Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Erik99

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door Erik99 »

Baris schreef:Wanneer gaan wij nou eens protesteren. Het lijkt wel alsof iedereen op een bepaalde manier deze onterechte wijziging heeft geaccepteerd. Sorry maar ben enorm tereurgesteld! Ik dacht wachten op defenetiefe uitslag en dan Den Haag op zijn kop zetten maar Nee hoor. Zoals alles hebben wij dit ook weer geaccepteerd en de politiek weer wat moed gegeven om meerdere wijzigingen aan te brengen in onze zwaar verdunde portomonnee!

Gr Baris.

Wachten op de definitieve uitslag en dan Den Haag op zijn kop zetten???? Dan ben je te laat hoor.
Als je invloed wilt hebben moet je dat proberen te realiseren voor het besluit valt. Daarna heeft het weinig zin meer.

Den Haag is overigens al "op zijn kop" gezet. 6 mei geloof ik. Er waren maar liefst 50 oldtimers op het Malieveld verschenen.
Quinten

Bericht door Quinten »

SanderDTCH schreef:waarom gaan mensen in het buitenland wel de straat op of leggen het werk neer..
Als mensen in het buitenland de straat op gaan gaat dat om een standpunt die breed gedragen wordt door de bevolking, het MRB-vrij verhaal interesseert 97% van van de bevolking geen ene reet.

Van die overige 3% geven 2,8 % de W124 en W201 de schuld van het afschaffen.
Erik99

Bericht door Erik99 »

Baris schreef:Mee eens Hanegem. In dit topic wordt nu alleen gespeculeerd Hoe en waarom. Daar heb ik effe kort gezegd schijt aan. Protesteren!!! De maat is vol geen woorden maar daden!!!
Ja. En nu? Wat wordt je eerste daad?
Laatst gewijzigd door Erik99 op do mei 16, 2013 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
KlaasB

Bericht door KlaasB »

Quinten schreef:
Als mensen in het buitenland de straat op gaan gaat dat om een standpunt die breed gedragen wordt door de bevolking, het MRB-vrij verhaal interesseert 97% van van de bevolking geen ene reet.

Van die overige 3% geven 2,8 % de W124 en W201 de schuld van het afschaffen.
Bij deze dien ik een Motie van Wantrouwen in! :mrgreen:
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

Erik99 schreef:
Baris schreef:Wanneer gaan wij nou eens protesteren. Het lijkt wel alsof iedereen op een bepaalde manier deze onterechte wijziging heeft geaccepteerd. Sorry maar ben enorm tereurgesteld! Ik dacht wachten op defenetiefe uitslag en dan Den Haag op zijn kop zetten maar Nee hoor. Zoals alles hebben wij dit ook weer geaccepteerd en de politiek weer wat moed gegeven om meerdere wijzigingen aan te brengen in onze zwaar verdunde portomonnee!

Gr Baris.

Den Haag is overigens al "op zijn kop" gezet. 6 mei geloof ik. Er waren maar liefst 50 oldtimers op het Malieveld verschenen.
Juist, en Baris, stond jij daar ook tussen???

Heb net nog even op NU.nl gekeken, maar nee, wordt nergens melding gemaakt van een of andere .... die z'n Benz dwars over de weg heeft geparkeerd. Schei toch uit man, of neem het voortouw en en voeg de daad bij het woord.
Baris
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Baris
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Hyundai Atos

Bericht door Baris »

Erik99 schreef:

Gr Baris.

Wachten op de definitieve uitslag en dan Den Haag op zijn kop zetten???? Dan ben je te laat hoor.
Als je invloed wilt hebben moet je dat proberen te realiseren voor het besluit valt. Daarna heeft het weinig zin meer.

Eric, Betreffende voorstel om te protesteren voordat het besluit viel had ik al ingediend. Echter was de meerderheid in onze club voor het wachten van het defenitieve voorstel. Echtre heb ik niets meegekregen van het feit dat er 6 mei een protest actie was in Den Haag. Was deze protest dan georganiseerd door onze club? Tevens wil ik voorstellen om alsnog met diegene die gedupeerd zijn door deze nieuwe regeling een dag te organiseren om naar Den Haag te rijden en daar onze onvrede op een normale manier te uiten!

Gr Baris.

