Veerprobleem; auto zakt niet in z'n veren...
-
JRWijnja
Veerprobleem; auto zakt niet in z'n veren...
Toen ik m'n combi kocht stond hij voor heel hoog op z'n poten, dus ik dacht simpel; te zware veren.
Nu heb ik van mijn sloper die wel mooi laag stond de veren+rubbers (2nops) omgezet, maar nu staat de auto weer precies even hoog! Ik heb de wielophanging ook helemaal uit elkaar gehad, stuurkogels vervangen e.d dus dat is allemaal goed, alleen hij zakt dus niet goed in z'n veren....er zit tussen de windingen ook erg veel ruimte.
De kleurcodering van beide veersetjes is trouwens ook hetzelfde, schokdempers zitten ook niet vast ofzo, hij veert namelijk wel, heb de auto al wat voor en achteruit gereden, allemaal geen resultaat.
Iemand enig idee??
Nu heb ik van mijn sloper die wel mooi laag stond de veren+rubbers (2nops) omgezet, maar nu staat de auto weer precies even hoog! Ik heb de wielophanging ook helemaal uit elkaar gehad, stuurkogels vervangen e.d dus dat is allemaal goed, alleen hij zakt dus niet goed in z'n veren....er zit tussen de windingen ook erg veel ruimte.
De kleurcodering van beide veersetjes is trouwens ook hetzelfde, schokdempers zitten ook niet vast ofzo, hij veert namelijk wel, heb de auto al wat voor en achteruit gereden, allemaal geen resultaat.
Iemand enig idee??
- Roy_E320
- Silver Boarder

- Roepnaam: Roy
- Type wagen: 300CE
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: Veerprobleem; auto zakt niet in z'n veren...
wat voor een auto was je sloper?
als dat een zwaardere uitvoering was bijv een 300D of 300TD, of eentje met airco zal deze auto zwaarder zijn en dus dieper in zijn veren zakken.
Heb je anders een foto van hoe hoog hij nu staat?
Greetz , Roy
als dat een zwaardere uitvoering was bijv een 300D of 300TD, of eentje met airco zal deze auto zwaarder zijn en dus dieper in zijn veren zakken.
Heb je anders een foto van hoe hoog hij nu staat?
Greetz , Roy
-
JRWijnja
Sloper is ook een 5 cilinder diesel, zelfde uitvoering, alleen 5 jaar nieuwer.
Ik heb geen foto, hij staat nu in de garage, maar de ruimte tussen spatbordrand en bovenkant band is zo'n 12 cm, en bij de sloper was dat +/- 7 cm.
Ik heb mijn vader ook al even voor op de auto gezet, maar dat maakte niet noemenswaardig verschil
Ik heb geen foto, hij staat nu in de garage, maar de ruimte tussen spatbordrand en bovenkant band is zo'n 12 cm, en bij de sloper was dat +/- 7 cm.
Ik heb mijn vader ook al even voor op de auto gezet, maar dat maakte niet noemenswaardig verschil
-
Mafkees
Veren koop je bij de MB dealer op je chassisnummer. De veren zijn zwaarder aangelang je optie,s hebt.
Airco, automaat, schuifdak, dat telt allemaal mee in je gewicht. Daarom kun je veren niet zo overzetten ,snap je ?
Die je nu hebt zijn te zwaar voor JOU auto.
Airco, automaat, schuifdak, dat telt allemaal mee in je gewicht. Daarom kun je veren niet zo overzetten ,snap je ?
Die je nu hebt zijn te zwaar voor JOU auto.
-
Gullwing
Wel vreemd dat die veren bij de andere auto wel een normale hoogte gaven.
Zit er veel verschil in de opties bv automaat/ handbak etc.
Dat is de enige verklaring, dan heb je de verkeerde veren.
Zit er veel verschil in de opties bv automaat/ handbak etc.
Dat is de enige verklaring, dan heb je de verkeerde veren.
Laatst gewijzigd door Gullwing op di jun 12, 2012 7:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JRWijnja
Nope, sloper is met precies dezelfde opties, heeft alleen ABS extra, ik kan me haast niet voorstellen dat dat 5 cm scheelt.
Aan de andere kant, radiateur bumper en koplampen zijn nu wel gedemonteerd, zou dat zo'n verschil kunnen maken?
Aan de andere kant, radiateur bumper en koplampen zijn nu wel gedemonteerd, zou dat zo'n verschil kunnen maken?
-
Mafkees
Dat maakt zeker verschil omdat deze onderdelen voor de vooras zitten. ABS weegt ook weer een paar kilo. Geeft nog geen garantie natuurlijk. Reken dan ook nog de paar kilo vloeistof in je radiator.
-
JRWijnja
Oke, ik wacht het even af tot de boel weer in elkaar zit.
Weet iemand trouwens hoeveel cm je verlaagd als je er een rubber onder doet met 1 nopje minder?
Ik weet dat het rubber 8mm (of was het 5??) dunner is.
Weet iemand trouwens hoeveel cm je verlaagd als je er een rubber onder doet met 1 nopje minder?
