Roest? Welnee, hij is bikkelhard
-
Metaaltebbes
Re: Roest? Welnee, hij is bikkelhard
Ik heb het zo opgelost,werkt prima hoor,en hoezo foto's maken?
Als je de auto op afstand start staat het alarm er nog gewoon op,en de deuren zitten gewoon op slot,bovendien moet je altijd voordat je weg rijdt de sleutel nog in het contact steken,anders springt sowieso het stuurslot er op(zou dit dus een of andere onverlaat zijn die de wagen betreed,gaat het alarm af,slaat de motor af en springt de startonderbreker er op.)
Je kunt zelf via de timer instellen hoelang je de wagen laat draaien,maar na 15 min. slaat ie automatisch weer af.
En hard rijden mag ook niet,doet toch ook iedereen?
Als je de auto op afstand start staat het alarm er nog gewoon op,en de deuren zitten gewoon op slot,bovendien moet je altijd voordat je weg rijdt de sleutel nog in het contact steken,anders springt sowieso het stuurslot er op(zou dit dus een of andere onverlaat zijn die de wagen betreed,gaat het alarm af,slaat de motor af en springt de startonderbreker er op.)
Je kunt zelf via de timer instellen hoelang je de wagen laat draaien,maar na 15 min. slaat ie automatisch weer af.
En hard rijden mag ook niet,doet toch ook iedereen?
Laatst gewijzigd door Metaaltebbes op vr okt 05, 2012 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Harm Eikelkamp
- Silver Boarder

- Roepnaam: Harm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1987
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E aut.
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40 - Locatie: Buurse
hallo reem,
een een correctie op jou standkachel.
je zei iets over de olie op temperatuur maar dat kun je wel vergeten.
als je de standkachel aan hebt dan zal deze,indien het geen lucht lucht is, je koelwater op temperatuur brengen.
maar dat is zeer zeker niet op bedrijfstemperatuur en de olie verwarmt hij ook niet.
tevens maakt hij gebruik van het kleine circuit en dat noemen ze dan blokverwarming.
maar hier geldt eerst verwarmen en dan pas het blok
gr harm
ps het vervangen door een modulerende heb je goed ,scheelt brandstof en ook veel stroom.
je bent niet de eerste met een lekkere warme auto en een lege accu???

een een correctie op jou standkachel.
je zei iets over de olie op temperatuur maar dat kun je wel vergeten.
als je de standkachel aan hebt dan zal deze,indien het geen lucht lucht is, je koelwater op temperatuur brengen.
maar dat is zeer zeker niet op bedrijfstemperatuur en de olie verwarmt hij ook niet.
tevens maakt hij gebruik van het kleine circuit en dat noemen ze dan blokverwarming.
maar hier geldt eerst verwarmen en dan pas het blok
gr harm
ps het vervangen door een modulerende heb je goed ,scheelt brandstof en ook veel stroom.
je bent niet de eerste met een lekkere warme auto en een lege accu???
-
Reem
idd ik bedoelde van -10 naar bedrijfstemp of van verwarmd naar bedrijfstemp is het verschil.
Trouwens, een standkachel werkt toch op het vergassingsprincipe? hoezo dan een dusdanig stroomverbruik.. Jah of je moet hem een hele tijd aanzetten (uren)...
@Metaaltebbes
Een oudere diesel starten is niet zo simpel als je denkt.. Buiten dat vind ik het gewoonweg (waarom het ook bij wet verboden is) simpelweg onveilig gezien ik ook maar mens ben en hem uit de versnelling kan vergeten te halen en dan tralalalalala..
Trouwens, een standkachel werkt toch op het vergassingsprincipe? hoezo dan een dusdanig stroomverbruik.. Jah of je moet hem een hele tijd aanzetten (uren)...
@Metaaltebbes
Een oudere diesel starten is niet zo simpel als je denkt.. Buiten dat vind ik het gewoonweg (waarom het ook bij wet verboden is) simpelweg onveilig gezien ik ook maar mens ben en hem uit de versnelling kan vergeten te halen en dan tralalalalala..
-
Metaaltebbes
Bij een diesel is het een ander verhaal idd,wbd versnelling zit een veiligheid ingebouwd,je moet de auto op de handrem hebben staan,anders werkt het niet,enige nadeel hiervan zijn de hele koude winterdagen natuurlijk,dan heb je kans dat deze vastgevroren zit.
daarom heb ik het ook anders op gelost.