Het is voorbij!

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124?
Mercedes250

Re: Het is voorbij!

Bericht door Mercedes250 »

hoi gaat belastingvrij ? nu verdwijnen dan? groet
Stofzuigerman
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Paul
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota FJ40

Bericht door Stofzuigerman »

pffffff........lekke band

Wat een hoop geroezemouzzzzz hier.

We weten eigenlijk nog allemaal helemaal niets van wat er precies gaat gebeuren.

Dus......allemaal ff dimmen zou ik zeggen
Marcellus
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992
Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014

Bericht door Marcellus »

Verstappen schreef:Trots zijn is mooi ,maar het heeft geen zin om anderen die net een paar duizend euro in rook op hebben zien gaan
de gek aan te steken :huh:
Dat is ook niet leuk en ik gun degene die het betreft alle goeds toe. Vooral de mensen die niet ruim bij kas zijn. Maar er is in beginsel, bij de keuze welke W124 het moest worden, wel erg voor "het mag niks kosten" gekozen en juist die keuze blijkt nu dus (misschien) een hele dure te worden. We moeten eerst maar eens afwachten wat er werkelijk gaat gebeuren met de wegenbelastingregeling.
Harm Eikelkamp
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Harm
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1987
Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E aut.
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40

Bericht door Harm Eikelkamp »

ik kan me vinden ik de reactie van alle(bijna)mensen.(marcellus) :evil:

(om op dit forum te zijn moet je dan een dikke portemonai hebben??????marcellus als dat zo is moet je het even melden dan meld ik me af want zoals jij reageert op mensen die het NET(het mag niks kosten) kunnen betalen is walgelijk.... :ugeek:

coby vrouw van nico 43 chappeau. de mijne denkt er net zo over.

helaas hoor ik ook bij de mensen die naar jaren lang hard werken eindelijks een MB konden kopen die ze mooi vinden :D

helaas hoor ik ook bij de mensen met een klein budget met als hobby oltimers.

deze auto's zal ,als het door gaat,ik moeten schorsen. geen mrb betalen ,geen verzekering en ook geen onderdelen meer nodig.

hier zullen de automaterialen en klassieker garage's niet blij mee zijn.

ik ben ook niet de enige in nederland met deze hobby dus het zal ook een sneeuwbal effect hebben net zoals eerder opgemerkt met de dubbele cabine's.

even opgelet en naar het aantal faillisementen destijds en de werkloosheid die daar uit voort kwam (bijna 12000 mensen)kost dit meer dan de mrb oplevert.
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E

Bericht door Nico 43 »

Hallo Harm ik heb het doorgegeven aan mijn vrouw en heb aan je andere woorden niks toe te voegen ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Killerbean

Bericht door Killerbean »

Ik vraag me echt heel erg af wat de waarde van mijn W124 300D gaat worden straks.....
Ik heb hem gekocht voor ongeveer 7000 euro en er nog een boel ingestoken....

Overigens ben ik benieuwd hoe dit berekend is.
156.000.000 euro gedeeld door 410.000 oldtimers (in 2010) dan kom ik uit op ongeveer 380 euro per persoon.

Mijn auto weegt 1420kg, dat betekend dat ik 117 euro per maand zou moeten betalen, en dat is ongeveer 1400 euro per jaar.
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Het is voor mij niet anders, ook ik ben nog maar een maand eigenaar van een "Prachtige" 250D. Niet om daar dagelijks vele kilometers in te rijden maar puur voor de liefhebberij en de onvolprezen techniek.
Deze auto koste mij ook behoorlijk geld en als de maatregel doorgaat is dat zo ongeveer wel verdampt :(
Ik was al ruim een jaar op zoek naar een dergelijk en goed exemplaar....... heb je die eindelijk gevonden en betaald krijg je dit over je dak.
Maar ik hou 'm toch. Desnood stallen en weer terug naar de oude stempelkaart.
Killerbean

John.M schreef: Desnood stallen en weer terug naar de oude stempelkaart.
Helaas een haalbaarheid van 0,0
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Killerbean schreef:
John.M schreef: Desnood stallen en weer terug naar de oude stempelkaart.
Helaas een haalbaarheid van 0,0
Daar ben ik ook bang voor ;)
Killerbean

Toch ben ik erg benieuwd naar hoe dit berekend is, ik vind het niet erg om iets te betalen voor de Benz, maar 120 euro per maand is toch wel erg veel geld.

Mijn vader heeft een dodge op gas, van 2140kg. Hij zou maandelijks rond de 200 euro moeten gaan betalen.....
Gordi044

Bericht door Gordi044 »

Laten we allen even bij de les blijven, het regeerakkoord staat bol met impopulaire maatregelen, ouderen moeten inleveren, brandstoffen gaan meer kosten, onze kinderen gaan meer kosten, modaal inkomen waar we denk ik de meeste van hebben op dit forum is weer even 100 euro meer kwijt aan zorgpremi, en ga zo maar door om die ik geloof 17 miljard euro op tafel te krijgen.
We denken toch niet dat Den Haag die wegenbelasting vrije auto's maar even gaat ontzien omdat het een hobby is, ik zie op een dag woon werkverkeer wel een stuk of 10 wb vrije auto's rond rijden,leuk hoor ,begrijp mij goed, alleen het is gewoon te veel geworden en de slapende hond is wakker gemaakt omdat er van hobby in veel gevallen geen sprake meer is.
Overal waar wat te halen valt gaat Den Haag wat halen, dus ook hier !
Begrijp mij goed, ik vind het ook niet leuk, ik bezit een aantal motorfietsen die ook wb vrij zijn waar ik zeker 500 km per jaar mee rijd dus ik ben ook de klos.
Ik denk overigens dat dit kabinet het niet 4 jaar met elkaar uit houd, een hond en een kat die op leeftijd zijn wennen ook niet makkelijk meer aan elkaar, het is te hopen dat het gevallen is voor de wet wegenbelasting in behandeling komt.
Overigens zijn er wel mogelijkheden de kosten te beperken, schorsen kost 23 euro als je auto ouder is als 15 jaar dus de wintermaanden kan iemand hem ff parkeren, blijft hij ook langer vers !
Groet Erwin.
EvoViper7