Ik weet dat het rubber 8mm (of was het 5??) dunner is.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Als de vering met een volwassen man voor op de auto niet inzakt dan zal hij dat met een radiateur en een paar
liter koelvloeistof ook niet doen.
Zit alles wel goed gemonteerd ? zou wel heel toevallig zijn dat beide veren veel te zwaar zijn voor je auto temeer omdat het tweede setje onder een soortgelijke donor vandaan komt.
gr Martin
liter koelvloeistof ook niet doen.
Zit alles wel goed gemonteerd ? zou wel heel toevallig zijn dat beide veren veel te zwaar zijn voor je auto temeer omdat het tweede setje onder een soortgelijke donor vandaan komt.
gr Martin
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Acvd
Dat is inderdaad zo, als er iemand voor op de auto gaat zitten dan moet de auto door de veren zakken dan maakt de koelvloeistof en koplampen niets meer uit qua gewicht,ik zou de schokbrekers maar eens vervangen die zitten hoogswaarscheindelijk vast,of het zijn gasgevulde en die willen nog wel eens tegen werken als ze lek zijn,dan veert de auto nog wel maar hij gaat dan omhoogstaan en dat ie het geen wat jij het.
Succes ac
Succes ac
-
Acvd
Oh ja , je vraag over de nokjes dat is per nokje een halve cm, je hebt rubbers 1 t/m 4 nokjes dat is maximaal 2 cm wat je kunt halen met rubbers.
Succes ac
Succes ac
-
Mafkees
Plaats anders eens wat foto's dan kennen we wat zien. Anders zeggen ze straks nog dat je een andere auto om de veren moet zetten 
-
JRWijnja
Ik heb vanmiddag dus 1 schokdemper gecontroleerd omdat ik het verder ook niet meer wist, auto stukje opgekrikt en de schokdemper boven losgemaakt, en ik kon hem heel gemakkelijk tot aan de aanslagrubbers indrukken. Dus dat lijkt het niet te zijn, of denk ik hier te simpel?
Voor zover ik weet zit alles ook goed in elkaar, veren vallen mooi in de rubbers en draagarmen, en hij veert ook mooi soepel.
Het enige wat ik vanmiddag kon bedenken waren de schokdempers, misschien morgen toch maar eens die van de sloper eronder zetten (zucht...heb al zoveel tijd en zo weinig te doen)
Lukt het niet morgen dan komen de foto's
Bedankt voor zover
gr
J.R
Voor zover ik weet zit alles ook goed in elkaar, veren vallen mooi in de rubbers en draagarmen, en hij veert ook mooi soepel.
Het enige wat ik vanmiddag kon bedenken waren de schokdempers, misschien morgen toch maar eens die van de sloper eronder zetten (zucht...heb al zoveel tijd en zo weinig te doen)
Lukt het niet morgen dan komen de foto's
Bedankt voor zover
gr
J.R
-
Rob300
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rob
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
n schokbreker makkelijk indrukken?
denk niet dat zoiets goed is maar dat is mijn mening....aan de andere kant ....als de auto niet zakt dan is er duidelijk toch iets mis met de schokbrekers.....nieuwe kosten je ook de kop niet.
Onthou wel dat de schokbrekers er voor zorgen dat de band contact houdt met de weg....
denk niet dat zoiets goed is maar dat is mijn mening....aan de andere kant ....als de auto niet zakt dan is er duidelijk toch iets mis met de schokbrekers.....nieuwe kosten je ook de kop niet.
Onthou wel dat de schokbrekers er voor zorgen dat de band contact houdt met de weg....
-
Acvd
De schokbrekers makkelijk indrukken is inderdaad niet goed,maar dan zou het daar niet aan kunnen liggen,je moet de oude en nieuwe veren eens naast elkaar zetten en kijken of de hoogte gelijk is,als dat zo is dan zou je toch zeggen dat je veren te zwaar zijn en dat je toch naar andere veren opzoek moet bvb van een 200D of zo die zijn lichter dus verder inzakken.
Ik heb nog wel veren liggen maar die zijn van een 300D dus daar heb je ook niets aan.
succes ac
Ik heb nog wel veren liggen maar die zijn van een 300D dus daar heb je ook niets aan.
succes ac
-
JRWijnja
Heb vandaag even 1 schokdemper van de sloper eronder gezet, precies hetzelfde, dus daar ligt het idd niet aan.
Ik wacht het eerst even af tot dat de auto weer kan rijden en helemaal in elkaar zit.
Het setje veren was precies gelijk, qua dikte en lengte, ook stond er eenzelfde kleurcode op, maar waarom dan de andere zoveel lager staat is me een raadsel. Ik laat het nog wel horen.
Eerst zover bedankt.
Ik wacht het eerst even af tot dat de auto weer kan rijden en helemaal in elkaar zit.
Het setje veren was precies gelijk, qua dikte en lengte, ook stond er eenzelfde kleurcode op, maar waarom dan de andere zoveel lager staat is me een raadsel. Ik laat het nog wel horen.
Eerst zover bedankt.