Kirpeknots
-
Kirpeknots
Kirpeknots
Dag allemaal. Ik ben Roy, 38 jaar, getrouwd, kids en zelfstandig ITer. Ik woon in Geldermalsen (Betuwe).
Mijn Subaru Legacy Diesel die ik geleased had is gestorven. Gezien de grote rust in IT land zie ik dit ook als kans om kosten te besparen. Ik ga dus voor een auto van 15 jaar of ouder. (Bijtelling vriendelijk). Ik heb nu nog tijdelijk een Mondeo tot en met December dus heb de tijd om iets op te knappen.
Mijn vader reed vroeger W124's. Hij heeft nu nog steeds 2 ponton a's. Ik heb dus wel iets met een Mercedes. Ik ben ook aktief windsurfer dus wil graag een station (kombi of T hier) zo dat ik niet elke keer alles op het dak hoef te bouwen. Ik heb al aardig wat bekeken. Ik heb ook al in wat E's gereden.
- E220 kombi me voorschade in Albergen. Doorgerotte krikpunten, doorgerot onder vloeistof vat en doorgerot in de A stijl. Dat laatste was voor mij het signaal om af te haken
- 300T in Ermelo. Krikpunten doorgelast, onder de c stijlen verrot, voorschermen verrot, 2 krikpunten verrot. Auto verre van origineel (voor-mopf leder interieur, mopf2 neus etc)
- 300D in Ermelo. Krikpunten hard, onder c stijlen roest. Voorschermen roest. Auto verre van origineel (voor-mopf leder achterbank, mopf2 stoffen voorstoelen, mopf2 neus etc). Onbekende kilometerstand.
- E200 kombi in Amersfoort. Kilometerstand boven de 4 ton, krikpunten rondom rot. Niet helemaal fris
- Goedkope E200 kombi in Oudenbosch. Niet compleet, krikpunten weg en aardig wat werk. Nog geen NL kenteken.
- 300TE automaat in Bergambacht. Ziet er netjes van binnen uit. Wel voorschermen roest en roest op lijsten van de achter zijruiten. Wel iets boven mijn budget en ik heb liever een 4-pitter of diesel.
- E220 kombi in Bergambacht. Airco werkt niet, interieur beschadigd door airbag diefstal uit dashboard, krikpunten slecht maar dat wordt gefixed, voorschermen roest, achterschermen beginnende roest, lichte olielekkage motor.
Tja. Als je onder de 3K klaar wil zijn (inclusief roest herstel) dan heb je uiteraard geen nieuwe. Ik ben opzoek naar een E220 of een 300D 300TD kombi die nog goede stoelen heeft. Liefst een handbak. Werkende airco is een must. Als ik er 1 heb dan wil ik een logboek bij gaan houden.
Mijn Subaru Legacy Diesel die ik geleased had is gestorven. Gezien de grote rust in IT land zie ik dit ook als kans om kosten te besparen. Ik ga dus voor een auto van 15 jaar of ouder. (Bijtelling vriendelijk). Ik heb nu nog tijdelijk een Mondeo tot en met December dus heb de tijd om iets op te knappen.
Mijn vader reed vroeger W124's. Hij heeft nu nog steeds 2 ponton a's. Ik heb dus wel iets met een Mercedes. Ik ben ook aktief windsurfer dus wil graag een station (kombi of T hier) zo dat ik niet elke keer alles op het dak hoef te bouwen. Ik heb al aardig wat bekeken. Ik heb ook al in wat E's gereden.
- E220 kombi me voorschade in Albergen. Doorgerotte krikpunten, doorgerot onder vloeistof vat en doorgerot in de A stijl. Dat laatste was voor mij het signaal om af te haken
- 300T in Ermelo. Krikpunten doorgelast, onder de c stijlen verrot, voorschermen verrot, 2 krikpunten verrot. Auto verre van origineel (voor-mopf leder interieur, mopf2 neus etc)
- 300D in Ermelo. Krikpunten hard, onder c stijlen roest. Voorschermen roest. Auto verre van origineel (voor-mopf leder achterbank, mopf2 stoffen voorstoelen, mopf2 neus etc). Onbekende kilometerstand.
