Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
E320C
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Gerrit
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo V70 D5. 225pk 480NM

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door E320C »

Dan had die 8000 euro weinig te maken met het feit dat het een oldtimer is...., maar meer fiscaal gerelateerd, toch ?
Oldtimers blijven waarde houden, wel vermoed ik, zal er een tijdelijke prijsdaling komen, als het kaft van het koren gescheiden is, stabiliseert de markt, volgens de regels van de economie.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Auto's waar weinig mee gereden wordt zullen voor het grootste deel van het jaar geschorst worden.
De groep die veel rijdt met een diesel ontkomt niet aan de MRB.
Voor die auto's is vanwege hun vrijstelling in het verleden vaak meer betaald dan ze waard zijn.
Daar wordt nu geld op verloren.
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee

Bericht door Youpy »

Wat ik ook ontzettend 'raar' vind is dat:

- Eerst worden alle auto's van 25 jaar en ouder MRB-vrij (OK prima).
- Dan kappen ze het af vanaf het bouwjaar 1986 (OK kon ik nog mee leven).
- Daarna versoepelen ze het weer, met een overgangsregeling naar 30 jaar. Toen kochten n├▓g meer mensen een Benz e.d.,
├│├│k die van 87 en jonger. (dus nu zijn n├▓g meer mensen de klos en toen telde het milieu blijkbaar NIET zo mee...??)
- En nu kappen ze het volledig af vanwege HET MILIEU(?)en is IEDEREEN met een oldtimer de sjaak....!!

Weten ze nou niet wat ze willen?? Ik weet dat wel: GELD.
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
KlaasB

Bericht door KlaasB »

E320C schreef: Dan had die 8000 euro weinig te maken met het feit dat het een oldtimer is...., maar meer fiscaal gerelateerd, toch ?
Oldtimers blijven waarde houden, wel vermoed ik, zal er een tijdelijke prijsdaling komen, als het kaft van het koren gescheiden is, stabiliseert de markt, volgens de regels van de economie.
Volgens mij heeft die 8000 Euro juist veel te maken dat het een "oldtimer" was,
De 'fiscale' factor heeft voor de meeste kopers van oldtimers een rol gespeeld ├®n de prijs bepaald!
Het is ook de reden waarom er veel liefhebbers van wat voor merk dan ook, vaak meerdere (kunnen) hebben.
Vorige week was op een filmpje van omroep Brabant een groep liefhebbers van oude Amerikanen te zien,
die waren net zo hard aan het klagen dat hun auto ├®n niks meer waard was ├®n het er in rijden niet meer te betalen was.
De hele zeldzame oldtimers houden hun prijs wel, de minder zeldzame zullen (wat) goedkoper worden

W124ers die nog "een beetje liefde" nodig hadden, zullen dat niet meer krijgen en inderdaad 'verdwijnen'.
Maar W124ers, vooral die na 1989 (Mopf1 & 2) zullen ook in prijs zullen dalen!
Twee/drie jaar geleden kon je die auto's, echt hele mooie en met veel opties, kopen voor een appel en een ei.
Door stijgende vraag naar die auto's zijn ├│├│k die prijzen gestegen...
En waarom was er meer vraag?
Simpelweg omdat ze grotendeels als donor werden gebruikt voor het opknappen van '85/'86ers.
En die vraag is nu ook weg.....

MVG K
Laatst gewijzigd door KlaasB op di nov 06, 2012 11:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992

Bericht door Nico 43 »

Je hebt dezelfde gedachte als mij ik denk er net zo over eerst mensen auto s laten kopen jaren lang en er veel geld in laten steken en dan de boel intrekken ik snap er niks van.

Het enige wat ik zou kunnen begrijpen is bijv. vanaf 1 Januarie de nieuwe gevallen laten betalen en de mensen die er 1 hebben lekker met rust laten ik snap best dat het allemaal een beetje uit de hand is gelopen maar ja dan hadden ze eerder in moeten grijpen ;)

Mijn vrouw heeft op haar werk drie van die flyers uit kunnen printen van Rutte met de brandende oldtimer op de achtergrond die ga ik vanmiddag op de ramen maken als het klaar is zal ik even foto s plaatsen 8-)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Wiersma
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens.: Daihatsu Sirion Zti

Bericht door Wiersma »

Als er gezegd, vanaf nu, zijn alle nieuwe gevallen ongeacht leeftijd wegenbelasting plichtig, daalt de waarde van je auto ook natuurlijk, want dan kan je het niet meer verkopen.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Zou leuk wezen als je de foto plaats in de formaat dat de leden het uit kunnen printen

Gr Sander
WesleyVeen

Bericht door WesleyVeen »

wil je geen wegen belasting betalen voor je ouwe Benz gewoon met ze alle staken. lekker met je Benz de spits in en dan 10km/h rijden en dat een paar dagen lang . wij mensen hebben macht maar we pikken alles zelf. we praten te veel maar doen niks het zelfde met de brandstof prijzen zet je auto een paardagen stil met ze alle. moet je kijken wat er gaat gebeuren. als ik wegen belansting moet betalen voor me Benz dan gaat hij de schuur in en dan rij ik weer een opel corsa.

gr wesleyveen
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Bericht door Nico 43 »

SanderDTCH schreef:Zou leuk wezen als je de foto plaats in de formaat dat de leden het uit kunnen printen

Gr Sander
Hallo Sander en de rest,

Ik heb de flyer die hier stond gecopieerd naar Wurth en toen uitgeprint ik weet niet of sommigen van jullie wurth hebben je moet hem in elk geval copieeren naar een bestand of map zodat je hem uit kan printen op a4 formaat.

