
GekkeHenkie
als je slim bent pak je dan een 300D als donor,
dan is alles ook gelijk de goede lengte, baksteun, aandrijfas en schakel gedeelte
dan is alles ook gelijk de goede lengte, baksteun, aandrijfas en schakel gedeelte
-
MB Halle
een 603 turbo met een handbak? kan ik me helemaal niks bij voorstellen.
gr Wim.
gr Wim.
-
Gullwing
Warhoofden mogen hier ook te posten.Groen200D schreef:
-
RoyMB
Wel appart, ik ben 28,kinderen,voll hetro en rij al 10 jaar W124 automaat....
-
Gordi044
Sommige opmerkingen op dit forum moet je maar naast je neer leggen en over gaan tot de orde van de dag, Ik W124 rijder en al weer 29 jaar getrouwd met Linda en toch al 47 jaar oud met in onze kennissenkring een paar homo vrienden die idd op mijn verzoek [ advies] een automaat gekocht hebben !! dit gerucht komt dus van mij ?? hahaha
-
Groen200D
ik heb ook helemaal niks tegen homos of bejaarden ! ik vind bijvoorbeeld homo,s over het algemeen juist heel aardig !
Ik zij het meer als grap niks meer en niks minder ! en een automaat heb ik eerlijk gezegd bijna nooit in gereden dus..maar het hogere verbruik en horror verhalen over dure reparaties schrikken me af.
Ik zij het meer als grap niks meer en niks minder ! en een automaat heb ik eerlijk gezegd bijna nooit in gereden dus..maar het hogere verbruik en horror verhalen over dure reparaties schrikken me af.