124300d
-
124300D
124300d
Sinds kort in het bezit van een W124 300D uit 86, eerst opel (oldtimer) en audi gereden. Vanwege de electrische/computer problemen van nieuwe auto's toch voor een mooie klassieker gekozen, waar jezelf nog wat aan sleutelen kunt. De diesel van Mercedes staat goed bekend en de W124 heeft natuurlijk een mooie vorm en goede rijeigenschappen. Maar waar vindt je nog een roestvrije betrouwbare Mercedes?, liefst natuurlijk wegenbelasting vrij. Diverse bekeken maar ze vroegen allemaal goud terwijl er nog wel 1 en ander aan mankeerde. Ik kwam deze tegen via marktplaats, was volgens de verkoper roestvrij en liep als een klokje, waarschijnlijk van een oud duits mannetje geweest.... Eenmaal wezen kijken viel de olievlek op de oprit al op, tevens even de dorpels bekeken bij de kruksteunen, zat wel verdacht veel plamuur.. Voor de rest wel een leuke auto maar niet de topauto zoals de advertentie deed vermoeden. Aangezien hij verder wel lekker reed en het toch moeilijk is om een roestvrije Mercedes te kopen van dit bouwjaar, maar besloten om er even over na te denken en een behoorlijk lager bod uitgebracht.. Na enig onderhandelen later de week de Mercedes gekocht... Thuis natuurlijk een grondige inspectie van de dorpels verricht, dit viel reuze mee, aleen de voorse stukken waren aangetast, de rest (na verwijderen dorpeldoppen) zat zelf nog mooi in een kleverig spul en glimmde erover (wax vanuit de fabriek?). Tevens spatborden verwijderd, waar de dorpels me 100% meevielen, hier wel tegenslag, een groot deel van het binnenspatbord was doorgerot maar onder de kap mooi afgwerkt met plamuuur... Tevens is 1 van de veersteunen dusdanig aangetst dat hij waarschijnlijk vervangen dient te worden ... Olielekkage lijkt volgens mij de voorste krukaskeering..., tevens nog enkele electrische storingen... Al met al kan ik wel even sleutelen (had ik al wat ingecalculeert) en daar kan ik natuurlijk wel wat advies bij gebruiken. Ben wel technisch maar met auto's weinig ervaring.... vandaar mijn aanmelding bij dit forum... Zal binnenkort wel wat foto's plaatsen van mijn 1ste dorpel projectje... En wat vragen posten omtrent de veersteun.....124300d
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: 124300d
Hoi Jaap, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
- Hutch
- Silver Boarder

- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Hoi
Welkom op het forum en veel plezier met je 300D.
Alles komt goed als tijd en energie insteekt.
Gr hutch
Welkom op het forum en veel plezier met je 300D.
Alles komt goed als tijd en energie insteekt.
Gr hutch
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hallo Jaap
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander