Wie kan mij aan de volgende informatie helpen:
ik heb een E300 TDT van 94 met veel opties er op.
Nu wil ik het audio geluid verbeteren. ik lees wel wat over een bose systeem, ook speakers in de deuren. wie kan mij tips geven om het geluid te verbeteren en waar is alles weg gebouwd?
Helaas is het nu eenmaal zo dat je echt weining opberg ruimte hebt in deze auto's ( met dubbele airbag)
Ik heb wel eens gehoord van armsteunen waar opberg mogelijkheden in zitten, dit zou echter alleen voor een coupe kunnen, is er iemand die hier meer ervaring in heeft?
Ik weet dat er voor een sedan een rollo voor de achterruit te bestellen was, zijn er ook orginele rollos voor een combi voor de zijruiten?
Alvast bedankt voor jullie advies
Robert
speakers, armsteun en rollo zijruiten
- Benzzo
- Senior Boarder

- Type wagen: 300TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 400E 1993
Ducati - Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: speakers, armsteun en rollo zijruiten
Hoi,
Je bedoeld het activ bass systeem, daarbij zitten er 2 lage tonen speakers in de voordeuren en een versterker achter in
de auto. Volgens mij is dat geen Bose systeem.
De midden armsteun met opbergvak bestaat wel degelijk voor alle modellen, of past in alle modellen.
Ook zijn er originele fabrieks rollo's voor de W124.
MAAR : dit zijn alle 3 zeldzame opties geworden, de enige tip die ik je kan geven is hou ebay.de en ebay.com in de gaten.
Succes met zoeken.
Je bedoeld het activ bass systeem, daarbij zitten er 2 lage tonen speakers in de voordeuren en een versterker achter in
de auto. Volgens mij is dat geen Bose systeem.
De midden armsteun met opbergvak bestaat wel degelijk voor alle modellen, of past in alle modellen.
Ook zijn er originele fabrieks rollo's voor de W124.
MAAR : dit zijn alle 3 zeldzame opties geworden, de enige tip die ik je kan geven is hou ebay.de en ebay.com in de gaten.
Succes met zoeken.
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
Dag Robert,
Kijk maar even in mijn logboek (zie linkje in onderschrift), daar heb ik drie foto's van hoe de originele achterruitenrollo eruitzien.
Ik vind ze zelf erg fraai, ze klemmen om de binnenbekleding en een haakje aan de boven kant van het raam.
Gekocht op ebay inderdaad zoals hierboven al gezegd.
Armsteunen zijn er zeker te vinden met ook opbergruimte. Als je af fabriek een bijrijdersairbag hebt heb je in ieder geval een opbergvak onder je normale armsteun, al dan niet afsluitbaar.
Oh, en er bestaan ook opbergvakken die je onder je stoel kunt bevestigen. Ooit eens ook op ebay gezien.
Standaard speakers zijn idd niet erg goed. Ik heb destijds de voorste vervangen voor pioneer. Ook weer even opletten, W124 heeft maat 12cm speaker. Daarnaast heb ik een pioneer subwoofer onder mijn stoel liggen voor het laag.
Af fabriek was Active bass system ook destijds een extra optie. (heb ik ook in mijn combi maar werkt niet meer sinds ik de oude radio eruit gehaald heb)
Succes met verfraaien van je combi!
Kijk maar even in mijn logboek (zie linkje in onderschrift), daar heb ik drie foto's van hoe de originele achterruitenrollo eruitzien.
Ik vind ze zelf erg fraai, ze klemmen om de binnenbekleding en een haakje aan de boven kant van het raam.
Gekocht op ebay inderdaad zoals hierboven al gezegd.
Armsteunen zijn er zeker te vinden met ook opbergruimte. Als je af fabriek een bijrijdersairbag hebt heb je in ieder geval een opbergvak onder je normale armsteun, al dan niet afsluitbaar.
Oh, en er bestaan ook opbergvakken die je onder je stoel kunt bevestigen. Ooit eens ook op ebay gezien.
Standaard speakers zijn idd niet erg goed. Ik heb destijds de voorste vervangen voor pioneer. Ook weer even opletten, W124 heeft maat 12cm speaker. Daarnaast heb ik een pioneer subwoofer onder mijn stoel liggen voor het laag.
Af fabriek was Active bass system ook destijds een extra optie. (heb ik ook in mijn combi maar werkt niet meer sinds ik de oude radio eruit gehaald heb)
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
- Benzzo
- Senior Boarder

- Type wagen: 300TD
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: 400E 1993
Ducati - Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Waarschijnlijk de aansturings draad van de versterker niet aangesloten op de nieuwe radio.Mercedennys schreef:Dag Robert,
Ik heb me de tandjes lopen zoeken naar dit probleem.