Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Siloco
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Hij moet op zek nummer 5 zitten daar zit normaal geen constante stroom je zal hem op de vereerde hebben gezet volgens mij is zek 9 wel constante stroom.
-
Kirpeknots
Ik heb hem op zekering 6 geprobeerd. te zetten. Misschien niet helemaal goed gekeken.
-
peet112
Hoi allen,
Gister en eergister pittig klusje gehad. Achteras met subframe gedemonteerd en alle rubbers en stangen vernieuwd
fusee kogels voor plus alle rubbers en beide veren vernieuwd nu klaar voor de APK donderdag nog ff vierkant uitlijnen dan is ie weer tiptop.
gr peet
Gister en eergister pittig klusje gehad. Achteras met subframe gedemonteerd en alle rubbers en stangen vernieuwd
fusee kogels voor plus alle rubbers en beide veren vernieuwd nu klaar voor de APK donderdag nog ff vierkant uitlijnen dan is ie weer tiptop.
gr peet
-
MB_300D
Vandaag andere achterlichten opgehaald bij Arie. Hij had ook nog een puntgaaf wit (rechts)voorscherm liggen, die ook meegenomen aangezien mijn voorscherm wat plekjes had - beetje ingevreten vogelpoep (zie ook topic "aangeboden"). Vanmiddag aan de slag gegaan om het scherm te plaatsen. Voor de ervaren sleutelaars onders ons waarschijnlijk appeltje-eitje maar voor mij best een spannende klus. Gelukkig nog wat tips gehad van Arie (thanx!) dus gewoon aan de slag gegaan ondanks de regen
En verdomd, hij zit er op hoor! De achterlichten natuurlijk ook meteen geplaatst, zelfs voor mij een makkelijk klusje.
-
Maykell
Ziet er goed uit! Heb je nog tips bij het vervangen van een voorscherm?
-
NicoenSarina
Hallo,
Nog steeds aan het inventariseren hoeveel rotte plekken ik heeft.
Overwogen om het chassis in een oven helemaal schoon te laten smelten, kost 500. je weet dan precies wat je nog aan (dun) ijzer over heeft.
Achteras verwijderd van chassis.Ophangpunten gelukkig hard zover ik gebikt heeft.
Nog meer roest aangetroffen aan de beide achterzijden bij de wielkasten/binnenschermen/dorpel.
Info aangevraagd bij RDW hoever ik plaatwerk van mijn kogelharde donor in mijn eigen chassis mag lassen(achterschermen en bodum) zonder dat ik aan het omkatten ben. Ik wil ruim binnen de wettelijke kaders blijven.Als ik er aan begin, een week lassen is niets.
Goede tectiel en coating van MB(soms wel een halve cm dik). Alleen het staal(zeker wat van over de Franse grens laten komen)wat er achter hoort te zitten is wat
minder of zit er helemaal niet meer...
Mercedes de beste auto tussen de gaten(kaas)
Ik zal eens met de baas en de vrouw gaan overleggen wanneer ik een weekje lasgas ga snuiven.Ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om hem naar het oude ijzer te doen maar tijd heb ik eigenlijk ook niet..
Het is een MB en het is een W124 en hij is van '86met een origineel nederlands kenteken . Als een gemotiveerde plaatwerker het voor zijn eigen zit zitten is het te koop! kost geen kapitaal!
groeten Nico
Nog steeds aan het inventariseren hoeveel rotte plekken ik heeft.
Overwogen om het chassis in een oven helemaal schoon te laten smelten, kost 500. je weet dan precies wat je nog aan (dun) ijzer over heeft.
Achteras verwijderd van chassis.Ophangpunten gelukkig hard zover ik gebikt heeft.
Nog meer roest aangetroffen aan de beide achterzijden bij de wielkasten/binnenschermen/dorpel.
Info aangevraagd bij RDW hoever ik plaatwerk van mijn kogelharde donor in mijn eigen chassis mag lassen(achterschermen en bodum) zonder dat ik aan het omkatten ben. Ik wil ruim binnen de wettelijke kaders blijven.Als ik er aan begin, een week lassen is niets.
