300D aut. ABS/ASD 1987 probleem ASD/toerenteller
-
DrFeelgood
300D aut. ABS/ASD 1987 probleem ASD/toerenteller
Hallo beste collega Mercedes liefhebbers, ik heb sinds enige tijd een 300D automaat uit 3-1987 en rijdt deze met veel plezier, echter heb ik sinds kort 2 problemen:
Het ASD lampje gaat af en toe zomaar aan en op dat moment werkt de toerenteller, of omgekeerd...het ASD lampje gaat uit en de toerenteller werkt niet meer, dit volkomen onvoorspelbaar...
De motor gaat soms spontaan (warme motor) in verhoogd (koude Choke?) toerental stationair, en als ik dan wat rammel aan de stangen of de motorkap dicht doe (rustig) gaat hij plots weer naar normaal toerental, ook herstart heeft het zelfde effect.
Verder met 420dkm een heerlijke auto, bak schakelt zijdezacht , start prima , geen probleem...alsof deze gisteren uit de fabriek is gerolt!
Zijn dit toevallig bekende euvels van dit type?
bedankt voor de reacties alvast.
vr.gr.
Daan
Het ASD lampje gaat af en toe zomaar aan en op dat moment werkt de toerenteller, of omgekeerd...het ASD lampje gaat uit en de toerenteller werkt niet meer, dit volkomen onvoorspelbaar...
De motor gaat soms spontaan (warme motor) in verhoogd (koude Choke?) toerental stationair, en als ik dan wat rammel aan de stangen of de motorkap dicht doe (rustig) gaat hij plots weer naar normaal toerental, ook herstart heeft het zelfde effect.
Verder met 420dkm een heerlijke auto, bak schakelt zijdezacht , start prima , geen probleem...alsof deze gisteren uit de fabriek is gerolt!
Zijn dit toevallig bekende euvels van dit type?
bedankt voor de reacties alvast.
vr.gr.
Daan
- Tjeutn
- Silver Boarder

- Roepnaam: Mathieu
- Type wagen: E250 Diesel
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 300SD
Re: 300D aut. ABS/ASD 1987 probleem ASD/toerenteller
ik denk dat je kabelboom ergens sluiting maakt want normaal is het niet
onderdeel van een W124 of W116 nodig? pb me
life to live because it can be over each moment
- Benzer
- Silver Boarder

- Roepnaam: George
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: 300CE 1988
Beste Daan,
Check het overspanningsrelai. Is een goede kandidaat voor dit probleem Bevind zich achter de zwarte kap achter de accu. Controleer eerst de zekering. Kan soms heel zijn terwijl het relai kapot is. Als je de mototr lopen laat en je trekt hem er uit en er weer in moet de motor daar op reageren. Verder de vacuum slangen en verbindpunten nakijken. Ook de bedrading. Kan een slecht contact zijn. Geldt ook voor de massa.
succes George
Check het overspanningsrelai. Is een goede kandidaat voor dit probleem Bevind zich achter de zwarte kap achter de accu. Controleer eerst de zekering. Kan soms heel zijn terwijl het relai kapot is. Als je de mototr lopen laat en je trekt hem er uit en er weer in moet de motor daar op reageren. Verder de vacuum slangen en verbindpunten nakijken. Ook de bedrading. Kan een slecht contact zijn. Geldt ook voor de massa.
succes George
Sterren gaan altijd voorop.
-
DrFeelgood
Overspanningsrelais, hoor ik vaker voorbij komen inderdaad hier, kan iemand een foto posten van het ding?
Ik ben niet geheel a-technisch maar weinig kennis van deze auto, welke nummers zekeringen zouden het moeten zijn overigens? misschien een goed idee om alle zekering contacten even wat op te schuren?
Ik heb de zwarte kap verwijderd achter de accu en zie daar 1 groot geval met een grote stekker, en enkele (3) kleinere relais, welke is het dan?..overigens flinke aluminium corrosie zichtbaar op het grote ding met de grote stekker:)
Ik ben niet geheel a-technisch maar weinig kennis van deze auto, welke nummers zekeringen zouden het moeten zijn overigens? misschien een goed idee om alle zekering contacten even wat op te schuren?
Ik heb de zwarte kap verwijderd achter de accu en zie daar 1 groot geval met een grote stekker, en enkele (3) kleinere relais, welke is het dan?..overigens flinke aluminium corrosie zichtbaar op het grote ding met de grote stekker:)
- Tjeutn
- Silver Boarder

- Roepnaam: Mathieu
- Type wagen: E250 Diesel
- Bouwjaar: 1994
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 300SD
zit achter de baterij naast de ABS module is een bliken relais met een zekering op de kop
onderdeel van een W124 of W116 nodig? pb me
- Benzer
- Silver Boarder

- Roepnaam: George
- Type wagen: 300D
- Opmerkingen / andere wagens.: 300CE 1988
Rood van kleur.lepje openen en zekering eruit trekken
Sterren gaan altijd voorop.
-
DrFeelgood
gevonden, 2 rode zekeringen zitten op de kop inderdaad, zal de boel morgen even loshalen en alle contacten corrosie vrij maken en kijken of daarmee het toerenteller/ASD lampje probleem is opgelost, blijft het probleem van de spontane toerental verhoging, iemand enig idee hoe dat kan komen?
-
RoyMB
wist niet dat er ASD op een 87er zat.
-
Gullwing
Voor mij ook onbekend dat ASD al in 1987 geleverd werd.
Doet natuurlijk meteen een andere vraag rijzen, alleen is/was 1987 nog geen bouwjaar voor belastingvrij.
ASD nooit eerder gezien op een eerste serie W124.
Doet natuurlijk meteen een andere vraag rijzen, alleen is/was 1987 nog geen bouwjaar voor belastingvrij.
ASD nooit eerder gezien op een eerste serie W124.
- Ivo300E
- Senior Boarder

- Roepnaam: Ivo
- Type wagen: 300E
- Opmerkingen / andere wagens.: Kever Cabriolet 1960
mijn 300E is van 10-1986 en is ook uitgerust met ASD.