evdv

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
EvdV

evdv

Bericht door EvdV »

Beste forumleden,

Eindelijk is het dan zo ver dat ik me kan voorstellen met m'n W124 300E.

Ik ben Eli van der Velde uit Harderwijk.
Eigenlijk ligt mijn autovirus bij Renault. Al jaren rij ik Renaults. Enkele jaren geleden wilde ik een oldtimer en ben begonnen met een Renault 6L uit 1970, daarna een Renault 16 TS uit 1969. Beiden weer verkocht. Nu heb ik een Renault 25 GTX automaat uit 1986, welke me prima bevalt.
Maar......... in mijn vrije tijd ben ik taxichauffeur en rij nu vanaf 2004 met de meest nieuwe Benzen. Veelal met de nieuwe E200, een C 220 en af en toe met een E350. Ik moet zeggen dat het een aparte ervaring is om Benz te rijden.
Iedere keer als ik met m'n 25 op stap ben (dit voorjaar nog naar Normandië en Bretagne) zit ik de auto te vergelijken met een Benz. Zo erg, dat ik dit voorjaar ben gaan zoeken naar een W124 300E. Ik heb veel advertenties gelezen en veel auto's bekeken, maar het viel heel vaak tegen omdat de auto in de advertentie toch mooier werd beschreven dan hij daadwerkelijk was. Totdat ik deze tegenkwam, augustus 1985, 180.000 km automaat, kleur 172. Na veel vijven en zessen heb ik de auto kunnen kopen. Ik moet zeggen, ik ben er erg mee in m'n nopjes. A.s vrijdag ga ik naar Elburg, naar Sterren Service Center waar de auto na een grondige inspectie helemaal top gemaakt wordt. Daar werken monteurs die aanvoelen wat je met zo'n auto hebt en daar kun je nog voor een redelijk uurloon iets aan je auto laten doen.
Oorspronkelijk is de auto geïmporteerd uit Duitsland door Klaas de Poel uit Surhuisterveen.
Dat staat bijna garant voor een goede en betrouwbare auto.
Ik hoop er dan ook veel plezier mee te hebben.

Groet,

Eli
Bijlagen
MB W124 300E.JPG
MB W124 300E.JPG (34.93 KiB) 1406 keer bekeken
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: evdv

Bericht door Gombal »

Hoi Eli, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Hallo Eli

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Harolds
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Harold
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok

Bericht door Harolds »

Hallo Eli,

Welkom hier op dit forum en veel plezier met je Benz, ziet er mooi uit.
Ben vandaag zelf bij Sterren Service Center in Elburg geweest, woon in Flevoland, dus voor mij een kleine 10 minuten rijden.
Ik had problemen met een module in de bedraging van de trekhaak die sluiting maakte en op het punt stond in de fik te vliegen, knipperlichten deden raar, alarmlichten deden het helemaal niet meer, en mijn "eigen" garage was met vakantie.
Toen maar even gebeld met S.S.E, kon gelijk even langs komen en zouden ze even kijken.
En ik kan iedereen aanraden hier je auto te brengen bij problemen of onderhoud.
S.S.E doet alleen onderhoud voor Mercedes? zowel heel oud als splinternieuw.
Heb daar ook verscheidene bijzonder mooie exemplaren van andere klanten zien staan.
Maar ook het personeel is het noemen waard.
Bijzonder aardige mannen, lekker gewoon, geen poeha, bereidt e.e.a. uit te leggen, die met een overvloed aan passie en kennis over de Benzen kunnen praten en er aan kunnen werken.
Ik kreeg bij vertrek nog een visitekaartje mee met telefoonnummer van de bedrijfsleider, met zijn 06-nummer met de mededeling dan ik hem, in geval van nood met de Benz, altijd kon bellen. Waar vind je dit tegenwoordig nog.
Veel veilige kilometers, en wie weet zien we elkaar nog eens rijden :D

Groet,
Harold
EvdV

Bericht door EvdV »

Hallo Harold,

Bedankt voor je reactie.
Het doet me goed dat er meerdere Benz-rijders zijn met een goede ervaring bij SSC.
In mijn stukje waarin ik mij voorstel wilde ik niet te overdreven overkomen over SSC.
Maar het is gewoon zoals je schrijft.
Dit maak je echt niet zo vaak meer mee!
Ik denk dat ik a.s. vrijdag met een tip-top Benz en een goed gevoel terug naar huis zal rijden!!

Groet,

Eli
Harolds
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Harold
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok

Bericht door Harolds »

Hallo Eli,

ik ben er heilig van overtuigd dat je vrijdag erg tevreden bij SSC vandaan rijdt.

Ik werd vandaag nog even door hen teruggebeld.
Het ging over de uren die ze mij in rekening wilden brengen voor het vinden van de electrische storing en het oplossen ervan.
Nu is ook mijn ervaring dat het zoeken naar een dergelijke storing minder makkelijk is en daarmee meer tijd kost, dan het vinden van een gat in de uitlaat....
Daar kwam bij dat het vinden tijd heeft gekost, maar het vervolgens weer vakkundig herstellen van de storing natuurljik ook.
Het aantal uren dat zij er mee bezig zijn geweest vonden men blijkbaar zelf aan de hoge kant, dat wilde men mij niet in rekening brengen, dus of ik akkoord ging met een verlaging van het aantal uren en of ik het niet erg vond dat ik de huurauto gratis mee kreeg.....
Weet wel dat ik nergens om gevraagd heb, was dus zelf ook zeer verbaasd over dit telefoontje. Echte service bestaat dus nog.

Verder werd ik geattendeerd op de technische dagen/avonden die men heeft gepland.
Voor veel forumgangers denk ik wel leuk om te weten.
Meer info: http://www.sscbv.net/agenda.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet en veel plezier vrijdag.
EvdV

Bericht door EvdV »

Gisteren, dinsdag, de auto opgehaald bij Sterren Service Center in Elburg.

Wat een verschil, hij rijdt als een nieuwe. Strak en soepel!

Ik ben heel tevreden over de manier van werken van de monteurs van het Center.
Met veel kennis, gevoel en passie wordt er aan de auto gesleuteld. Je mag gewoon in de werkplaats rondlopen, evt. helpen of vragen stellen. Zelfs de chef bood aan dat ik hem altijd mag bellen, ook in de avonduren, als er iets is met m'n 300E.

Op het moment dat ik de auto kocht was het een prima auto, maar na 26 jaar zijn er toch heel wat kleine dingen welke eigenlijk vernieuwd moeten worden. En zeker als je van plan bent de auto jaren te houden. Dat kost dan wel een paar centen, maar daar heb je dan ook jaren plezier van.

Ik kan een ieder aanbevelen alvorens een auto definitief te kopen, een aanschaf-inspectie uit te laten voeren door de monteurs in Elburg. Je weet dan precies hoe de auto erbij staat.
Het zal ook uw ervaring zijn dat er bij het aanschafbedrag toch wel een paar euro-tjes moeten worden neergeteld om de auto echt in orde te hebben. Het is erg prettig om dit mee te nemen in de onderhandelingen met de verkoper over de uiteindelijke prijs.

Ik ga lekker genieten van mijn mooie Benz.

Groet,

Eli
Plaats reactie