Goede tectiel en coating van MB(soms wel een halve cm dik). Alleen het staal(zeker wat van over de Franse grens laten komen)wat er achter hoort te zitten is wat
Mercedes de beste auto tussen de gaten(kaas)
Het is een MB en het is een W124 en hij is van '86met een origineel nederlands kenteken . Als een gemotiveerde plaatwerker het voor zijn eigen zit zitten is het te koop! kost geen kapitaal!
groeten Nico
-
MB_300D
Alvast erg handig om qua gereedschap dit te hebben in maatje 10 Deurvanger losmaken (clipje er af trekken, pinnetje er uit) zodat de deur net even verder open kan (3 boutjes aan de deurkant)Maykell schreef:Ziet er goed uit! Heb je nog tips bij het vervangen van een voorscherm?
Op het scherm onderste zwarte plastic afdekkap er af klikken (zitten 2 boutjes achter)
Koplamp loshalen en het afdekkapje daaronder (die in carroserriekleur) verwijderen en knipperlicht er uit nemen
Bij de bumper 1 boutje loshalen waardoor je deze net voldoende omlaag kan drukken om dat ene boutje daarachter los te halen
5 boutjes aan de motorkapzijde, kan niet missen
Als je ook de zwarte sierstrip over wil zetten is het handig vast extra plastic clipjes in huis te hebben omdat die makkelijk afbreken.
Uiteraard alles waar je na demonteren bij kan goed schoonmaken, ik kon er een half weiland uit scheppen. Tuurlijk ook het donorscherm schoon hebben en droog.
-
Ronny
Ik heb vandaag mijn 16 inch velgen vervangen door 15 inch velgen en deze gelijk laten balanceren. Nu kan ik rijden zonder bij elk heuveltje met geknepen billen te zitten omdat de banden tegen het binnenscherm komen... Rijdt een stuk ontspannender ...
-
Siloco
Vandaag hardyschijven beide vervangen en tussenas lager.
En het was zeker geen overbodige luxe.
Ik had de laatste tijd veel getril en gegolm in de auto op laag toeren moest konstant op hoge toeren schakelen.
En het bonanza effect trad ook soms in de 2 en in de 3 bij bepaalde toeren in de 2 wast het soms zo erg dat ik echt de koppeling opnieuw moest in trappen om opnieuw weer rustig los te laten,in de 3 kon ik het compenseren door een beetje gas los te laten tot het weg was.
IK moet wel zeggen dat het met een koude motor erger is dan als met warme motor.
Rubber van de tussenas lager was ook in gescheurd en het lager was ook helemaal versleten.
Daarna een kleine test rit gemaakt het gegolm en getril op laag toeren was gelukkig weg.
Bonanza effect ik ga niet gelijk roepen dat het weg is maar mijn eerste indruk veel minder en sneller weg.
Een goede tip bij deze klus een brug en een bril voor de vallende rotzooi wat je allemaal in je ogen krijgt.
En het was zeker geen overbodige luxe.
Ik had de laatste tijd veel getril en gegolm in de auto op laag toeren moest konstant op hoge toeren schakelen.
En het bonanza effect trad ook soms in de 2 en in de 3 bij bepaalde toeren in de 2 wast het soms zo erg dat ik echt de koppeling opnieuw moest in trappen om opnieuw weer rustig los te laten,in de 3 kon ik het compenseren door een beetje gas los te laten tot het weg was.
IK moet wel zeggen dat het met een koude motor erger is dan als met warme motor.
Rubber van de tussenas lager was ook in gescheurd en het lager was ook helemaal versleten.
Daarna een kleine test rit gemaakt het gegolm en getril op laag toeren was gelukkig weg.
Bonanza effect ik ga niet gelijk roepen dat het weg is maar mijn eerste indruk veel minder en sneller weg.
Een goede tip bij deze klus een brug en een bril voor de vallende rotzooi wat je allemaal in je ogen krijgt.
