Scientist

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Scientist

Scientist

Bericht door Scientist »

Beste MB-genoten,

Met trots stel ik mijzelf voor op dit forum waar ik al vele uren op doorgebracht heb. Laten we zo door gaan met z'n allen, erg leuk forum. Sinds de aanschaf van een W124, 300D automaat uit 1985 (ongeveer 5 mnd geleden geimporteerd uit de US) ben ik de gelukkigste man op aarde. De Benz heeft nog maar 75000 mile gelopen en de motor loopt en de automaat schakels nog als een zonnetje. Geen olie verbruik, rokerij of andere fratsen. De auto is hard, roestvrij en heeft een aantal opties waar ik erg blij mee ben zoals climat control, tempomat (zelf achteraf ingebouwd) en het interieur welke bordeaux rood kunstleder is. Zelf vind ik dit helemaal over de top :D. Ik zal zo ff een paar foto's bijvoegen als ik weet hoe dit precies werkt. Ik gebruik de auto echt als tweede auto...lekker op zondag met 60-70 een beetje cruisen op landweggetjes :).
Nu ik eindelijk toch eens de moeite neem om mijzelf voor te stellen kan ik misschien ook direct gebruik maken van jullie diensten. Ik heb onlangs een Becker Mexico 753 gekocht, welke bij mijn weten destijds optioneel was voor W124 van dit bouwjaar, maar helaas werkt dit radio niet (voor weinig gekocht op eBay). Weet iemand waar je zo'n radio voor weinig kunt laten fixen of heeft iemand van jullie nog een gave Becker Mexico 753 op de plank liggen. Ik hoor het graag.

Groet,
Niek
Bijlagen
IMG_1742_600x450.jpg
IMG_1742_600x450.jpg (124.62 KiB) 1236 keer bekeken
P1010012_600x450.jpg
P1010012_600x450.jpg (46.22 KiB) 1236 keer bekeken
P1010015_600x450.jpg
P1010015_600x450.jpg (68.18 KiB) 1236 keer bekeken
Hanegem

Re: W124 300D 1985

Bericht door Hanegem »

Hoi Niek,
mooie strakke auto. Onder kap ook weinig corrosie. Strooien ze niet met pekel daarginds? Maar have fun hier.
Theo
Scientist

Bericht door Scientist »

Hoi theo,

Het is altijd een beetje schipperen, uit texas, florida en californie komen harde auto's weg, maar vaak wel met zonschade gezien de belachelijke hooge temperaturen daar. Mijn Benz komt uit het zuiden van virginia. Minder zonschade, maar wel iets meer kans op roest. Uit ervaring (heb zelf in jaartje in de US gewoond) weet ik dat ze het zout voor een groot gedeelte vermengen met zand. Met W124 heb je altijd fun :D

Niek
Hanegem

Bericht door Hanegem »

Daarom ben ik blij een Zwitser te hebben. Geen pekel daar. Ik ga zaterdag ws naar Alphen ad Rijn (sjaak van Aalst) om een inspectie te laten uitvoeren voor een dinitrolbehandeling. Aan de telefoon zei hij al dat ik geen gekke dingen hoefde te verwachten bij een Zwitser.
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: Scientist

Bericht door Gombal »

Hoi Niek, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Mooie auto en mooi interieur, zal wel goed in de opties zitten als amerikaan zijnde?
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Harolds
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Harold
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok

Bericht door Harolds »

Hallo Niek,

welkom op dit alleswetende forum.
Mooie wagen zeg, en wat een geweldig interieur!!
Kan me voorstellen dat er mensen zijn die er onpasselijk van worden, maar ik hou er wel van.

Veel plezier en doe voorzichtig.

Groet,
Harold
Scientist

Bericht door Scientist »

@ Harold en Arjen,
Het interieur is idd geweldig al moet ik wel zeggen dat het bij daglicht iets minder rood is dan de foto doet overkomen. Foto interieur is 's avond genomen met flits, vandaar. De meeste mensen die ik spreek, vinden het interieur juist mooi aangezien je het niet zo vaak tegenkomt. Auto heeft voor mij de belangrijkste opties, maar is niet fully loaded ofzo, elec. ramen voor en achter, electrisch schuifdak, volautomatische climat control. Tempomat en gully deckel na aankoop gedaan, Becker Mexico 753 wordt aan gewerkt :D. Mocht iemand een Becker Mexico 753 hebben liggen of iemand kent die ze kan repareren dan houd ik mij aanbevolen. De echte vereiste was een 300D automaat welke belastingvrj is. Achteraf had ik een 300TD automaat moeten nemen van eind 86.

Gr.,
Niek
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Ach, je kan er altijd nog 1 bij nemen ;) (Denk ik ook al 2 jaar aan, nu de centen ervoor nog en mijn vrouw overtuigen dat dat een goed idee is!)
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986

Bericht door Gerbrandicus »

Mooie wagen!

Maar ik dacht dat in Amerika alleen de 300 turbodiesel werd geleverd vanaf begin '87? En de non-turbo helemaal niet. Misschien een destijds priv├® ge├»mporteerd exemplaar of waarschijnlijker: Door een klant besteld bij de importeur.

Heb je de auto zelf daar gekocht en transport geregeld enzo? Ben altijd wel benieuwd wat dat transport kost.
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
Scientist

Bericht door Scientist »

@gerbrandicus,

Goed op gemerkt! In '85 was de W124 nog niet leverbaar in de VS. De eigenaar destijds heeft de auto met vietnamese specificaties naar de VS laten verschepen. De TD kwam eind '86 op de markt in de VS, maar niet alleen in de station, maar ook de sedan. Volgens mij ligt de TD in europa alleen in de station. De meeste exemplaren in de VS hebben idd turbo. Die van mij dus niet, wat ik van de ene kant prima vind. Bij de TD's gaan de turbo's en bakken op een gegeven moment (meestal) naar de haaien.
Ik heb de auto samen met een maat van mij geimporteerd. Hij heeft hier erg veel ervaring mee en importeerd minstens 1 auto (Benz) per maand. Kosten vallen reuze mee.....rond de 1000 euro.

Gr.,
Niek
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985

Bericht door Merceders200D »

Hoi en welkom!!

Mooie amerikaanse bak!! :D

Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
RoyMB

Bericht door RoyMB »

wat een super schone auto en vooral dat interieur!
echt een paar stoelen om met een mooie vrouw op de achterbank te vertoeven!
vind dat echt mooi dat rode!
Plaats reactie