Simon357

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Simon357

Simon357

Bericht door Simon357 »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in de W124 scene. Heb er al lang eentje willen hebben, maar had pas sinds kort de mogelijkheid om er eentje aan te schaffen. Er zat eerst een VW T3 in de planning....tsja allebij tegelijk gaat niet hahaha.

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een 300D. Heerlijk zo'n 6 cilinder :D .
Het is een groene (niet metallicgroen, maar lijkt op de leasegroene kleur zoals eerder die vw polo's hadden, maar dan valer/licher). Er staat 215.000 km op de teller.....of het origineel is.....nobody knows, maar hij stuurt goed en is hard aan de onderkant. De verkoper had een brug staan en dankzij deze site wist ik enkele plekken waar ik op moest letten ;) . Als opties o.a. ABS....die doet het en Airco, maar doet het niet volledig (was de prijs ook naar). Verder wel wat roestige plekjes, maar rond de 3000 euro is het moeilijk om een perfecte te vinden natuurlijk.

Ik heb in verschillende 300D's en 250D's gereden en deze reed het beste van allemaal dus de keus was makkelijk....ook een beetje liefde op de eerste rit.....en ook die groene pullmann bekleding (geloof ik). Heerlijk. Foto's komen nog, maar staat nog niet op NL kenteken. Dit is nog een duitser met tuv tot 2014.

Staks eerst maar een eendagskenteken vragen en verzekeren. Scheelt dat de import niet veel voorstelt. Ging met de T3 ook lekker snel ;)
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Re: Simon

Bericht door SanderDTCH »

Hoi Simon

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Simon357

Bericht door Simon357 »

SanderDTCH,

Thanks. ik heb mijn profiel ff aangepast.
Verder nog iets over mezelf:

Ik werk in de IT en woon in Apeldoorn waar ik ook ben opgegroeid. Samen met vrienden 'knutselen' we aan onze oude VW's (T3 en Kever), maar we vinden alle oldtimers mooi. De W124 heb ik altijd mooi gevonden en wilde er altijd an eentje hebben. Zeker met de T3. Dat is een 1.6 diesel ne 100km/h max op de snelweg is net niet genoeg ;). mooi excuus om een W124 aan te schaffen hahaha.
Nu ben ik 33, vrijgezel met als bijbaantje in de weekenden als portier (meer gastheer).....leuk voor de extra's .

Ik ben sinds een paar maanden bezig met Krav Maga (zelfverdedeging).

Zijn er een paar W124 liefhebbers in Apeldoorn? Geen idee en heb nog niet gezocht ;).

Dit was even nog iets meer over mezelf.
gr
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Rob
Bouwjaar: Ouder
LPG: Ja

Bericht door Rob300 »

Hoi Simon,
welkom op ons gezellige forum.....k hoop dat je vele veilige en leuke kilometers gaat maken met de 300D....
mag ik vragen hoe je er op gekomen bent om Krav Maga te gaan doen?
Deze vorm van zelfverdedigingssport is vrij onbekend in ons land......
Wel is deze sport een verplicht onderdeel van het Israelische leger.

Shalom

Rob
Simon357

Bericht door Simon357 »

Ik ben erop gekomen door mijn bijbaantje als portier. Karate en kickboksen zijn leuk, maar met krav maga leer je om iemand zo efficiënt mogelijk uit te schakelen met verschillende grepen. Met uitschakelen bedoel ik dan op de grond werken en in de houdgreep nemen, maar ook om jezelf uit een benarde positie te krijgen. Gewoon straatvechterij, maar dan efficiënt zeg maar. De mensen in mijn groep zij erg aardig en iedereen heeft respect voor elkaar. Mocht je interesse hebben en meer willen weten? Stuur even een PB.

Gr
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD

Re: Simon357

Bericht door DJS »

Veel plezier op het forum en netjes geprijsde 6-cilinder diesel
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Hoi Simon, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Simon357

Bericht door Simon357 »

Even een update.
Ik heb vandaag een afspraak ingeplanned bij het RDW 26 juni kan ik er eind van de middag terecht en heb meteen even een ├®├®ndagskenteken aangevraagd.
Mijn verzekeringsbureu rekend geen kosten voor de verzekering die dag :D .
Hopelijk heb ik de kentekenpapieren lekker snel uit Veendam. Platen erop en lekker sturen......ikke geduld...nope...bijna op ;)
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

We zijn zeer benieuwdt allemaal ;)