- E200 kombi in Amersfoort. Kilometerstand boven de 4 ton, krikpunten rondom rot. Niet helemaal fris
- Goedkope E200 kombi in Oudenbosch. Niet compleet, krikpunten weg en aardig wat werk. Nog geen NL kenteken.
- 300TE automaat in Bergambacht. Ziet er netjes van binnen uit. Wel voorschermen roest en roest op lijsten van de achter zijruiten. Wel iets boven mijn budget en ik heb liever een 4-pitter of diesel.
- E220 kombi in Bergambacht. Airco werkt niet, interieur beschadigd door airbag diefstal uit dashboard, krikpunten slecht maar dat wordt gefixed, voorschermen roest, achterschermen beginnende roest, lichte olielekkage motor.
Tja. Als je onder de 3K klaar wil zijn (inclusief roest herstel) dan heb je uiteraard geen nieuwe. Ik ben opzoek naar een E220 of een 300D 300TD kombi die nog goede stoelen heeft. Liefst een handbak. Werkende airco is een must. Als ik er 1 heb dan wil ik een logboek bij gaan houden.
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: Kirpeknots
Hoi Roy, welkom hier en veel plezier op het forum en succes met je zoektocht!
(Weet niet of je deze gezien hebt, weet ook de staat niet maar voor die prijs kun je nog aardig wat (laten) fiksen. Wel iets lichter gemotoriseerd.)
(Weet niet of je deze gezien hebt, weet ook de staat niet maar voor die prijs kun je nog aardig wat (laten) fiksen. Wel iets lichter gemotoriseerd.)
-
Kirpeknots
Bedankt voor de tip. Die heb ik al bekeken. Dat is de auto uit Oudenbosch. Op zich een leuke auto. Helaas zijn alle krikpunten, voorschermen en achterschermen rot. Daarnaast is hij niet helemaal compleet meer (die achterbank zit er niet meer zo in, binnenbekleding achterklep en kofferbak vloer mist.). De radio hing los en was van boven flink verroest. Het lijkt er op dat er dus lekkage onder het dashboard is geweest. Misschien de airco of zo.
Het is niet veel geld voor deze auto. Maar de prijs is wel in balans met de staat waarin hij verkeerd vind ik.
Het is niet veel geld voor deze auto. Maar de prijs is wel in balans met de staat waarin hij verkeerd vind ik.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hoi Roy
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je binnenkort afbeeldingen van je wagen? zijn we gek op
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
Heb je binnenkort afbeeldingen van je wagen? zijn we gek op
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
-
verweer
Misschien een weekje Berlijn boeken en daar een goed onderhouden ex-taxi kopen kosten ongeveer rond de 1000 euries en zijn vaak nog in gekeurde staat te koop wel even nalaten kijken bij de ADAC Duitse ANWB een aankoop keuring zeg maar is in Duitsland een stuk goedkoper dan hier en net zo streng en of strenger
Veel plezier hier
MvG, Kr=
Veel plezier hier
MvG, Kr=
-
Kirpeknots
Vandaag bij een E280 Kombi automaat in Nijkerk wezen kijken. Toch wel wat werk.
- Airco buiten werking
- Krikpunten achter weg L+R
- Kotflugelrost LV
- Binnenkant achterramen onderin rot
- Orginele motor kabelboom nog die uit elkaar valt
Verder wel een mooie auto een beetje blauwegroene kleur. Ik kon hem allen rijden als we het eens waren over de prijs. Dat is wel een beetje jammer.
- Airco buiten werking
- Krikpunten achter weg L+R
- Kotflugelrost LV
- Binnenkant achterramen onderin rot
- Orginele motor kabelboom nog die uit elkaar valt
Verder wel een mooie auto een beetje blauwegroene kleur. Ik kon hem allen rijden als we het eens waren over de prijs. Dat is wel een beetje jammer.
