Sandhoppers

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Sandhoppers

Sandhoppers

Bericht door Sandhoppers »

Hallo! Wij zijn twee vrienden uit Eindhoven genaamd David Coenen en Piet Geurds, samen gaan wij in februari 2012 een prachtige challenge rijden: de http://www.amsterdamdakar.nl. Hiervoor hebben wij een prachtige 250TD uit 1991 gesponsord gekregen, onze keuze viel op deze wagen aangezien hij een enorme laadruimte heeft en betrouwbaar is.
35bdyqp.jpg
2qd5ona.jpg
Het beest heeft ondertussen al meer dan 4 ton gelopen, maar we zijn ervan overtuigd dat ze zonder al teveel problemen ons op plaats bestemming gaat brengen. Eenmaal aangekomen wordt hij daar geveild voor ons goede doel: http://www.amsterdamdakar.nl/Project.aspx?683 en samen met een andere stichting: http://www.geredgereedschap.nl brengen wij een hoop auto gereedschap die kant op!

Er wordt een dezer weken een dakrek gemonteerd, een plateau die als bed moet gaan dienen en krijgt hij een zanderig lakje.

We hebben ons aangemeld op dit forum om wat technische info te vergaren over de 250TD!
Laatst gewijzigd door Gombal op ma nov 07, 2011 8:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's NIET linken maar in bericht zetten!
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Re: Team Sandhoppers

Bericht door SanderDTCH »

Hallo beide vrienden

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: Sandhoppers

Bericht door Gombal »

Hoi David en Piet, welkom hier en veel plezier op het forum en succes met de tocht, ben benieuwd!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Mercedennys
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Dennys
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT

Bericht door Mercedennys »

Dag!

Dat wordt een mooie reis.
Ik heb hetzelfde gedaan in 2006 met een W123 300TD station.

Voorbereidingen zijn miniem. Jullie auto zal het zeker uithouden tot aan de ' finish' in Dakar.

Tip: rijd vooral lekker zelf en trek je niet teveel aan wat de organisaite zegt. Zo kun je zelf het beste genieten van de reis.

Enne, in Mauretanie is er nog een stuk te gaan door het rulle zand (ook al is er nu een rechtstreekse weg van Senegal). Gang is alles hier en blijf uit het spoor van je de auto voor je.

Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd met mijn vriendin (nu vrouw)

Succes!
Bijlagen
123%20en%20hup%20zonder%20achterdemper.jpg
123%20en%20hup%20zonder%20achterdemper.jpg (31.71 KiB) 1172 keer bekeken
123%20en%20scheppen%20langs%20het%20strand.jpg
123%20en%20scheppen%20langs%20het%20strand.jpg (37.43 KiB) 1172 keer bekeken
hoeveel%20kilometer%20nog.jpg
hoeveel%20kilometer%20nog.jpg (30.5 KiB) 1172 keer bekeken
Atlasgebergte
Atlasgebergte
123%20atlas%20sneeuw2.jpg (30.35 KiB) 1172 keer bekeken
vastzitten.jpg
vastzitten.jpg (23.54 KiB) 1172 keer bekeken
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
Sandhoppers

Kijk, dat zijn leuke berichten! Als ik die foto's zie dan krijgen we al zin om te starten! We zijn van plan om de "ruige" route te gaan pakken in Mauretanië, dus bedankt voor te tip van het doorrijden.

Hoeveel banden heb je ongeveer stuk gereden? We zijn van plan een stuk of 3 reserve banden mee te nemen, of is dit overdreven?
Hanegem

Bericht door Hanegem »

Famntastisch idee mannen. Ik zou zo zin krijgen om het ook te doen. Wellicht ga ik dat een keer met twee broers of met een paar vrienden ook doen. Gewoon een dieselstation kopen en dan daar naartoe. Lijkt me een super vakantie. Maar heeft deze auto niet meer dan Ôé¼ 500 gekost?

Houden jullie een blog bij? Zo, ja graag de link posten zodat we kunnen meegenieten.

Keep us informed, please.

Heel veel fun en succes,
Theo
Mercedennys
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Dennys
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT

Bericht door Mercedennys »

Hi Sandhoppers,

Had zelf slechts 1 band kapot gereden. 3 banden is echt teveel en gaan je alleen maar in de weg zitten, als je maar redelijke banden hebt. Tis daar zo'n 30 graden, in het mulle zand vooral met weinig lucht inde banden rijden en later op het asfalt toch weer 90km/u dus dat vinden de banden niet fijn....

En verloor mijn achterdemper maar dat was het wel zo'n beetje.

Eigenlijk geen lol aan qua techniek of spannenheid. Benzen zijn bij uitstek geschikt om dit soort toers te doen. niet kapot te krijgen en ze rijden daar ook in heel erbarmelijke staat nog steeds vrolijk rond. Je zult je Benz goed kunnen verkopen.

advies:
- 2 liter olie / genoeg drinkwater - koelwater indien nodig dan...
- 1, max 2 reservebanden, mits alle banden rondom nog redelijk profiel hebben
- reservetanks (wij hadden 2x20 liter legertanks mee om het woestijn stuk te overbruggen) in principe kun je nog steeds op veel plekken tanken maar wel een gerust idee om 40 liter (400km) extra te hebben.

Wij hebben ook zelfs een paar keer achterin de Benz geslapen, ging prima! Uiteindelijk ook met elkaar getrouwd dus al met al een goede afloop ;-)

Pas op voor:
- bedelende localen (mijn vrouw werd gebeten (!) door een jongetje omdat we pennen wilde uitdelen, eh, ze wilde alle pennen hebben, vrouw tetanusprik gehaald, not good!). sluit alles goed af, laat niets in je auto liggen savonds, ookniet op campings. Amsterdam Dakar groepen zijn magneten voor dieven.
- je voorligger. Ik reed achter een Benz bus die ballonnen uitdeelde / uit het raam gooide naar de kinderen in een dorp. Sja, dan moet je dus uitkijken dat je ze niet schept...
- houd gang in het mulle zand ;-)

ps wij waren team 1531 in 2006
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
Sandhoppers

Hanegem schreef:Famntastisch idee mannen. Ik zou zo zin krijgen om het ook te doen. Wellicht ga ik dat een keer met twee broers of met een paar vrienden ook doen. Gewoon een dieselstation kopen en dan daar naartoe. Lijkt me een super vakantie. Maar heeft deze auto niet meer dan Ôé¼ 500 gekost?

Houden jullie een blog bij? Zo, ja graag de link posten zodat we kunnen meegenieten.

Keep us informed, please.

Heel veel fun en succes,
Theo
De auto was duurder dan 500 euro ja, maar deze hebben we compleet gesponsord gekregen.

Onze blog is net online gegaan: http://www.facebook.com/Sandhoppers
Plaats reactie