De foto s komen er zo aan ;)
Combi-Power

Bericht door Combi-Power »

Hey MB liefhebbers heeft het nog zin om een mooie 87er benzy te kopen??? :oops: :(
Heb een mooie E300 gezien maar...............
Gr. Marcel
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Bericht door Nico 43 »

Hallo allemaal,

Ik heb ze er op zitten hopelijk gaat het jullie ook lukken om de flyer te copieren naar een bestand ;)
Bijlagen
IMG_0319.jpg
IMG_0319.jpg (548.66 KiB) 2941 keer bekeken
IMG_0318.jpg
IMG_0318.jpg (395.51 KiB) 2941 keer bekeken
IMG_0317.jpg
IMG_0317.jpg (467.35 KiB) 2941 keer bekeken
Stofzuigerman
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Paul
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1987
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota FJ40

Bericht door Stofzuigerman »

Mijn 300TE uit 1987 zou belastingvrij worden op 21-12-2013 omdat ie dan 26 jaar oud is.

Zoals het er nu uit ziet is de huidige regeling tm 31-12-2013.

Ben benieuwd of de auto nog 10 dagen belastingvrij gaat worden.

hahahhaah maakt mij eigenlijk niet zoveel uit maar t zou grappig zijn.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Office word of office picture manager maar als het kan graag dan plak ik hem er ook in :grin: . Dat bestand kan je ook inpakken onder winrar en zet je dat er zo op en mooiste is dat we een scherpe A4 hebben van die afbeelding

Gr Sander
Diesel-driver
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985

Bericht door Diesel-driver »

ik plak hem er NIET op..mensen lachen je vierkant uit.
weg met je ouwe bak denken ze dan als ze achter je rijden..( heb nu dat gevoel ook wel es als ze liggen te duwen achter je tijdens optrekken )

maar gister nog iets meegemaakt, ( echt gebeurd )

komt er op m'n werk een marokkaan naar mij toe. zegt: jij rijden Mercedes tot einde 2013 en dan verkopen aan mij...ik betalen dan 500euro en nemen auto mee naar marokko voor familie...
jij mij vertellen wanneer tekoop...goed?

heb er de halve nacht niet van geslapen...
J_A

Bericht door J_A »

Zuur zeg! Denk dat de echte liefhebbers hun auto wel houden en de goede exemplaren wel redelijk hun waarde behouden. Denk dat veel exemplaren die vooral gebruikt worden om goedkoop te rijden straks naar de export gaan. In NL te duur om te rijden, gezien de waarde.
Peter1

Bericht door Peter1 »

waar blijft dat mileu voordeel dan, of is mileu in nederland alleen van belang?
Mafkees

Bericht door Mafkees »

Milieu =geld en niks anders. Al die oude auto's die nu te koop staan zijn ook geen liefhebbers, maar profiteurs van de regeling.
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Bericht door Nico 43 »

Ik heb hem er wel op geplakt ik heb er schijt aan wat anderen er van vinden het is toch de waarheid??? ;)
J_A

Bericht door J_A »

ik vind dat niet de waarheid, want als dat zo is dan reed je hem alleen om de regeling en niet omdat je zo graag een oldtimer wilt rijden. Die van mij staat ook niet bij het schroot omdat ik wegenbelasting betaal.
300Ddriver

Bericht door 300Ddriver »

En dan hebben wij het nog maar over personen auto Mercedes'sen, wat te denken van al die liefhebber die Mercedes vrachwagens of bussen als hobby hebben..

Hier in de regio stikt het ook van de mensen die met autosport gerelateerde zaken bezig zijn veelal hebben deze ook een oldtimer bus waar een woon gedeelte en werkplaats gedeelte in gemaakt is, zodat ze hun hobby kunnen beoefenen. als die straks klappen met geld moeten gaan betalen om uberhout ergens te komen, dan kan de helft ook zijn spullen wel opdoeken, en wat zijn de gevolgen daar weer van ?? zo kun je nog wel door gaan !
ergens denk ik niet dat het echt door gaat, er zal ongetwijfeld iets veranderen, en dat moet ook!
Maar ik vind gewoon dat mensen moeten betalen naar hun gebruik, maak je "misbruik" van de oldtimer regeling dan moet je gewoon betalen, ook ik heb een oldtimer die ik gebruik voor autosport doeleinde, ik gebruik dit voertuig 10 keer in het jaar en rijd daarbij een km of 200 per rit, dat ik dan iets betalen moet vind ik prima, maar dat ik betalen moet terwijl ik het voertuig niet gebruik vind ik onzin, en ga je dan een tarief per maand hanteren, dan betaal ik 10 maanden wegenbelasting, omdat een dergelijke rit 1 keer in de maand is, kortom dan kan ik net zo goed het hele jaar belasting betalen, het zou erg jammer zijn als deze regel door gaat, er word op deze manier erg hard gesneden in hobby's, en veel meer dan de mensen in denhaag zich kunnen voorstellen.

de gevolgen hiervan zijn volgens mij niet eens te overzien, de auto sport zal krimpen, en de bedrijven die daaraan vast hangen zullen wellicht wel omvallen, helemaal in deze crisus tijd.
Plaats reactie