-
Kirpeknots
Hier een update.
Ik heb er ├®├®n gekocht. Een E280 combi uit november 1993.
Nederlander
Airco
Leer
8 loch
Er zit nog wat werk aan
- 1 krik steun
- roest rondom antenne gat
- roest op linker voorscherm
- Banden vernieuwen
- Voorbumper vervangen
Wie kan de standaard opties van mijn auto achterhalen?
Het is de WDB1240881F275730. Die Russische VIN decoder kan ik niet meer bij.
Wat ik op het optie plaatje zie:
2065282 2
124088 12
10
261 425
131404 620
H 038
8 249 859
Wat haal ik hier uit:
Opties
425 5 bak automaat
620 Geregelde katalysator
249: KleurKleur: 249 malachitgr├╝n (malachite) ,
Bretter en bumpers: 6856 tropengr├╝n
859: Modell Pflege 2
Ik heb er ├®├®n gekocht. Een E280 combi uit november 1993.
Nederlander
Airco
Leer
8 loch
Er zit nog wat werk aan
- 1 krik steun
- roest rondom antenne gat
- roest op linker voorscherm
- Banden vernieuwen
- Voorbumper vervangen
Wie kan de standaard opties van mijn auto achterhalen?
Het is de WDB1240881F275730. Die Russische VIN decoder kan ik niet meer bij.
Wat ik op het optie plaatje zie:
2065282 2
124088 12
10
261 425
131404 620
H 038
8 249 859
Wat haal ik hier uit:
Opties
425 5 bak automaat
620 Geregelde katalysator
249: KleurKleur: 249 malachitgr├╝n (malachite) ,
Bretter en bumpers: 6856 tropengr├╝n
859: Modell Pflege 2
-
Kirpeknots
Ik heb me net op EPC geregistreerd.
Opties:
038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
261a LEATHER BLACK
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 _______ - 20101110 - COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
300 _______ - 19880501 - STORAGE BOX IN FRONT TRAY
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
481 UNDERSHIELDS
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
620 AIR POLLUTION CONTROL
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859 No code designation available (Maar daar weet ik van dat het MOPF2 betekend).
Ik kom de airco en de 8loch niet tegen. Was dat standaard op een E280 in dit jaar?
O Ja. Wat Pics (nog van de verkoper)
Opties:
038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
261a LEATHER BLACK
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 _______ - 20101110 - COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
300 _______ - 19880501 - STORAGE BOX IN FRONT TRAY
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
481 UNDERSHIELDS
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
620 AIR POLLUTION CONTROL
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859 No code designation available (Maar daar weet ik van dat het MOPF2 betekend).
Ik kom de airco en de 8loch niet tegen. Was dat standaard op een E280 in dit jaar?
O Ja. Wat Pics (nog van de verkoper)
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
Deze had ik ook te koop zien staan. Ziet er goed uit voor zijn geld, denk ik. Veel plezier ermee!
Genoeg power en prachtig interieur!
Genoeg power en prachtig interieur!
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
-
Sterretje1968
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
Gefeliciteerd.
Nu maar hopen dat ze er niet zo uit komt te zien als die op je Avatar.
Lijkt wel dezelfde kleur alleen is dat een sedan.
Nu maar hopen dat ze er niet zo uit komt te zien als die op je Avatar.
Lijkt wel dezelfde kleur alleen is dat een sedan.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
Gullwing
Gefeliciteerd met je aankoop. De 5 bak automaat is een hele fijne, weinig voorkomende optie.
Je rijdt met ca 2200 toeren 100 km/u (dat is het toerental bij mijn 300TE).
Dat spaart flink wat brandstof uit en het scheelt ook in slijtage en geluidsniveau.
Polleke
Je rijdt met ca 2200 toeren 100 km/u (dat is het toerental bij mijn 300TE).
Dat spaart flink wat brandstof uit en het scheelt ook in slijtage en geluidsniveau.
Polleke
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok