Sandhoppers
-
Sandhoppers
Sandhoppers
Hallo! Wij zijn twee vrienden uit Eindhoven genaamd David Coenen en Piet Geurds, samen gaan wij in februari 2012 een prachtige challenge rijden: de http://www.amsterdamdakar.nl. Hiervoor hebben wij een prachtige 250TD uit 1991 gesponsord gekregen, onze keuze viel op deze wagen aangezien hij een enorme laadruimte heeft en betrouwbaar is.
Het beest heeft ondertussen al meer dan 4 ton gelopen, maar we zijn ervan overtuigd dat ze zonder al teveel problemen ons op plaats bestemming gaat brengen. Eenmaal aangekomen wordt hij daar geveild voor ons goede doel: http://www.amsterdamdakar.nl/Project.aspx?683 en samen met een andere stichting: http://www.geredgereedschap.nl brengen wij een hoop auto gereedschap die kant op!
Er wordt een dezer weken een dakrek gemonteerd, een plateau die als bed moet gaan dienen en krijgt hij een zanderig lakje.
We hebben ons aangemeld op dit forum om wat technische info te vergaren over de 250TD!
Het beest heeft ondertussen al meer dan 4 ton gelopen, maar we zijn ervan overtuigd dat ze zonder al teveel problemen ons op plaats bestemming gaat brengen. Eenmaal aangekomen wordt hij daar geveild voor ons goede doel: http://www.amsterdamdakar.nl/Project.aspx?683 en samen met een andere stichting: http://www.geredgereedschap.nl brengen wij een hoop auto gereedschap die kant op!
Er wordt een dezer weken een dakrek gemonteerd, een plateau die als bed moet gaan dienen en krijgt hij een zanderig lakje.
We hebben ons aangemeld op dit forum om wat technische info te vergaren over de 250TD!
Laatst gewijzigd door Gombal op ma nov 07, 2011 8:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's NIET linken maar in bericht zetten!
Reden: Foto's NIET linken maar in bericht zetten!
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Re: Team Sandhoppers
Hallo beide vrienden
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: Sandhoppers
Hoi David en Piet, welkom hier en veel plezier op het forum en succes met de tocht, ben benieuwd!
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
Dag!
Dat wordt een mooie reis.
Ik heb hetzelfde gedaan in 2006 met een W123 300TD station.
Voorbereidingen zijn miniem. Jullie auto zal het zeker uithouden tot aan de ' finish' in Dakar.
Tip: rijd vooral lekker zelf en trek je niet teveel aan wat de organisaite zegt. Zo kun je zelf het beste genieten van de reis.
Enne, in Mauretanie is er nog een stuk te gaan door het rulle zand (ook al is er nu een rechtstreekse weg van Senegal). Gang is alles hier en blijf uit het spoor van je de auto voor je.
Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd met mijn vriendin (nu vrouw)
Succes!
Dat wordt een mooie reis.
Ik heb hetzelfde gedaan in 2006 met een W123 300TD station.
Voorbereidingen zijn miniem. Jullie auto zal het zeker uithouden tot aan de ' finish' in Dakar.
Tip: rijd vooral lekker zelf en trek je niet teveel aan wat de organisaite zegt. Zo kun je zelf het beste genieten van de reis.
Enne, in Mauretanie is er nog een stuk te gaan door het rulle zand (ook al is er nu een rechtstreekse weg van Senegal). Gang is alles hier en blijf uit het spoor van je de auto voor je.
Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd met mijn vriendin (nu vrouw)
Succes!
- Bijlagen
-
- 123%20en%20hup%20zonder%20achterdemper.jpg (31.71 KiB) 1172 keer bekeken
-
- 123%20en%20scheppen%20langs%20het%20strand.jpg (37.43 KiB) 1172 keer bekeken
-
- hoeveel%20kilometer%20nog.jpg (30.5 KiB) 1172 keer bekeken
-
- Atlasgebergte
- 123%20atlas%20sneeuw2.jpg (30.35 KiB) 1172 keer bekeken
-
- vastzitten.jpg (23.54 KiB) 1172 keer bekeken
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
-
Sandhoppers
Kijk, dat zijn leuke berichten! Als ik die foto's zie dan krijgen we al zin om te starten! We zijn van plan om de "ruige" route te gaan pakken in Mauretanië, dus bedankt voor te tip van het doorrijden.
Hoeveel banden heb je ongeveer stuk gereden? We zijn van plan een stuk of 3 reserve banden mee te nemen, of is dit overdreven?
Hoeveel banden heb je ongeveer stuk gereden? We zijn van plan een stuk of 3 reserve banden mee te nemen, of is dit overdreven?
-
Hanegem
Famntastisch idee mannen. Ik zou zo zin krijgen om het ook te doen. Wellicht ga ik dat een keer met twee broers of met een paar vrienden ook doen. Gewoon een dieselstation kopen en dan daar naartoe. Lijkt me een super vakantie. Maar heeft deze auto niet meer dan Ôé¼ 500 gekost?