- Bijlagen
-
- IMG_0513[1] (1600 x 1195).jpg (561.59 KiB) 3962 keer bekeken
-
Gullwing
Na zulke moedige acties durf ik bijna niet te zeggen dat ik 1 liter olie bijgevuld heb na 9000 km en het ruitensproier tankje vol gedaan heb met zomer vloeistof.
Een goedkope pitstop bij de plaatselijke bouwmarkt.
De 300TDT kan er weer even tegen tot de volgende olie verversing bij 375.000 km
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Je moet dat niet onderschatten hoor, boel werk.Gullwing schreef:Na zulke moedige acties durf ik bijna niet te zeggen dat ik 1 liter olie bijgevuld heb na 9000 km en het ruitensproier tankje vol gedaan heb met zomer vloeistof.
Well Done
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
Mike900
120 euro aan benzine er in geknikkerd,kan ik toch weer 4 dagen rijden

- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
Vandaag mijn kat er tussenuit gehaald en mijn verotte einddemper vervangen voor een E280 eindemper
staat net even wat dikker met 2 pijpjes
.
gr Martin
staat net even wat dikker met 2 pijpjes
gr Martin
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Biker
vandaag de wagen een poetsbeurtje gegeven ,koetswerk ,ramen ,interieur
ook de motor ontdaan van stof enz
ook vervangen van het izolatie van de motorkap (naa zijn leeftijd begon het wa mijne nikel uit te hangen )
proper interiur vervangen motorkap-izolatie motor proper gemaakt
ook de motor ontdaan van stof enz
ook vervangen van het izolatie van de motorkap (naa zijn leeftijd begon het wa mijne nikel uit te hangen )
proper interiur vervangen motorkap-izolatie motor proper gemaakt
-
Biker
de 250D motor
- Bijlagen
-
- 6bf69462d4a15e5410059a49997f1169[1].jpg (398.5 KiB) 3844 keer bekeken
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
@ Biker: Welke lijm heb je gebruikt voor het bevestigen van de motorkapisolatiemat als ik vragen mag?
Ik denk erover om het binnenkort ook te doen, maar heb begepen dat je daar speciale, hittebestendige lijm voor moet gebruiken. anders laat de isolatiemat vrij snel weer los.
Ik denk erover om het binnenkort ook te doen, maar heb begepen dat je daar speciale, hittebestendige lijm voor moet gebruiken. anders laat de isolatiemat vrij snel weer los.
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Je zou dit topic eens kunnen lezen 
-
KlaasB
net de QP een "beurt" gegeven:
>> nieuwe olie + filter
>> nieuwe automaatbakolie + filter + pakking
>> nieuwe thermostaat
>> nieuwe luchtfilter
>> 6 nieuwe bougies
>> nieuw brandstoffilter
ik heb het ding nu drie jaar en had alleen de verdelerkap + rotor vorig jaar vervangen
best prijzig, op de olieën na, alles bij den dealer gehaald, maar alles wel zelf gedaan
en totaal toch nog 260 Pietermannen Pleiter....
MVG K
>> nieuwe olie + filter
>> nieuwe automaatbakolie + filter + pakking
>> nieuwe thermostaat
>> nieuwe luchtfilter
>> 6 nieuwe bougies
>> nieuw brandstoffilter
ik heb het ding nu drie jaar en had alleen de verdelerkap + rotor vorig jaar vervangen
best prijzig, op de olieën na, alles bij den dealer gehaald, maar alles wel zelf gedaan
en totaal toch nog 260 Pietermannen Pleiter....
MVG K
-
NicoenSarina
Hallo,
Vandaag een beplatingsset verkocht aan driee nette (alochtone) gezellige amsterdammers. wel anderhalf uur werk aan gehad. bracht 70 euri's op .
Kan ik toch weer een dorpel van bestellen bij Winparts.
groeten Nico
Vandaag een beplatingsset verkocht aan driee nette (alochtone) gezellige amsterdammers. wel anderhalf uur werk aan gehad. bracht 70 euri's op .
Kan ik toch weer een dorpel van bestellen bij Winparts.
groeten Nico