Royson

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Royson

Royson

Bericht door Royson »

Hallo luitjes,
Ook ik ben nieuw op het forum. Ik ben tussen half jaren 80 en half jaren 90 werkzaam geweest als automonteur en heb daarom een voorliefde voor modellen uit die tijd. Mijn voorlaatste auto was een audi A4 V6 van maar enkele jaartjes, maar toen ik bij een kameraad die in auto's handelt die 300 zag staan , werd het idee geboren!
Hij stond daar met 4 lekke banden, een scheur in de voorruit, vochtschimmel in het interieur, smekend voor een tweede leven. Door mijn vriendin voor gek verklaard maar inmiddels rijd ik trots in deze mischien wel beste Mercedes ooit. Door mijn technische achtergrond zie ik pas goed het verschil. De duurzaamheid, doordachte techniek en technisch vernuft waarmee deze auto zijn concurrenten al ver voor was. Een genot om aan te werken! Is er ook een jaarlijkse meeting? Dat lijkt me ook heel leuk namelijk.
Groeten Roy.
Mafkees

Re: (Roy)son

Bericht door Mafkees »

Welkom, Roy
http://w124club.nl/viewtopic.php?f=6&t=4704" onclick="window.open(this.href);return false;
Royson

Nieuwjaarsmeeting

Bericht door Royson »

Dankjewel Sander , voor je vlotte reactie en deze tip !
Groet Roy
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Hoi Roy, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Hoi Roy

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Royson

Bericht door Royson »

Zeg luitjes, ik ben niet zo'n wizz kid en het lukt me tot op heden niet om een fotootje bij mijn topics te plaatsen. Fotobestand te groot en als ik het dusdanig heb bijgesneden dat ik onder de 48 kb zit, is de foto te breed en te hoog !!!? :S
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: Royson

Bericht door Gombal »

Neem aan, aan de (nieuwe) titel te zien, dat je je avatar bedoeld.
Als je de gewenste foto/plaatje in Paint opent (weet niet welke Windows jij runt maar de voorbeeld plaatjes hier komen uit Windows 7, kan natuurlijk ook zijn dat je een Mac hebt en dan kan ik er helaas geen voorbeelden van maken, mijn laatste Mac is helaas gesneuveld) klik dan op "Formaat wijzigen".
1.jpg
1.jpg (30.64 KiB) 1007 keer bekeken
Kies in de popup window dan "Pixels".
2.jpg
2.jpg (36.45 KiB) 1007 keer bekeken
Nu zie je eronder al staan wat het formaat van je foto is. Kies nu bij de zijde welke het grootste getal heeft de nieuwe waarde, breed maximaal 100 pixels, hoog maximaal 90 pixels.
In het voorbeeld verander ik dus de horizontale in 100, op het voorgaande plaatje kun je zien dat die het grootst aantal pixels had.
3.jpg
3.jpg (37.46 KiB) 1007 keer bekeken
Klik daarna op oke en sla het resultaat daarna als jpg op. Wil je de originele foto/plaatje ook behouden kies dan voor opslaan als en dan voor jpg met een nieuwe naam.
4.jpg
Ga nu naar je Gebruikerspaneel, kies de tab Profiel en klik op wijzig Avatar. En dan op bladeren enz.

Een andere optie is http://www.fotoverkleinen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dan kun je ook gewoon je maat instellen en de foto kiezen welke je wil verkleinen. Voordeel van de online optie is dat meteen de dpi's aangepast worden. Doe je bovenstaande met Paint met een foto van 300 dpi dan blijft je avatar nog te groot qua kb's.
Mocht je het toch eerst met Paint doen en hij blijft te groot qua kb's kun je hem alsnog op de bovengenoemde website verkleinen naar dezelfde maat. Dan blijft de grootte hetzelfde maar de dpi's worden verminderd en daarmee de kb grootte.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Royson

Bericht door Royson »

Oke Arjen,
bedankt hiervoor, ik ga aan de slag en hoop zo gauw mogelijk met foto's te komen. Een vriend van me, hier op het forum bekend als acvd , had hetzelfde probleem met als gevolg een zeer onduidelijke foto.
Royson

Bericht door Royson »

Hier dan de beloofde foto's !!!!
Bijlagen
300d aangepast.jpg
luxemburg nov 2011.jpg
2012-01-08 12.18.47.jpg
Acvd

Bericht door Acvd »

Hoi Royson,welkom op de site,dat zijn mooie foto's die je geplaats hebt.
Die met de 3 Benzen is erg mooi zo met die bergen op de achtergrond.
Veel plezier met je auto en de site.
de mazzel ac
Bijlagen
11-05-11_1810 - kopie - kopie.jpg
11-05-11_1810 - kopie - kopie.jpg (107.89 KiB) 937 keer bekeken
Plaats reactie