Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Teunisss

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door Teunisss »

Lotgenoten,

Doe mijn W124 van 1985 echt niet weg. kan nog 14 maanden lekker cruisen zonder mrb. Heb nu mijn SLK230 geschorst voor de wintermaanden. Schors ik in 2014 de W124 als ik cabrio ga rijden. Maar al met al is het van de zotte natuurlijk! Zal mij benieuwen wat ze gaan doen, het is allemaal nog abracadabra. Gewoon even afwachten. Ze draaien de liefhebbers mooi de nek om op deze manier. Ook ik heb behoorlijk wat geld in de auto gestoken en ben nog niet eens klaar.

Fuck Murk Ratte en z'n gangstervriendjes!
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Bericht door MajikSimon »

@ Youpy:

De mensen die die auto's nu snel weg doen zijn voornamelijk in paniek. Dat kunnen best wel liefhebbers zijn.
Al dat eindeloze afkatten en praten van allerlei anderen op een manier van " ik heb die lui wel door" is in mijn ogen eigenlijk niet zo'n heel gezonde zaak. Zeker binnen een club liefhebbers niet. Da's niks persoonlijks maar omdat heel veel mensen zo doen zorgt het ervoor dat iedereen zo verdeeld is dat we geen vuist kunnen maken. is dat wat je wilt? Natuurlijk niet dus zeg dat soort dingen dan niet. Ik snap je punt heus wel.

Dit hele onderwerp is een favoriet bij het tankstation, op verjaardagsfeestjes en op roddelpartijen.
Er leeft natuurlijk een heleboel afgunst, kift en jaloezie. En altijd: ze kennen allemaal iemand die 100.000 km per jaar rijdt met zijn belastingvrije diesel zonder enige onderhoudskosten, en zelfs de banden groeien vanzelf aan. Kwatsch. Iedereen hier weet hoeveel onderhoud zo'n wagen nodig heeft, ga daar nu geen discussie over houden.

Er zijn iets van 325.000 oldtimers, als al die mensen met alle aanhang, familie en sympathisanten de petities zouden tekenen of de moeite nemen een email te sturen zou de zaak er heel anders voorstaan!
Maar ik vraag me zelfs af wie op de W123/W124/W126 clubs forums de moeite genomen heeft.

Een jaar of 20-30 terug was het wel anders, mensen gingen de straat op, namen de moeite voor allerlei dingen.
Bussen kwamen voor rijden om iedereen naar den haag te brengen. Snif ;) En dan nog vraagt iedereen zich af hoe de politiek toch maar steeds overal mee weg komt. Nou denk eens na mensen. iedereen hoeft niet eens de moeite te nemen uit de comfortabele stoel te komen je kan een email sturen of petitie tekenen.
En zelfs dat doet de meerderheid nu niet eens....omdat ze het er niet helemaal mee eens zijn...
Kom op mensen :)

En als jullie denken dat ik frusti en overspannen ben, dat klopt hoor, bijna net zo erg als peter faber in camping. Vakantie, vakantie, vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XWMwjr7j5Xc[/youtube]
Laatst gewijzigd door MajikSimon op vr nov 02, 2012 2:30 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986

Bericht door Youpy »

Waarom betalen deze onderstaande voertuigen maar zo weinig belasting dan?
Zijn die niet milieu-vervuilend? :(
En waar staat de extra toeslag voor LPG of diesel??? Geen dus... :(
En waar zijn de provinciale opcenten?? :(

Ik snap als gehandicapten alleen wonen zonder partner dat ze niet zoveel te besteden hebben en toch vervoer nodig hebben, dat dat betaalbaar moet zijn voor hun. Maar er zijn ook gehandicapten die een partner hebben met een gemiddeld of hoger salaris die ook 'profiteren' van deze regeling. Ik vind dat die 'echtparen' dan ook het gewone tarief moeten betalen, of niet dan? :shock:
Betselauto gehandicapte.JPG
Betselauto gehandicapte.JPG (42.2 KiB) 3050 keer bekeken
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Robbertu
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Ron
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: 320 cabrio
(G)elendewagen

Bericht door Robbertu »

Eric slaat de spijker op zijn kop,ook voor mij nooit weer een nieuwe auto.
Het straatbeeld word echt sober met al die kleine op elkaar lijkende lelijke huppeltrutjes,ik doe mijn 124 nooit meer weg en als de benize niet meer te betalen is trek ik de motor er uit en maak ik er een elektroauto van!!!!!!!!!!!!
gr Ron
Peter1

Bericht door Peter1 »

dat de mensen vroeger de straat opgingen als ze het niet zinde, heeft te maken dater toen geen prozak bestond .

krijg die neiging ook als ze aan zoef komen.
maar ik kies voor actie, en doe mee !
petieties al getekend !

peter1
Quinten

Bericht door Quinten »

MajikSimon,... rustig rustig jonge :huh:

Ik wist niet dat jij ook een W124 heb,... Show us some pictures !!!
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bericht door Youpy »

Mooie Audi in dat filmpje! 8-)
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Kor
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Kor
Type wagen: 200D

Bericht door Kor »

Mafkees schreef:Juist mee eens, en daarom betaal ik maar wegenbelasting ,94er omdat het onderhoud "goedkoop" is.
Helemaal mee eens. Zeker in een 200D, met een verbruik van 6 ltr. per 100 km. blijft het rijden erg goedkoop.

