Revisie Automaat
-
ToniovanOosten
- Junior Boarder

- Roepnaam: Ton
- Type wagen: E300T 4-MATIC
- Bouwjaar: 1996
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Revisie Automaat
Beste mensen
Heeft iemand ervaring of kennis van het revisie bedrijf MTS RR Oudijn uit Ridderkerk
Groet Ton
Heeft iemand ervaring of kennis van het revisie bedrijf MTS RR Oudijn uit Ridderkerk
Groet Ton
-
Gullwing
Re: Revisie Automaat
Ik ken het bedrijf niet.
Wanneer ik problemen met een automaat heb ga ik naar ATS in Montfoort.
ATS is goed bekend met MB automaten en is ook deskundig voor het 4matic gebeuren.
Revisie kost ongeveer de dagwaarde van de auto.
Waarom kijk je niet naar een goede gebruikte automaat?
Scheelt veel euro's. Je moet er wel geluk mee hebben.
In zuid Duitsland en Zwitserland is de kans groot dat je een goede bak of een complete auto vindt voor weinig geld.
Stuur maar een PB wanneer je die optie overweegt.
Wanneer ik problemen met een automaat heb ga ik naar ATS in Montfoort.
ATS is goed bekend met MB automaten en is ook deskundig voor het 4matic gebeuren.
Revisie kost ongeveer de dagwaarde van de auto.
Waarom kijk je niet naar een goede gebruikte automaat?
Scheelt veel euro's. Je moet er wel geluk mee hebben.
In zuid Duitsland en Zwitserland is de kans groot dat je een goede bak of een complete auto vindt voor weinig geld.
Stuur maar een PB wanneer je die optie overweegt.
-
ToniovanOosten
- Junior Boarder

- Roepnaam: Ton
- Type wagen: E300T 4-MATIC
hi paul
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb inmiddels de klus wel al uitbesteed aan het bedrijf, maar kreeg wat twijfels.
Gebruikte bak?
Ik heb daar ook wel over nagedacht om die te kopen ,maar heb niet echt de mogelijkheid ook niet helemaal de kennis voor deze klus.
Hoewel ik een zeer behulpzame garage heb, waar ik ook zelf veel mag doen.
Maar dit moest ik ook toch ook laten doen.
groet Ton
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb inmiddels de klus wel al uitbesteed aan het bedrijf, maar kreeg wat twijfels.
Gebruikte bak?
Ik heb daar ook wel over nagedacht om die te kopen ,maar heb niet echt de mogelijkheid ook niet helemaal de kennis voor deze klus.
Hoewel ik een zeer behulpzame garage heb, waar ik ook zelf veel mag doen.
Maar dit moest ik ook toch ook laten doen.
groet Ton
-
Gullwing
Wanneer je straks weer goed kunt rijden is de pijn van de revisie snel vergeten.
Ik wil het er niet inwrijven maar het zal zeker nog wat pijn doen.
Ook zonder achteruitversnelling ben je heel erg welkom in Yerseke.
Wees niet ongerust we zetten die 4matic met een paar man zo op zijn plaats.
Ik wil het er niet inwrijven maar het zal zeker nog wat pijn doen.
Ook zonder achteruitversnelling ben je heel erg welkom in Yerseke.
Wees niet ongerust we zetten die 4matic met een paar man zo op zijn plaats.
-
Mafkees
Ja, een 4 bak automaat. Alles nieuw erin, kun je er weer jaaaaren tegen.
-
Gullwing
Paar jaar terug 1200 is nu waarschijnlijk wel wat meer.
Incl BTW gaat het nu richting 2000 euro, exclusief uit en inbouw.
Alleen een verversingsbeurt met 6,5 l olie plus filter en pakking kost tussen 150 en 250 euro afhankelijk van
de garage die de verversingsbeurt uitvoert.
Incl BTW gaat het nu richting 2000 euro, exclusief uit en inbouw.
Alleen een verversingsbeurt met 6,5 l olie plus filter en pakking kost tussen 150 en 250 euro afhankelijk van
de garage die de verversingsbeurt uitvoert.
-
Saasken
dat valt dan al minder goed mee...
Neem daar nog eens een motor revisie bij dan kom je snel aan heel wat geld...
Neem daar nog eens een motor revisie bij dan kom je snel aan heel wat geld...
-
Mafkees
Gewoon veel prijzen opvragen overal, de een of de ander kan behoorlijk schelen.
Een motor revisie loopt wel in de duizenden, succes.
Een motor revisie loopt wel in de duizenden, succes.
-
Johnny
De mijne is gereviseerd bij att in capelle ad ijssel , dit is +/- 6jaar geleden gebeurd en koste toen volgens de nota 1865,85 incl btw
-
Alex26_75
Autrans in Barneveld is ook een geschikt revisiebedrijf, heb de mijne daar laten reviseren , en hebben duidelijk een offerte gemaakt wat er vervangen dient te worden, en kwamen op een bedrag van 1750 euro uit incl BTW, ex uit en inbouwen (heb ik zelf gedaan)
Heb nog wel een automaat 4-bak liggen die je er tijdelijk onder kan zetten ( heb ik ook gedaan zodat je je eigen automaat kan laten reviseren en toch kan rijden
gr
Heb nog wel een automaat 4-bak liggen die je er tijdelijk onder kan zetten ( heb ik ook gedaan zodat je je eigen automaat kan laten reviseren en toch kan rijden
gr
- AdamCabrio
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eelco
- Type wagen: E200 Cabriolet
- Opmerkingen / andere wagens.: E320 Kombi 1995
300CE-24 Cabriolet 1992
Wat ik mij afvroeg: als op den duur mijn 4-bak automaat (in m'n E320 Kombi, dus met de M104 motor) aan revisie toe komt - dat moment gaat vast een keer komen, al is dat gelukkig nu nog niet nodig -, past daar dan ook een 5-bak automaat in ? Die was destijds nieuw voor de M104 als optie leverbaar, maar die is er door de eerste eigenaar in 1995 niet bijbesteld. Of is dat ombouwen van 4-bak naar (eventueel gebruikte) 5-bak teveel gedoe (en te duur) ? Ook het paneel van de schakelhandel (tussen de stoelen) is volgens mij heel anders bij een 5-bak, of is dat in principe geen probleem ?
Nogmaals, het is nu nog niet aan de hand, maar er dan so-wie-so toch gereviseerd zou moeten worden, dan lijkt zo'n 5-bak me wel heel erg fijn, lager toerental op de snelweg, stiller ook, misschien ook iets zuiniger bij hoge snelheden....(nee, nee, niet hier: hier doe ik tamelijk rustig aan, en bovendien kijk ik tegenwoordig wel uit voor snelheidsbekeuringen; nee, ik rij veel in Duitsland).
groet
Nogmaals, het is nu nog niet aan de hand, maar er dan so-wie-so toch gereviseerd zou moeten worden, dan lijkt zo'n 5-bak me wel heel erg fijn, lager toerental op de snelweg, stiller ook, misschien ook iets zuiniger bij hoge snelheden....(nee, nee, niet hier: hier doe ik tamelijk rustig aan, en bovendien kijk ik tegenwoordig wel uit voor snelheidsbekeuringen; nee, ik rij veel in Duitsland).
groet
- AdamCabrio
- Silver Boarder

