Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
http://www.knac.nl/2012/11/10/toch-mrb- ... assiekers/
Die gaat zeker niet de goede kant op. Als 'onze' belangenverdedigers al blij zijn met dit soort nieuws..
Die gaat zeker niet de goede kant op. Als 'onze' belangenverdedigers al blij zijn met dit soort nieuws..
great minds tank alike
- Youpy
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Hier een interessant artikel van de FEHAC:
http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting
http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
KNAC maar even iets gestuurd. Helpt vast 
..het idee dat ├®chte liefhebbers zich onderscheiden door een auto van 30 jaar of ouder hebben, ├®n er niet meer dan 60 dagen per jaar rijden, is een absurd uitgangspunt. Ik heb jullie petitie niet voor niks ondertekend! Mensen met een 5 jaar oude Ferrari zijn ook liefhebber, maar rijden ook niet belastingvrij. Het milieu argument is al helemaal volslagen onzin. Ik ben piswoest dat het kan dat de spelregels tijdens het spel zomaar aangepast kunnen worden. Mensen organiseren hun leven op basis van bestaande wetten, en maken op basis daarvan (soms fundamentele) keuzes. Milieu of liefhebber: het zijn afleiders van waar het om gaat: de regels aanpassen om meer geld te kunnen vangen voor de staat. In mijn geval zie ik ruim Ôé¼16000,- aan waarde en investeringen verdampen (Ben momenteel nog aan het afbetalen) en ga opeens Ôé¼218,- per maand belasting betalen. Belachelijk.
KNAC: er is maar 1 oplossing die als 'succes' bestempeld kan worden en dat is dat regeling blijft zoals hij nu is. Mss geen nieuwe oldtimers meer toelaten in de toekomst, vervallen van belastingvrije status bij verkoop, etc. Maar iedere aanpassing aan de wet die de huidige oldtimer rijders zo treft is een slechte. Dáår zouden jullie je op moeten richten.
..het idee dat ├®chte liefhebbers zich onderscheiden door een auto van 30 jaar of ouder hebben, ├®n er niet meer dan 60 dagen per jaar rijden, is een absurd uitgangspunt. Ik heb jullie petitie niet voor niks ondertekend! Mensen met een 5 jaar oude Ferrari zijn ook liefhebber, maar rijden ook niet belastingvrij. Het milieu argument is al helemaal volslagen onzin. Ik ben piswoest dat het kan dat de spelregels tijdens het spel zomaar aangepast kunnen worden. Mensen organiseren hun leven op basis van bestaande wetten, en maken op basis daarvan (soms fundamentele) keuzes. Milieu of liefhebber: het zijn afleiders van waar het om gaat: de regels aanpassen om meer geld te kunnen vangen voor de staat. In mijn geval zie ik ruim Ôé¼16000,- aan waarde en investeringen verdampen (Ben momenteel nog aan het afbetalen) en ga opeens Ôé¼218,- per maand belasting betalen. Belachelijk.
KNAC: er is maar 1 oplossing die als 'succes' bestempeld kan worden en dat is dat regeling blijft zoals hij nu is. Mss geen nieuwe oldtimers meer toelaten in de toekomst, vervallen van belastingvrije status bij verkoop, etc. Maar iedere aanpassing aan de wet die de huidige oldtimer rijders zo treft is een slechte. Dáår zouden jullie je op moeten richten.
great minds tank alike
- Nico 43
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Nico
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
Dat heb je mooi gezegd Derek ik sta op het moment ook in dubio of ik de mijne ga verkopen en een W124 benzine terug ga kopen ik heb hem pas drie maanden wel zonde ik heb er al een hoop tijd in zitten maar geld gelukkig niet zoveel.
Ik rij zo n 100 kilometer per week en als ik straks 110 euro per maand moet gaan betalen dat zie ik niet zo zitten.
Moelijk om die keuze te maken...........
Ik rij zo n 100 kilometer per week en als ik straks 110 euro per maand moet gaan betalen dat zie ik niet zo zitten.
Moelijk om die keuze te maken...........
Mensen met verstand rijden Mercedes
- Youpy
- Platinum Boarder

