Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Hoi,
ik ben Harmen en rij in een W126 met een 300D multiklepper blok!
alles zelf omgebouwd! blok komt uit een W210 en had 140000 km gelopen! vandaar dat ik het wel intresant vond om om te bouwen! moet allen nog wat dingen weten over bepaalde aansluitingen! en daar de W124 ook met een 300D multiklepper is gebouwd zullen er vast wel mensen zijn die me daar mee kunnen helpen!
wil er in de toekomst nog een andere br pomp op zetten (S350) en een turbo op bouwen (sprinter 412)
zal er tzt ff wat foto's bij zetten!
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------ TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben, hoe zit het met de acceleratie, kan je gewoon mee komen met het verkeer? Origineel werden ze natuurlijk als turbodiesel geleverd maar wel met het oude model blok en later wel het nieuwere, 12 klepper blok, maar nog steeds met turbo.
Moest je nog veel aanpassen qua motorsteunen of iets dergelijks?
Loop hier ook al een tijdje aan te denken, een W126 zonder blok kopen en dan een M603 of nog iets nieuwer blok in lepelen.
Vandaar dat ik ook erg benieuwd ben naar de dingen die je aan hebt moeten passen en de problemen waar je tegenaan gelopen ben.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
kijk anders ff op het W126 forum onder projecten! staat m'n auto wel tussen!
Moet je ff kijken bij ombouw multiklepper! anders word het zo'n lang verhaal
accel vind ik wel goed alleen onderin is hij traag! maar wil er ook nog een andere cardan onder zetten! de overbrenging is net iets te groot! een multiklepper is een toerenmotor dus moet je hem wel op toeren rijden voor een snelle acceleratie!
Maar ik wil er een andere br pomp op zetten die meer opbrengst heeft en een variable turbo op bouwen met intercooler! word m'n nieuwe project!
Ik kan het niet laten te reageren op dit woeste plan.
Turboblokken verschillen op een aantal punten belangrijk van atmosferische motoren:
andere zuigers en aanzienlijk meer koeling voor de zuigers door extra olie toevoer.
Daarnaast hebben ze eeen oliekoeler voor de motorolie.
Waarom geen complete turbo motor uit een sloop W210, die zijn er genoeg.