300CE-24 Cabriolet 1992
En wat ik nog vergat daarnet ook te vragen: wat is nu eigenlijk precies het probleem met de duurzaamheid van die 5-bak automaten ? Ik lees er over op dit forum, maar nergens staat precies uitgelegd waarom die 5-bak meer of sneller kuren vertoont dan de 4-bak. Is voor mij eventueel wel een overweging om toch maar niet zo'n (gebruikte/gereviseerde) 5-bak te nemen i.p.v. mijn 4-bak.
groet
groet
- AdamCabrio
- Silver Boarder

300CE-24 Cabriolet 1992
@mafkees
Maar ik dacht juist dat in de 5-bak automaat v.d. W124 ziet zoveel elektronica zat als in de latere modellen. Nu begin ik te twijfelen welke 5-bak ik dan nodig zou hebben; ik dacht de 722.5 (en niet de elektronische 722.6).
Dus mijn vragen zijn nu:
(1) welke 5 bak automaat zou ik dan nodig hebben (welk type nr. werd origineel als optie geleverd in 1995 voor de M104);
(2) kan die ombouw van 4-bak automaat naar 5-bak automaat zomaar (in deze M104) ? of levert dat toch problemen op.
Maar ik dacht juist dat in de 5-bak automaat v.d. W124 ziet zoveel elektronica zat als in de latere modellen. Nu begin ik te twijfelen welke 5-bak ik dan nodig zou hebben; ik dacht de 722.5 (en niet de elektronische 722.6).
Dus mijn vragen zijn nu:
(1) welke 5 bak automaat zou ik dan nodig hebben (welk type nr. werd origineel als optie geleverd in 1995 voor de M104);
(2) kan die ombouw van 4-bak automaat naar 5-bak automaat zomaar (in deze M104) ? of levert dat toch problemen op.