oneens om zo een (semi)electrische auto te produceren is meer vervuilend dan een gewone autoPatriciArie schreef:Ik heb even nagedacht of ik hier wel op moest reageren, maar bij deze. Voor mijn woon werk verkeer rij ik een, jawel, Prius en niet eens mijn eerste. Geen auto van de zaak, maar gewoon prive. Bovenstaande is echt gebaseerd op de welbekende onwetendheid. De accu's van een Prius zijn, tegen de tijd dat hij de geest geeft (gaan 15 jaar of langer meer) voor bijna 100% te recyclen. Zoals al eerder geschreven zoeken we altijd een andere zondebok om ons eigen probleem te verdedigen. Ook ik heb een oldtimer voor de deur staan voor de hobby. Leuk een keertje toeren in het weekend of iets dergelijks dus ook ik, als "Prius" rijder, ben het haasje. Daarnaast moet ik voor de zogenaamde belastingvrije Prius per 1 januari 2014 ook WB gaan betalen. Vreemd genoeg hoor je daar niemand over,.....JantjeV8 schreef:Inderdaad, die accu's gaan een fors afvalprobleem vormen. Dat daar maar eens een heel forse tax op geheven gaat worden.
Eigenlijk zijn de grootste milieucriminelen de Prius rijders... Ze ontduiken de MRB, ze ontduiken de bijtellingen. Tot zover maken zij dus grof 'misbruik' van de regels, althans zo schijnt dat door sommige bestempeld te worden. Tevens steken zij de kop in het zand voor wat betreft het afvalprobleem waarin zij zich voortbewegen. Is gewoon een 'uitgesteld milieudelict'.Alle petities die ik maar kan tekenen of kamerleden die ik aan kan schrijven zijn de revue al gepasseerd. Het is jammer dat onze huidige regering achteraf zo onbetrouwbaar blijk als een ........ (vul zelf in) Om over de antwoorden van deze partijen maar te zwijgen,......
De accu's kun je recyclen zelf 100% alleen het proces daarvoor is wel vervuilend.
Dus ja in het gebruik zijn ze schoon alleen ervoor en erna niet
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/ ... s-een-hoax
Laat nu iedereen die de weg belast betalen (stel wel eisen aan wat eruit komt) dan kan men zelf bepalen hoe vaak je dat wil doen. Durf ik te wedden dan men niet uit liefde of een accupakket rijd