Bericht door EvoViper7 »

Ik snap de reacties, maar het is een logisch gevolg van de acties. Ik reed een 300E en heb deze vorig jaar dec. verkocht omdat toen de MRB op wankelende schroeven stond. Aangezien de prijs kunstmatig te hoog werd gehouden heb ik hem snel verkocht. Netto ben ik er 500 euro op achteruit gegaan; een schijntje als je nu gaat zien dat je geld letterlijk verdampt. Dit was natuurlijk te verwachten.

Het gaat natuurlijk vooral om:
a) geld voor in de schatkist; het invoeren van MRB voor oldtimers levert een substantieel bedrag op.
b) er teveel stinkende diesels rondrijden.

Ik woon in een grote stad en zie hier teveel buitenlanders (discriminatie?) in gare 300 diesels rijden die volledig doorgezakt zijn en alles blauw zetten. Ik begin mij er inmiddels erg aan te storen en vind het daardoor haast een goede regel. Echter, ik snap liefhebbers (was er zelf ook 1) en vind het erg jammer dat voor hen het plezier verpest wordt. Zoals altijd: de goeden lijden onder de kwade. Kans dat het regeerakkoord doorgaat is vrij groot. Al vormt zich geen overeenstemming, dan nog zal de afschaffing van MRB niet aangetast worden; het is een punt wat erg laag op de agenda staat. Al wordt het uberhaupt geen oversteemstemming, dan zal het eerder vallen op de wijzigingen in de zorgpremie dan wel de wijzigingen in de woningmarkt.
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D

Bericht door Youpy »

MRB betalen kost helaas flink wat geld per jaar, maar:

Auto verkopen met waarde daling = duizenden euro verliezen
+ Onderhoud & verbeteringen waar je dan niks meer aan hebt = honderden/duizenden euro's verliezen.
+ Fatsoenlijke andere auto aanschaffen (en geen MB meer rijden?) en eventueel onderhoud
dat je daar dàn nog aan kunt krijgen = honderden/duizenden euro's betalen.

Das allemaal bij elkaar ook veel geld en de meeste weten nu wat ze hebben....een mooie nette W124 die lekker rijdt! 8-)

Begrijp me niet verkeert:
Eerst t/m 86 MRB-vrij, vervolgens versoepelen zodat er toch weer mensen een 'oude' auto kopen en dan in eens de boel platgooien!!!
Ik vind dit, als dit allemaal doorgaat, een grove botte onbeschofte egoïstische klote streek! :evil:
Laatst gewijzigd door Youpy op wo okt 31, 2012 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
mileman

Bericht door mileman »

De regering denkt met deze maatregel tussen de 150 en 200 miljoen op te halen,dus je kunt op je klompen aanvoelen
welke kant dit dubbeltje op gaat vallen,veel mooie auto's in de verkoop (met verlies)vrees ik.

groeten / Peter
Killerbean

Teken de petitie voor auto's van 30 jaar en ouder

http://www.knac.nl/petitie/
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Je kan altijd nog camper gaan rijden toch? Kennis heeft een Chevy G20 of 30 op camperkenteken en LPG en betaald 60 euro per maand.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
MB Halle

Bericht door MB Halle »

er zijn in 2011 ruim 2800 W124 ers uit buitenland ingevoerd,
mischien dit jaar wel evenzoveel,de bouwjaren zijn niet bekend
maar ik denk dat het om 70% van voor 1987 gaat.
daarvan zijn er hoogstens 500 in bezit van hobbyisten
die hem er net zoals ik als 2e of 3e auto bij hebben.
de rest rijd hem gewoon voor het gewin,wat ik niemand kwalijk
neem want de wet bied (bood) het zelf aan. het zijn per slot Z├®├®r fijne
en betrouwbare auto.
dat de regering ziet dat hier veel te halen valt is een feit.
ik heb zelf dit jaar een zeldzaam gave 300D turbo gekocht,
die mij helemaal klaar toch zeker Ôé¼ 125500,- heefd gekost.
de kans dat ik hem ooit ga verkopen is klein.
als de (voorgenomen)regeling door mocht gaan is de kans dat ik
hem ooit verkoop 0.
"dus elk nadeel heefd ook weer z'n voordeel".
gr Wim.
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E

Bericht door Nico 43 »

Mijn vrouw werkt in de wijkverpleging en rijd bewust een kleine diesel (Clio van 2000) omdat een grote diesel niet uit kan dan zitten we straks samen op 200 euro per maand.

De enige oplossing voor ons is dan de Clio er uit en mijn vrouw met de Benz haar werk laten doen kan ik er ook in blijven rijden ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Petie300TD

Bericht door Petie300TD »

denk maar zo!!!!!!!!!!!!!

mensen niet stelen

de overheid duld geen concurentie
Johan1970

Bericht door Johan1970 »

wat ik dan weer zo gek vind , is dat een taxi geen mrb belasting hoeft te betalen .
en wij met ons oude bakkie wel
kijk maar eens op de site van de belastingdienst
Plaats reactie