bij aanschaf deze foto's toegestuurd gekregen uit het verre zuiden (tilburg
zelf woonachtig in Den Haag.
Nadat vaders ooit de W124 heeft gehad, creme 200D Automaat, eigenlijk altijd al willen hebben.
foto's zie hier
even wat data:
bouwjaar: december 1985
aanschaf door mij december 2010 (2 weken voor zijn 25 jarig bestaan en dus 2 weken voor de belastingvrijheid)
200D 4 bak (had graag een automaat/5 bak willen hebben, verkoper zwoor erbij dat de ombouw niet hoefde en er alleen een bak wissel hoefde.. weet na veel googlen en lezen wel beter... toch?)
kleur groen (wil graag weten welk type groen echter geen idee welke kleur code, weet ook niet hoe ik hier achter kan komen.. tips?)
door vorige eigenaar niet echt aardig behandeld (heb om een of andere magische reden onder de EHBO kit (hoedeplank) een 4kant gat UITGEZAAGD?? en tevens een verbinding vanuit de accu naar kofferbak voor woofer (heb ik niet dus ook verbinding weggehaalt, tevens geen behoefte aan).
GEEN elektrische ramen, ook geen elektrische zijspiegels, geen airco.
WEL elektrisch schuifdak (werkte initieel na zekering wissel wel, nu niet meer???hoor de motor wel alleen er verschuift niks..)
gedaan onderhoud:
Bij aanschaf dode accu, nieuwe accu á 150 euro, bleek relais probleem te zijn, nieuw relais á 100 euro, nieuwe banden, motorolie, stuurbekrachtigingsolie, byna nieuwe dynamo (echter na veel lezen erachter gekomen dat het kammetje in d dynamo het probleem kon zijn.. en inderdaad nieuw kam dus geen nieuw dynamo), nieuwe lampjes rondom behoudens 1 achteruit rij lampje..
teller kast wissel, gaf intieel de snelheid de laag aan, na wissel doet km teller niet meer (staat nu op 202000.. yea right), snelheidsmeter geeft gemiddeld 15-20 km te snel aan, olie meter geeft vreemde waardes aan(door monteur verzekerd dat olieniveau/druk toppie is echter meter maf is?) klokje werkt daarentegen perfect
nieuwe motorsteunen, nieuwe schokbrekers (dat is wat de verkoper zei, zagen ook nieuw uit)
nieuwe voorruit (bleek door vorige eigenaar neit netjes erin gezet te zijn, verkeerde kit gebruikt? waardoor tijdens stortbui (in de WINTER!) er regen water op de Mr. Bean plek van mijn broek zat.. jap het scrotum, nu na wissel geen lekkage meer:D (en dus droge broek)
to do:
auto is van binnen compleet groen, alle stoelen en panelen zijn heel en in goede staat!
Deur panelen zijn opgekrult (deels), wil ze graag terug krullen.. ooit iets gelezen over lijm+f├Âhn?
achter deur ramen gaan niett omlaag: de lier/hendel (of hoe dat ook mag heten) 1 zit er niet eens op, heb ik er wel bij gekregen, andere wel: kortom de hendel draait raam doet niks, andere kant hendel er los bij.. valt niks te draaien..
Achter bank zit los en is wat doorgezakt (auw..), bestuurders stoel ook iets..
er is een Update gedaan door vorige eigenaar... namelijk houten inleg met casette band houder erin, echter zit een gat in.. TER PLAATSE VAN het KNOPJE VOOR de ELEKTRISCHE ZIJSPIEGELS..die ik dus niet heb, echter knopje ontbreek ook dus ja...
problemen:
de versnellingsbak begint wat moeilijker te doen.. (gaat wat moeilijker in 1, tenzij de motor goed warm is)
remmen beginnen sinds 2 dagen te piepen.
bij drempels, kraken.. (veren?.. zou graag ook wat stevigere/hogere veren willen plaatsen.. zakt gewoon te veel)
op snelwegen moet ik ONGELOOFELIJK veel bij corrigeren.. weet echt niet waaraan het ligt.. (ieder forum lid mag komen kijken/rijden.. weet echt neit hoe het komt).. auto is wel uitgelijnt.. echter voel ech ieder steenje hobbeltje...
stoelen moeten schuim krijgen of veren.. of beide als dat kan...(tips?)
uitlaat zal ik t.z.t vervangen.. en zou graag update naar 1995 (maar dat is een droom nog te ver..kappen rondom en updat bumpers..)..
tevens valt me op dat de motorkap/kofferbak isoatie ONTBREEKT..dus ja veel lawaai/motorgeluid.
tevens is afgelopen week de (hoe zeg je dat..) gebogen buis van de kofferbak (waaraan de veer bevestigd word) gebroken dus veer eraf gehaald. en nu dus alleen aan de rechter gebogen buis&veer nog vast.. moet gelast worden als dat kan....
nou dat was het even voor nu..
ik ben dol op mijn aanschaf.. had mijn twijfels maar zodra ik um zie en erin zit vergeef ik alle leugens die de vorige verkoper me kado heeft gedaan.
OP de foto is de auto erg mooi in de lak.. is ook in praktijk zo, echter nu beginnende roest bij re voordeur, en linker wielkap( minimaal echt max 3-5cm.)(wat te doen om het te verwijderen?, corrigeren)
heb je iets wat ik van je kan overkopen wat nuttig/nodig is voor de auto, graag, tevens alle advies is van harte welkom.
Ben geen monteur/heb geen ervaring echter ben leergierig en bereid er alles voor te doen!
Heb liefde voor het merk, voor het model, studeer 5 dgn per wek werk daarbij 1 dag in het weekend.. laatste dag is voor het groentje..door het groentje
mvg
aleem
bedankt alvast en foto's van alle genoemde zaken worden spoedig geplaatst..

weer wat geleerd weer wat wijzer..