Houden jullie een blog bij? Zo, ja graag de link posten zodat we kunnen meegenieten.
Keep us informed, please.
Heel veel fun en succes,
Theo
Houden jullie een blog bij? Zo, ja graag de link posten zodat we kunnen meegenieten.
Heel veel fun en succes,
Theo
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
Hi Sandhoppers,
Had zelf slechts 1 band kapot gereden. 3 banden is echt teveel en gaan je alleen maar in de weg zitten, als je maar redelijke banden hebt. Tis daar zo'n 30 graden, in het mulle zand vooral met weinig lucht inde banden rijden en later op het asfalt toch weer 90km/u dus dat vinden de banden niet fijn....
En verloor mijn achterdemper maar dat was het wel zo'n beetje.
Eigenlijk geen lol aan qua techniek of spannenheid. Benzen zijn bij uitstek geschikt om dit soort toers te doen. niet kapot te krijgen en ze rijden daar ook in heel erbarmelijke staat nog steeds vrolijk rond. Je zult je Benz goed kunnen verkopen.
advies:
- 2 liter olie / genoeg drinkwater - koelwater indien nodig dan...
- 1, max 2 reservebanden, mits alle banden rondom nog redelijk profiel hebben
- reservetanks (wij hadden 2x20 liter legertanks mee om het woestijn stuk te overbruggen) in principe kun je nog steeds op veel plekken tanken maar wel een gerust idee om 40 liter (400km) extra te hebben.
Wij hebben ook zelfs een paar keer achterin de Benz geslapen, ging prima! Uiteindelijk ook met elkaar getrouwd dus al met al een goede afloop
Pas op voor:
- bedelende localen (mijn vrouw werd gebeten (!) door een jongetje omdat we pennen wilde uitdelen, eh, ze wilde alle pennen hebben, vrouw tetanusprik gehaald, not good!). sluit alles goed af, laat niets in je auto liggen savonds, ookniet op campings. Amsterdam Dakar groepen zijn magneten voor dieven.
- je voorligger. Ik reed achter een Benz bus die ballonnen uitdeelde / uit het raam gooide naar de kinderen in een dorp. Sja, dan moet je dus uitkijken dat je ze niet schept...
- houd gang in het mulle zand
ps wij waren team 1531 in 2006
Had zelf slechts 1 band kapot gereden. 3 banden is echt teveel en gaan je alleen maar in de weg zitten, als je maar redelijke banden hebt. Tis daar zo'n 30 graden, in het mulle zand vooral met weinig lucht inde banden rijden en later op het asfalt toch weer 90km/u dus dat vinden de banden niet fijn....
En verloor mijn achterdemper maar dat was het wel zo'n beetje.
Eigenlijk geen lol aan qua techniek of spannenheid. Benzen zijn bij uitstek geschikt om dit soort toers te doen. niet kapot te krijgen en ze rijden daar ook in heel erbarmelijke staat nog steeds vrolijk rond. Je zult je Benz goed kunnen verkopen.
advies:
- 2 liter olie / genoeg drinkwater - koelwater indien nodig dan...
- 1, max 2 reservebanden, mits alle banden rondom nog redelijk profiel hebben
- reservetanks (wij hadden 2x20 liter legertanks mee om het woestijn stuk te overbruggen) in principe kun je nog steeds op veel plekken tanken maar wel een gerust idee om 40 liter (400km) extra te hebben.
Wij hebben ook zelfs een paar keer achterin de Benz geslapen, ging prima! Uiteindelijk ook met elkaar getrouwd dus al met al een goede afloop
Pas op voor:
- bedelende localen (mijn vrouw werd gebeten (!) door een jongetje omdat we pennen wilde uitdelen, eh, ze wilde alle pennen hebben, vrouw tetanusprik gehaald, not good!). sluit alles goed af, laat niets in je auto liggen savonds, ookniet op campings. Amsterdam Dakar groepen zijn magneten voor dieven.
- je voorligger. Ik reed achter een Benz bus die ballonnen uitdeelde / uit het raam gooide naar de kinderen in een dorp. Sja, dan moet je dus uitkijken dat je ze niet schept...
- houd gang in het mulle zand
ps wij waren team 1531 in 2006
Groet,
-
Sandhoppers
De auto was duurder dan 500 euro ja, maar deze hebben we compleet gesponsord gekregen.Hanegem schreef:Famntastisch idee mannen. Ik zou zo zin krijgen om het ook te doen. Wellicht ga ik dat een keer met twee broers of met een paar vrienden ook doen. Gewoon een dieselstation kopen en dan daar naartoe. Lijkt me een super vakantie. Maar heeft deze auto niet meer dan Ôé¼ 500 gekost?
Heel veel fun en succes,
Theo
Onze blog is net online gegaan: http://www.facebook.com/Sandhoppers