MB_300D

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
MB_300D

MB_300D

Bericht door MB_300D »

Beste forumleden, na aardig wat info van het forum gehaald te hebben lijkt het me een mooi moment om me even voor te stellen. Een klein half jaar rij ik nu in een W124. Het idee was al jaren eerder geboren maar nu dan eindelijk uitgevoerd. Ik wilde 5 of 6 cylinder dieselen, een lichte kleur en een donker interieur, geen wilde kilometerstand en tevens een einde maken aan mijn relatie met de (wegen)belastingdienst. De enige essentiele optie was airco. Mijn wensen zijn nogal letterlijk uitgepakt want ik heb nu een witte 300D, zwart interieur en met als enige opties airco en warmtewerend glas. De auto is uit 1986 en heeft bijna 108.000 km op de teller.

Inmiddels is de optielijst uitgebreid met een rechter buitenspiegel, middenarmsteun en putdeksels (heb ook nog een setje voor de winter). Daarnaast ligt de Becker Mexico keurig in de schuur en is deze vervangen door een Kenwood met bluetooth. Tevens andere luidsprekers geplaatst en een alarm, daardoor nu centrale vergrendeling (standaard op de 300D) met afstandsbediening. Tot slot een actieve Carcomm houder voor mijn iphone, gemonteerd op een Brodit pro-clip.

Technisch was de auto in zeer goede staat en (vooral) volledig roestvrij. Wat nog gedaan moest worden is inmiddels allemaal uitgevoerd:
- nieuwe multiriem
- linksachter nieuw wiellager + spoorstang + stabilisatiestang
- nieuwe koppelingscylinder (pedaalkant): had meteen ook een onverwacht positief effect op het (voorheen minimaal aanwezige) bonanza-effect

Verder wat kleine dingetjes zoals de dashboardlampjes, deurvanger, mattensetje etc. Inmiddels ook een nieuwe aircopomp want de vorige werkte wel maar veel te enthousiast waardoor steeds de zekering er uit klapte en het relais doorbrandde. Nu nog op de lijst een dinitrol-behandeling om de roest niet na 25 jaar alsnog de kans te geven.

Al met al een briljante auto die zeker de komende 10 jaar nog voor mijn deur staat. Mijn deur staat trouwens in Nieuwegein waar ik (42) woon met vrouw en twee dochters (1 en 5).
Bijlagen
P1030055.jpg
P1030055.jpg (42.41 KiB) 1312 keer bekeken
P1030056.jpg
P1030056.jpg (35.43 KiB) 1312 keer bekeken
P1020727.jpg
P1020727.jpg (53.04 KiB) 1312 keer bekeken
Mart
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Mart
Type wagen: E250T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D aut. VERKOCHT

Re: MB_300D

Bericht door Mart »

mooie auto, zoiets staat ook op mijn verlanglijstje maar dan wel met automaat, ga zo door met het verfraaien.

groetjes Mart.
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D
Automaat: Nee

Bericht door Youpy »

Hele nette auto!

3x raden: Auto komt van MB-K uit Montvoort?

Die was dan niet echt goedkoop!!! Ik heb hem zien staan op hun site.

De mijne komt er ook vandaan! 8-)

Heeft ie de jouwe wel volgens afspraak geleverd??
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: 300D
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986

Bericht door Gerbrandicus »

Ha, nog een witte 300D in Nieuwegein :P
Ik zie nog weleens belastingvrije W124's hier. Ik weet een straat in Galecop waar er drie staan!
Ik heb ook een witte 300D, maar dan automaat, en helaas geen airco.
Je auto heeft wel een onwaarschijnlijk lage km-stand zeg, maar als ik zo die motorruimte zie klinkt het toch aannemelijk. Veel plezier ermee!
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
Hanegem

Bericht door Hanegem »

Youpy schreef:Hele nette auto!

3x raden: Auto komt van MB-K uit Montvoort?
De mijne komt er ook vandaan! 8-)
Heeft ie de jouwe wel volgens afspraak geleverd??

Hooi Youpy, wat waten de problemen met MB? Ik heb de mijne daar gekocht en moet nog worden afgeleverd. Ze kwamen me heel betrouwbaar over. Hebn je heel veel vand e prijs proberen af te praten? Wat ik daarvan heb gelerd is dat dingen uit de lengte of uit de breedte moeten komen. En kortingen leiden meestal tot mindere service ed.
030BB

Bericht door 030BB »

Mooie auto, ik zie je wel eens rijden in galecop, en die straat met 3 W124 is me oom :D die woont ook in galecop.
Plaats reactie