APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Plaats reactie
Guz

APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Guz »

Het opknappen van mijn Bensie (300E) duurt wat langer dan gepland. :oops: Bij deze temperaturen duurt het nog wat langer....
Mijn APK verloopt begin januari maar weet nu al dat ik dat niet ga redden.
Moet ik hem dan schorsen of bied ik hem aan (alleen kenteken dan) en laat hem afkeuren en pas veel later herkeuren (mag dat??) ?
Een APK is goedkoper dan schorsen.

Op de RDW site vindt ik niets hierover voor belastingvrijeauto's.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 3616
Lid geworden op: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door DJS »

Ik zou hem schorsen, je moet immers anders ook verzekering betalen.
GekkeHenkie

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door GekkeHenkie »

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -auto.html

hier staat alles in wat je moet weten denk ik.
als je hem schorst is het allemaal niet van toepassing uiteraard
APK staat helemaal los van het feit of je auto mrb vrij is of niet

Mvg Thijs
Laatst gewijzigd door GekkeHenkie op vr dec 14, 2012 6:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Verstappen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1399
Lid geworden op: za aug 28, 2010 6:48 pm
Type wagen: 300E
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Verstappen »

Gewoon schorsen,volgens mij heb je maar een week voor de herkeuring dus dat schiet ook niet op.
Schorsen kost rond de 23 euro.
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
Harm Eikelkamp
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: za jul 14, 2012 8:40 pm
Roepnaam: Harm
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E aut.
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40
Locatie: Buurse

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Harm Eikelkamp »

schorsen, en dan wel rekening houden met de minimale te schorsen tijd ik dacht 3 maand.

haal je hem binnen die 3 maand uit de schorsing kun je het complete tijdvak mrb af aanvang schorsing betalen.

is dat even lekker met een mrb vrije auto kun je hem er in en eruit halen maakt niet uit

gr harm
Guz

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Guz »

Dank voor de reacties. Dacht dat schorsen veel duurder was. Het is "maar" 23,90...
Heb nu dan eerst 3 maanden om hem weer goed rijden aan te bieden.
W124AMG
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 2:14 pm
Roepnaam: Ivo
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door W124AMG »

Schorsen kost 23,90 euro per jaar. Een bekeuring voor verlopen APK is 90 euro en die krijg je vanzelf in de bus ook al rij je er niet mee! Weet het uit ervaring :oops: . Overigens krijg je pas een bekeuring 2 maanden nadat je APK verlopen is en niet opnieuw gekeurd bent.
Stel je schorst em en meld em toch weer aan binnen 3 maanden, dan moet je evengoed dat tijdvak betalen aan mrb. Maar als je belastingvrij bent dan maakt dat niet uit natuurlijk.
Gullwing

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Gullwing »

Leuker kunnen ze het niet maken.....
Teunisss

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Teunisss »

lees hier dat schorsen maar 23 euro kost, klopt niet, ik heb 71,50 euro moeten betalen. En als je binnen 3 maanden weer wilt gaan rijden ben je je centen kwijt. Dit soort info kun je op www.RDW.nl vinden.

gr Teunis
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 3616
Lid geworden op: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door DJS »

Teunisss schreef:lees hier dat schorsen maar 23 euro kost, klopt niet, ik heb 71,50 euro moeten betalen.
http://burger.RDW.nl/schorsenofverlenge ... fault.aspx

Het is dus wel 23,90. Tot 15 jaar oude auto's kost het die 71,50.
RDW.nl schreef:Kosten schorsing:
ÔÇó Personenvoertuigen tot 15 jaar en bedrijfswagens onder 3500 kg tot 15 jaar Ôé¼ 71,50
ÔÇó Bromfietsen Ôé¼ 10,50
ÔÇó Alle andere voertuigen Ôé¼ 23,90
ÔÇó Verlengen schorsing Ôé¼ 23,90
ÔÇó Verlengen schorsing bromfiets Ôé¼ 10,50
ÔÇó Opheffen schorsing Ôé¼ 0,00
ÔÇó Voertuigen tot 15 jaar schorsen binnen 1 jaar na opheffen vorige schorsing Ôé¼ 119,00
Lecson

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Lecson »

Ik zou hem zeker schorsen want voordat je het weet heb je een boete en hier is echt geeen tijd vast van 2maanden dus het kan ook veel eerder.

Natuurlijk wanneer je ermee weer gaat rijden de schorsing ervan af halen.
Teunisss

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Teunisss »

DJS schreef:
Teunisss schreef:lees hier dat schorsen maar 23 euro kost, klopt niet, ik heb 71,50 euro moeten betalen.
http://burger.RDW.nl/schorsenofverlenge ... fault.aspx

Het is dus wel 23,90. Tot 15 jaar oude auto's kost het die 71,50.
RDW.nl schreef:Kosten schorsing:
ÔÇó Personenvoertuigen tot 15 jaar en bedrijfswagens onder 3500 kg tot 15 jaar Ôé¼ 71,50
ÔÇó Bromfietsen Ôé¼ 10,50
ÔÇó Alle andere voertuigen Ôé¼ 23,90
ÔÇó Verlengen schorsing Ôé¼ 23,90
ÔÇó Verlengen schorsing bromfiets Ôé¼ 10,50
ÔÇó Opheffen schorsing Ôé¼ 0,00
ÔÇó Voertuigen tot 15 jaar schorsen binnen 1 jaar na opheffen vorige schorsing Ôé¼ 119,00
Helemaal gelijk! Heb namelijk mijn SLK230 van 1999 geschorst, dat kostte 71,50. Wist niet dat ouder dan 15 jaar goedkoper was. Weer wat geleerd vandaag! ;)
Gebruikersavatar
Verstappen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1399
Lid geworden op: za aug 28, 2010 6:48 pm
Type wagen: 300E
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: APK verlopen bij belastingvrije auto. Schorsen?

Bericht door Verstappen »

Absurd om voor de zelfde handeling verschillende tarieven te handhaven :(
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
Plaats reactie