@Nico43:
Als je een andere W124?(benzine) koopt moet er ook meestal weer geld bij,
die moet je eerst terugverdienen om uiteindelijk goedkoper te rijden.
En je weet nu grotendeels wat voor auto je hebt en de volgende keer is maar weer afwachten...
Als je een andere W124?(benzine) koopt moet er ook meestal weer geld bij,
die moet je eerst terugverdienen om uiteindelijk goedkoper te rijden.
En je weet nu grotendeels wat voor auto je hebt en de volgende keer is maar weer afwachten...
- Nico 43
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Nico
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
Hallo Youpy,
Ik snap wat je bedoeld maar ik moet dan 110 euro per maand wegenbelasting gaan betalen en daar heb ik hem niet voor gekocht maar echt als hobby auto.
Ik stond net te twijfelen of ik een advertentie zal maken hier op het forum ik weet wel wat je bedoelt ik weet nu wat ik heb maar ja een benzine is voor mij wel veel voordeliger het word anders wel een erg dure hobby
Ik snap wat je bedoeld maar ik moet dan 110 euro per maand wegenbelasting gaan betalen en daar heb ik hem niet voor gekocht maar echt als hobby auto.
Ik stond net te twijfelen of ik een advertentie zal maken hier op het forum ik weet wel wat je bedoelt ik weet nu wat ik heb maar ja een benzine is voor mij wel veel voordeliger het word anders wel een erg dure hobby
Mensen met verstand rijden Mercedes
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Las net op Nu.nl www.nu.nl dat klassiekers worden ontzien en oldtimers naar 30 jaar opgeschroeft worden (waarschijnlijk)
Gr Sander
Gr Sander
-
Stann
Dat is goed nieuws voor m'n Dafje. Echter de Benz is momenteel 27jaar 
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

Ja van de meeste hier dus 3 jaar kan ik wel mee leven mits als het nieuws klopt.Veranderd elke keer weer
-
Stann
Als dat pas vanaf 2014 in zou gaan betekend dit voor mij 1,8 jaar belasting betalen voor de 30 jaar status bereikt is. Dit is wel te overzien. Even doorbijten en daarna geen zorgen meer maken over dat pak geld achterlaten bij meneer leuker kunnen we het niet maken.
Echter. Auto's van na 1986 worden dus ook wegenbelasting vrij met de tijd? Dan zou het probleem alleen maar opschuiven lijkt me?
Echter. Auto's van na 1986 worden dus ook wegenbelasting vrij met de tijd? Dan zou het probleem alleen maar opschuiven lijkt me?
- Youpy
- Platinum Boarder

Zet er dan meteen de link bij, wel zo makkelijk en geloofwaardig... 
-
Hanegem
Wanneer je woon-werkverkeer met belastingvrije auto's wilt terugdringen, voer dan een 60-dagenkaart in in combinatie met vrijstelling in het weekend. De types zijn duidelijk genoeg om te controleren of er zonder kaart of buiten het weekend mee wordt gereden.
Laatst gewijzigd door Hanegem op ma nov 12, 2012 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

Even zoeken youpy op Nu.nl en je komt het vanzelf tegen.En waarom zou dit niet geloofswaardig overkomen volgens jou?
http://www.nu.nl/auto/2954937/klassieke ... -vrij.html
http://www.nu.nl/auto/2954937/klassieke ... -vrij.html
- Johannes
- Silver Boarder

- Roepnaam: Johannes
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: VW Transporter Mercedes C-180
Yamaha BT1100
Yamaha XS650 ( XS-1, XS-2, TX650 - Locatie: Prov. Noord Holland
Wacht het nu allemaal eerst maar eens af.
Tuurlijk snap ik de frustratie en zijn we allemaal nieuwgierig naar de nieuwe regeling.
Ook ik wil mijn 200D blijven rijden, wanneer en hoeveel ik dat wil.
Ik heb de volgende oplossing achter de hand:
In Duitsland kennen ze namelijk ook een klassiekerregeling voor autos van > 30 jaar.
Ik verkoop mijn Benz ( op papier) aan mijn Duitse vriend Ralf, en hij sluit een Duitse klassiekerverzekering af en betaalt de belasting. ( kost circa 180 euro per jaar)
Hij laat "zijn"Benz op het vakantieadres staan en meld aan de verzekering dat ik en mijn vrouw er ook in rijden.
Nagevraagd: dat mag !!!
Ben dan mooi van die jaarlijkse APK af, echter moet eens in de twee jaar wel naar een TUV station.
Gaan die 180 euro ook nog eens lekker niet naar de Nederlandse staatskas, echter ik rij dan wel met Duitse nummerplaten, maar dat interesseert mij maar weinig..
Met mijn T4 gezinsauto hadden ze mij destijds ook al te pakken, echter ik heb er snel een camper van gemaakt...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet hetmaar zoals het kan...
Tuurlijk snap ik de frustratie en zijn we allemaal nieuwgierig naar de nieuwe regeling.
Ook ik wil mijn 200D blijven rijden, wanneer en hoeveel ik dat wil.
Ik heb de volgende oplossing achter de hand:
In Duitsland kennen ze namelijk ook een klassiekerregeling voor autos van > 30 jaar.
Ik verkoop mijn Benz ( op papier) aan mijn Duitse vriend Ralf, en hij sluit een Duitse klassiekerverzekering af en betaalt de belasting. ( kost circa 180 euro per jaar)
Hij laat "zijn"Benz op het vakantieadres staan en meld aan de verzekering dat ik en mijn vrouw er ook in rijden.
Nagevraagd: dat mag !!!
Ben dan mooi van die jaarlijkse APK af, echter moet eens in de twee jaar wel naar een TUV station.
Gaan die 180 euro ook nog eens lekker niet naar de Nederlandse staatskas, echter ik rij dan wel met Duitse nummerplaten, maar dat interesseert mij maar weinig..
Met mijn T4 gezinsauto hadden ze mij destijds ook al te pakken, echter ik heb er snel een camper van gemaakt...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet hetmaar zoals het kan...
- Ivo300E
- Senior Boarder