Kor.
Franklee

Bericht door Franklee »

Ik zie iedere keer de argumentatie van de "echte liefhebbers" en "profiteurs" . Men mag mij toch eens uitleggen waarom iemand die 40000km p/j in een '86-er Benz rijdt, een profiteur is die met een oude, stinkende Diesel rijdt. Natuurlijk zijn er mensen die in een slecht onderhouden bak rondrijden, maar ik rijd iha 200km p/dag op de snelweg om kom zelden oude versleten W124 of W123-ers met een eigen rookgordijn. Degene die ik zie zijn iha prima onderhouden en hebben geen rookgordijn. Volgens mij is het ook snel gedaan met die rokende hokken aangezien ze de APK niet eens doorkomen.
Je kunt zeggen dat iemand die meerdere oldtimers heeft en er maar 1500km mee rijdt, minder verontreiniging veroorzaakt. Maar men zou eens objectief moeten vaststellen wat de werkelijke belasting is van deze auto's. Als ik allerlei 'schone' wagens met 140km p/u voorbij zie razen, remmen, optrekken, links/rechts inhalen, terwijl ik relaxed op de rechterbaan 90-110 rijdt met een verbruik van 1:18, soms 1:19, dan denk ik dat we de discussie snel kunnen sluiten. Deze nuanceringen ontbreken volledig in de beeld- en besluitvorming van de overheid.Dat is natuurlijk ook helemaal niet in het belang van de overheid want stel je voor dat het probleem helemaal niet zo groot is, dan valt de onderbouwing voor deze dubieuze beslissing volledig weg. Als ik de diverse fora's zie, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er gewoon sprake is van jaloezie onder bepaalde 'normale' autobezitters. Men vergeet dan wel de tijd en geld wat nodig is om ons oude Benzje aan de praat te houden en staart zich alleen blind op het ontbreken van de MRB. Hard schreeuwen en ongenuanceerd roepen over profiteurs en vervuiling is vaak de rode draad.
Maar wat je niet kunt zeggen is dat iemand die 40000km rijdt, geen liefhebber is en dus asociaal is en het voor de 'echte liefhebbers' verpest. Het is al vaker gezegd: het is er maar een die het verpest: de combo VVD/PvdA omdat er geld nodig is en dit als een makkelijk doelwit wordt gezien. Middels populistische uitspraken ("rokende stinkbak", "misbruik", "asociaal", "milieubelastend" wordt het grote volk enthousiast gemaakt en de oldtimer liefhebbers weggezet als een stelletje belastingontduikende aso's.
Ik rijd dagelijks 200km met mijn niet-rokende 200D uit '86 en mijn andere auto, een BMW 530D, eur 160,- MRB per maand, staat grotendeels niets te doen thuis. Waarom? Omdat ik het gewoon leuk vindt om in mij 200D te rijden. Net zoals de liefhebber die er 4 heeft staan en er niet mee rijdt. Ieder geniet van zijn hobby op zijn manier. Laten we stoppen met minachtend te doen over elkaar, veel of weinig rijden is niet bepalend voor het al dan niet liefhebber zijn. Geloof me, mijn BMW rijdt echt 10 keer beter dan mijn 200D, maar desondanks zit ik iedere ochtend met een brede grijns in mijn W124. En ja, ik vind het erg lekker om weinig belasting te betalen voor mijn 200D.
Laten we eens vlug beginnen de belastingvrije nieuwe autootjes een klein bedrag te laten betalen. eur 10,- MRB per maand op een groot aantal autootjes zal veel effectiever zijn dan de volle mep op het kleine aantal oldtimers waarvan de meeste stil staan. Deze zgn. groene autootjes halen toch bij lange na niet het beloofde verbruik en zijn de praktijk vervuilender dan op papier. Ik heb ooit een jaar (50000km) in een van de Prius gereden, niet mijn feestje en ken het echte verbruik,Jammer dat er geen neutrale analyse is van de echte mileueffecten. Iets voor een praktijktest over 40000km, incl. de verwachtte levensduur van de wagens?
Er zijn genoeg mogelijkheden om de pijn te verzachten, dusdanig dat het redelijker en doordacht is dan het huidige voorstel. Ik heb er al genoeg gezien hier op het forum. Hopelijk lopen er nog heren en dames politici rond die wel in staat zijn om de totale gevolgen (faillissementen etc) te overzien van dit onzalige idee en niet alleen graag een Bekende Nederlander willen zijn, op weg naar hun volgende carriere stap.
Kor
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Kor
Type wagen: 200D

Bericht door Kor »

Ook mee eens. Wat mij verbaast is dat de rijken onder ons te hoop lopen tegen een verhoogde premie voor de ziektekostenverzekering van enkele honderden euro's per jaar. Moet je nagaan wat een 200D-rijder straks moet ophoesten. Zeker meer dan 1000 euro per jaar. Mar goed, net als jij zit ik op 40k per jaar, met een gangetje van goed 100 over s heren wegen. Per liter diesel misschien wat meer vervuilend dan een moderne diesel doet, maar door het zuinige verbruik per saldo juist minder. Verder produceert een oude diesel misschien meer roet, maar zeker minder fijnstof.