Gr Baris.
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bericht door Youpy »

Geen overgangsregeling diesels en LPG :violin: :S :
http://bovagkrant.nl/klassiekers/item/3 ... auto%2019s

BOVAG en Belastingdienst: schouder aan schouder :twisted: :
http://bovagkrant.nl/fiscus/item/30018- ... uder-video

Geld, lobbyen en vriendjespolitiek dat is wat de klok slaat in Den Haag....
...en wat anderen er van vinden telt alleen op de dag van de verkiezingen.
En daarna kunnen ze weer hun gang gaan. :dry:

En punten schoren bij de EU is ook belangrijk, als ze in NL klaar zijn kunnen ze daar een leuk baantje schoren voor nog meer geld. :snooty:
Laatst gewijzigd door Youpy op do mei 16, 2013 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Baris
Silver Boarder
Silver Boarder

Bericht door Baris »

JantjeV8 schreef:
Erik99 schreef:

Gr Baris.

Juist, en Baris, stond jij daar ook tussen???

Heb net nog even op NU.nl gekeken, maar nee, wordt nergens melding gemaakt van een of andere .... die z'n Benz dwars over de weg heeft geparkeerd. Schei toch uit man, of neem het voortouw en en voeg de daad bij het woord.
JantjeV8, Daar stond ik inderdaad niet tussen omdat ik mijn eigen niet bewust ben van het feit dat deze dag was georganiseerd ook niet door onze w124club. Als ik dit geweten had had ik er ook tussen gestaan. Echter denk ik dat jij er ook niet tussen stond omdat jij in mindere mate de dupe bent van deze wijziging dan de diesel rijder. Echter ben ik wel bereid om samen met onze clubleden een dag te organiseren. Tevens vind ik het raar (niet naar jou bedoeld) dat er in dit topic allemaal reden worden gefabriceerd om te kunnen achterhalen waarom wij nu dus MRB moeten gaan betalen. Ik denk dat er gediscussieerd moet worden waarom wij Nederlanders alles accepteren van de overheid. Wij leven in Europa en hier geld de Europeesche grondwet. Echter is het wel apart dat in andere EU landen dezelfde wet betreft MRB niet wordt nageleefd! Dus ik voeg de daad bij het woord en roep iedereen om te protesteren. Tevens ben ik bereid om samen met onze clubleden een protest te organiseren. Ben dan wel benieuwd hoeveel animo er zal zijn. Ik merk namelijk nu al dat veel clubleden er weinig moed in zien en dat doet echt pijn!

Gr Baris.
Erik99

Bericht door Erik99 »

Beste Baris,
Iedereen oproepen om te protesteren is geen daad. Dat is een kreet.
Zeggen dat je mee wilt werken aan het organiseren van een protest is ook niet de daad bij het woord voegen. Dat is ook afwachten tot een ander het organiseert en dan meedoen.

Ik weet niet hoe het komt maar de actiebereidheid is gewoon erg laag onder de oldtimerbezitters.
In 2012 was er sprake van dat er een APK voor motoren zou komen. Op 22 september 2012 zijn we met meer dan 4000 motoren naar Brussel gereden op hiertegen te protesteren. Daar reed ik tussen. Dat is actie voeren en de daad bij het woord voegen. Blijkbaar is er onder motorrijders meer actiebereidheid en saamhorigheid dan bij de oldtimerbezitters.
Baris
Silver Boarder
Silver Boarder

Bericht door Baris »

Ok Erik jij punt is duidelijk jammer dat opkomst van auto rijders laag is. Ik heb overigens geen zin in een oneindige discussie. Ik heb mijn mening geplaatst en zie dat het bij enkelen niet goed valt. Wens die genen dan ook succes met het verder discussiëren van hoe en waarom. Onze politici heeft blijkbaar gelijk plukken plukken geen reactie dan maar verder plukken.

Gr Baris.
Laatst gewijzigd door Baris op do mei 16, 2013 6:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Semrick
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Rick
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door Semrick »

Die actie's hebben 0,0% zin. Het is en was toch al beslist, Daar gaan we echt niks meer aan veranderen. Ook al staan er 10.000 oldtimers op het Maliveld. Dat is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Buiten dat ligt het overgrote deel van de bevolking er echt niet wakker van dat we opeens MRB moeten gaan betalen. Het raakt hen niet dus interesseert het hen ook niet. De benzinerijders blijven gespaard en het percentage dieslerijders is te verwaarlozen....
Baris
Silver Boarder
Silver Boarder

Bericht door Baris »

Dat klopt helemaal Semrick!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

Baris schreef: Echter denk ik dat jij er ook niet tussen stond omdat jij in mindere mate de dupe bent van deze wijziging dan de diesel rijder.