- Roepnaam: Ivo
- Type wagen: 300E
- Opmerkingen / andere wagens.: Kever Cabriolet 1960
Helaas is het voor Nederlanders niet toegestaan om in Nederland met een auto met buitenlands kenteken te rijden.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Daar staat idd een fikse boete op, maar slaap gerust, buitenlanders die hier langer dan 3 maand werken mogen straks ook niet meer met buitenlands kenteken rijden, die wet is in behandeling, willen ze de lusten, krijgen ze ook de lasten is de gedachte daarachter, en zo een paar wetjes zijn ze aan het wijzigen maar die zijn niet m.b.t. auto's.
- Johannes
- Silver Boarder

Yamaha BT1100
Jawel, maar gelimiteerd aan en maximum aantal maanden, echter de Duitse klassiekerregeling is een heel andere regeling.Ivo300E schreef:Helaas is het voor Nederlanders niet toegestaan om in Nederland met een auto met buitenlands kenteken te rijden.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Dan zal dat gaan onder speciale omstandig heden.
Ik mag als als Hollander niet in de auto van een Poolse collega rijden, ben dan n.l. onverzekerd.
Ik mag als als Hollander niet in de auto van een Poolse collega rijden, ben dan n.l. onverzekerd.
- Johannes
- Silver Boarder

Yamaha BT1100
Zou heel goed kunnen: wanner ik trouwens in Duitsland in Ralf zijn recente auto rijd, ben ik gewoon verzekerd.
Jaren geleden hebben we ook al eens gekeken of we van auto konden wisselen: de mijne rijdt dan in Duitsland, en de zijne rijdt hier, echter dat gaat maar een paar maanden en is daarom geen optie
Met klassiekers ligt het anders: Je betaalt maar een fractie belasting en aan de klassiekerverzekering moet hij opgeven wie de regelmatige bestuurders zijn: Wie dat zijn maakt niet uit, als het maar bij de maatschappij bekend is, en waar de auto staat doet er ook niet toe.
Let wel het gaat hier om auto's van 30 jaar en ouder, en NIET om recente auto's.
Maar goed, zover is het allemaal nog niet...
Jaren geleden hebben we ook al eens gekeken of we van auto konden wisselen: de mijne rijdt dan in Duitsland, en de zijne rijdt hier, echter dat gaat maar een paar maanden en is daarom geen optie
Met klassiekers ligt het anders: Je betaalt maar een fractie belasting en aan de klassiekerverzekering moet hij opgeven wie de regelmatige bestuurders zijn: Wie dat zijn maakt niet uit, als het maar bij de maatschappij bekend is, en waar de auto staat doet er ook niet toe.
Let wel het gaat hier om auto's van 30 jaar en ouder, en NIET om recente auto's.
Maar goed, zover is het allemaal nog niet...
-
Gullwing
Ja lekker handig om die oude nep oplossing voor MRB weer van stal te halen.Dweezman schreef:http://www.knac.nl/2012/11/10/toch-mrb-vrijstelling-voor-klassiekers/
Die heeft drie bezwaren: beperkt gebruik, veel rompslomp en toch weer betalen ook voor echte klassiekers.
Geen idee wat de FEHAC uitspookt. Daar had het echte verweer vandaan moeten komen.
KNAC, ANWB en BOVAG zijn te veel verweven met de politiek, daar komt geen aanvaardbare oplossing vandaan.