Kor.
Hanegem

Bericht door Hanegem »

Een premiestijigng van Ôé¼ 400 per maand is op jaarbasis wel wat meer dan enkele honderden euro's.
Diesel-driver
Senior Boarder
Senior Boarder
Bouwjaar: 1985

Bericht door Diesel-driver »

ik zit zo eens te kijken op marktplaats...756 diesel oltimers tekoop waarvan 445 Mercedes...
en de prijzen zijn al verlaagd...die in groningen vraagt nu voor een W124 diesel tussen 1250 en 2000 euro..
heeft zelfs 2 190D staan voor 750..

http://verkopers.marktplaats.nl/4546152
Wouter1648
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Wouter
Type wagen: 230E
Opmerkingen / andere wagens.: W123 200D 1977
W202 c250td1997
Volvo v70 2.5td

Bericht door Wouter1648 »

Ja hallo dat is rieva occassions. Allemaal rotzooi uit Polen.

Dus dat is geen vergelijking...
Diesel-driver
Senior Boarder
Senior Boarder
Bouwjaar: 1985

Bericht door Diesel-driver »

ja klopt maar hij vroeg eerst ook 3000 tot 5000 dacht ik
Killerbean

Bericht door Killerbean »

DIe advertenties waren mij ook al opgevallen.

Doet mij echt pijn in het hart
PCC124

Bericht door PCC124 »

Franklee, helemaal met je eens.

Enne, Kor, je zou maar net (of net niet) in het hogere belastingtarief vallen, een forens zijn, een gezin hebben, afnemen van de HRA en ook nog eens een MB diesel oldtimer hebben en dan ook nog een hobby oldtimer Dan ben je op papier 'een rijke' maar je levert zoveel in dat je dat echt niet meer bent. (er is al heel veel inkomensafhankelijk)
Alles is relatief...
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1992

Bericht door MajikSimon »

@Franklee

100% eens met wat jij zegt.
Dat hele 'echte liefhebbers" tegen de "profiteurs" is ook een deel van het probleem.
We zijn op dezer manier veel te verdeeld en dat is koren op de molen van de tegenstanders.

Alleen draait ook om de beeldvorming, de nuance ontbreekt. ik heb net als jij jarenlang in superzuinige diesels gereden
een 190D uit 1988 onder andere. Die wagen deed 1:18 hoe ik er mee reed. Had toevallig een roetfilter. Hoe vaak ik wel niet naar me hoofd geslingerd kreeg dat ik een profiteur was, niet normaal. Krassen op mijn auto, deuken in de deuren getrapt, banden lek gestoken. Laatdunkende achterklap zonder er iets van te weten. Terwijl ik voor die wagen altijd volle mep belasting mocht betalen.

jij zegt: " Middels populistische uitspraken ("rokende stinkbak", "misbruik", "asociaal", "milieubelastend" wordt het grote volk enthousiast gemaakt en de oldtimer liefhebbers weggezet als een stelletje belastingontduikende aso's. "
Da's in een notedop het hele probleem.

Beeldvorming is alles. De onderzoeken van de regering tonen altijd exact aan wat ze willen horen.
Zo zijn er onderzoeken die aantonen dat er geen of nauwelijks effecten zijn van 130 km rijden.
Dat is natuurkundig gewoon onmogelijk, het brandstofverbruik is minstens 10% meer en waarschijnlijk gemiddeld
veel meer. Dus ook de co2 en stikstofuitstoot.
Als ik op de A6 of A7 en maar 120km/hr rijdt doet iedereen alsof ik gek ben,
en zoeft me voorbij met 140-150km/hr...op de teller ( en w.s echt 137 km) Hoezo milieu? Dat argument wordt alleen gebruikt als we het nodig hebben.
MB Halle

Bericht door MB Halle »

De prijzen van rommel was veel te hoog opgedreven.
het zal wel wat minder worden, maar de echte mooie houden
hun waarde nog wel.
gr Wim.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Wim,

Jij hebt er ├®├®n.
Er zijn liefhebbers met meer auto's.
Er zijn handelaren met veel meer auto's.
Alles wat nu een bv status heeft zakt minimaal 50% in waarde.
De gevolgen zijn niet te overzien voor alle eigenaren.

Mogelijk trekken de prijzen weer wat aan voor goede auto's zodra ze 30 jaar oud zijn.
Dan zijn ze in Duitsland belastingvrij.

Paul
Plaats reactie