Gr Baris.
Blijkbaar ken je mijn situatie niet. Met een w460300GD uit 1983, een Unimog u404 met om617 uit 1976 en 5.600kg op de weegschaal, een W123 230E uit 1981, een W201 uit 1984 en nog wat oudere auto's, maar ook een bedrijf wat op z'n reet is komen te liggen is het ook voor mij geen prettig vooruitzicht.
Semrick schreef: Buiten dat ligt het overgrote deel van de bevolking er echt niet wakker van dat we opeens MRB moeten gaan betalen. Het raakt hen niet dus interesseert het hen ook niet. De benzinerijders blijven gespaard en het percentage dieslerijders is te verwaarlozen....
Juist Semrick, Den Haag heeft hier een makkelijke doelgroep te pakken, en dat weten ze. De doelgroep is klein genoeg om weinig weerstand uit te krijgen. Dat zegt tevens iets over de inkomsten die ze in Den Haag uit de mrb verwachten, die is veelste hoog ingerekend.
Baris
Silver Boarder
Silver Boarder

Bericht door Baris »

JantjeV8, Sorry voor mijn reactie kerel. Kon het niet weten inderdaad zo te lezen ben jij ook enorm de dupe van deze absurde regeling.

Gr Baris.
NicoenSarina

Bericht door NicoenSarina »

Hallo Allemaal,

Ja het is voor iedereen die iets met oldtimers heeft belabbert.Als je bedrijf er op draaid(of soms draaide) heb je helemaal een probleem.
Overigens kan je nu waarschijnlijk een handeltje beginnen in de export van oldtimers. Voor bepaalde categorieen zoals 4x4 e.d. zal toch best wel markt zijn.Je voelt je knap bedrogen als je de vrijstelling van de belastingdienst voor je heeft.Zal er geen proefproces mogelijk zijn om het aan te vechten?Overigens mogen we niet alle politici op een hoop vegen, die Bashir(o.i.d.)ook al is het heel mijn partij niet, heeft het toch nog voor ons geprobeerd. Zelf ga ik er op het moment geen duizenden euro's aan verliezen maar kan mij indenken dat er velen wel dit probleem hebben.Destijds wel veel verloren toen de grijs kenteken voor partikulieren ophield.Rijd nu in een Suzuki Alto van 650kg.Een betaalbaardere lichtere auto kon ik zo gauw niet vinden voor 500,-euro.Valt alleen niet mee om met een gezin met zeven kinderen allemaal tegelijk mee te gaan :lol:.Formeel moet ik nu drie maal dezelfde route rijden omdat we er maar met vier in mogen. De 200T destijds was een zevenzitter. Geeft meteen wel aan dat mrb vrij oldtimer rijden voor mijn gezin niet uit luxe was.Denk bij iedere W124 die ik zie rijden nog vaak met weemoed en heimwee terug aan het genoten comfort en veiligheid van destijds.Heb dit ook naar diverse politici gemaild.Kom je toch min of meer bij semrick uit dat dit ze geen barst interesseerd en protesteren niet helpt.
Overigens misbruiken ze in Den Haag ons fatsoen en werklust, ze weten gewoon dat iedere gedupeerde gewoon braaf gaat werken,soms gaat overwerken en daarna gewoon braaf zijn geld stort in de afgrond die overheidsuitgaven heet.

groeten Nico
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

jep
Bijlagen
uploadfromtaptalk1368777900975.jpg
uploadfromtaptalk1368777900975.jpg (154.94 KiB) 2870 keer bekeken
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

En niet te vergeten allemaal.
Bijlagen
uploadfromtaptalk1368778093235.jpg
uploadfromtaptalk1368778093235.jpg (156.83 KiB) 2872 keer bekeken
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Reden genoeg om op frituurvet te gaan rijden, dan kunnen ze ook ruiken dat we er nog zijn!
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
300TDT
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Phil
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1990
Opmerkingen / andere wagens.: S124 250TD 1994

Bericht door 300TDT »

In Maastricht staat de diesel op 1,279.

LPG bij de buren ( België ) 43cent ,paar km van Maastricht.

Belgen komen hier de diesel halen, wat bij hun 1,319 kost.
StefInSlee

Bericht door StefInSlee »

Ook ik voel me zwaar gepakt. Heb zin om mijn bak in de fik te zetten waar iedereen het kan zien. Auto is toch verloren
nu. Bedankt stelletje lozers!
Plaats reactie